CrashTestDummy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg lastet ned Wine fra hjemmesiden dems nå, men hvilken fil skal jeg trykke på for å få programet til å starte? (altså som en .exe fil i Windows) Er helt ny med Ubunutu. Da har jeg fått Wine til å virke, men når jeg prøver å koble meg til Bnet, så sier den at den har problemer med å skrive på hardisken, selv om den har 12.5 gb ledig plass... Endret 27. september 2007 av CrashTestDummy Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 1. Hvorfor brukte du ikke pakkesystemet? "Legg til/fjern programmer" eller "Synaptic", til å legge det inn? 2. WINE brukes til å kjøre Windows-programmer i linux. Du starter det dermed ved å enten dobbelklikke på en .exe-fil, og velge at denne skal åpnes med wine, eller ved å skrive "wine DinEXEfil.exe" i terminalen. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Bumper den her, forstår ikke hvorfor Bnet oppfører seg slik. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Kan det være at Ubuntu har tatt over hele disken, og nekter Bnet å instalere flere filer? Hva kan jeg isåfall gjøre? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har nok ikke noe med disken å gjøre. Er nok rett å slett en feil i Wine, husk at vi her snakker om veldig uferdig programvare hvor det mangler mye på enkelte områder, og sånn vil det antakelig alltid være. Beste håpet tror jeg må være å se i AppDB på winehq.org om det er noen som har hatt samme problemet og funnet en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå