Gå til innhold

IP telefoni på e65

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg ikke var konkret nok i min påstand.

Jeg innrømmer gjerne at IPlink per i dag har høyere priser enn Phonzo til spesialnummer, og mente ikke noe annet enn tellerskritt til norske fast- og mobiltelefoner i mine innlegg.

Tross alt er det disse tellerskritt som priskalkulatorerene rangerer.

Derfor har jeg heller ikke nevnt forskjellene i pris til utland, eller de gratisminuttene som er inkudert der.

Ringer du som kunde mye til spesialnummer er Phonzo billigere enn IPlink, og jeg beklager da at jeg skrev alle ringemønster.

For alle ringemønster som kun tar hensyn til allminnelige fast- og mobilnummer, er derimot IPlink billigere.

Forøvrig var ikke min deltagelse i denne tråden ment for å reklamere for IPLink opp mot Phonzo eller noen andre. Mitt ønske var som ved tidligere innlegg å opplyse på et spørsmål som ble lagt inn av bruker.

Er dermed ikke ute etter noen krig med noen, men bare diskutere løst og fast om tjenester som interesserer meg og firma jeg jobber for.

All input fra slike brukerforum er tross alt en viktig inspirasjonskilde for hvordan vi som teleoperatører kan bli bedre.

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPlink AS :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm....

Skal kanskje endre på signaturen, så kan jeg diskutere noe mer nøytralt... :whistle::blush:

Skal vi dra denne tråden tilbake der den opprinnelig startet, så er det jo faktisk veldig spennende at flere operatører satser på mobil-ip som produkt.

Kanskje reguleringen av termineringsprisene som PT jobber med kan gjøre mobil-ip til en svært spennende tjeneste.

Lenke til kommentar

Det eneste abonnementet med minimumsfakturering er IPLink Global, og prislisten for denne ser slik ut:

http://iplink.no/global.php

Vi har valgt å indikere minimumsfaktureringen med en stjerne og teksten står rett under prisbetegnelsen.

Har du forslag på hvordan vi kan gjøre dette tydeligere?

Vi jobber med våre web-designere i disse dager, så inspill om hjemmesiden vår tar vi gjerne i mot :)

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPLink AS :thumbup:

Vel Tor-Øyvind, jeg syntes ikke minstefaktuering kommer godt frem på deres webside. Der står det 0,- per måned nærmest overalt. Man må faktisk grave litt før man finner dette med minimumsfaktuering. Dere har sikkert et bra produkt, men gjøe mange andre gjør - bløffer om den reelle prisen.

Ikke vondt ment, bare konstanterer fakta.

9618943[/snapback]

Lenke til kommentar
Dere kan starte med å slutte å kalle det for kr 0,- per måned. En annen ting som irriterer i alle fall meg er "Norges billgste abonnement" - ingen biter på denne :D

9619280[/snapback]

Betegnelsen "Norges billgste abonnement" er for generell, og vil bli tatt bort i løpet av en ukes tid når vi gjør oppdatering.

Skal se hva vi får til med oversikten over månedsprisen.

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPLink AS :thumbup:

Endret av Lindenberg
Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke var konkret nok i min påstand.

Jeg innrømmer gjerne at IPlink per i dag har høyere priser enn Phonzo til spesialnummer, og mente ikke noe annet enn tellerskritt til norske fast- og mobiltelefoner i mine innlegg.

Tross alt er det disse tellerskritt som priskalkulatorerene rangerer.

Derfor har jeg heller ikke nevnt forskjellene i pris til utland, eller de gratisminuttene som er inkudert der.

Ringer du som kunde mye til spesialnummer er Phonzo billigere enn IPlink, og jeg beklager da at jeg skrev alle ringemønster.

For alle ringemønster som kun tar hensyn til allminnelige fast- og mobilnummer, er derimot IPlink billigere.

Forøvrig var ikke min deltagelse i denne tråden ment for å reklamere for IPLink opp mot Phonzo eller noen andre. Mitt ønske var som ved tidligere innlegg å opplyse på et spørsmål som ble lagt inn av bruker.

Er dermed ikke ute etter noen krig med noen, men bare diskutere løst og fast om tjenester som interesserer meg og firma jeg jobber for.

All input fra slike brukerforum er tross alt en viktig inspirasjonskilde for hvordan vi som teleoperatører kan bli bedre.

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPlink AS  :thumbup:

9619021[/snapback]

Nå var det heller aldri min mening å starte noen krig som du sier det. Men utsagnet du kom med var faktisk så uriktig og misvisende at det var umulig å ikke reagere.

Slik jeg ser det spiller pris til norske fasttelefoner og mobiltelefoner og månedsgebyr ikke lenger noen særlig rolle i konkuransen mellom IP-telefoni selskaper. Alle er nesten like. Det som spiller en rolle er: Prisen til spesialnummer, prisen til utenlandske telefonselskaper, mulighet for eget utstyr, etableringsgebyr, samt kundeservice. Noen av disse punktene tror jeg IPlink hadde vært svært tjent med å se på.

Selv hadde jeg følgende kriterier når jeg nå skulle skifte fra telio:

-Mulighet for eget utstyr

-Gratis til fasttelefon

Jeg har et ringemønster som gjør at jeg hadde vært klart best tjent med å kutte ut IP-telefoni, og bare brukt mobil. (Men dette er ikke aktuelt). Jeg ringer norske fasttelefoner (ørlitegrann til fasttelefon i Finland, men dette er så lite at det er ubetydelig), samt 815 xx xxx og 5-siffrede nummer (div. kundeservice etc).

Men det var til syvende og sist etableringsgebyrer som gjorde utslaget:

Hos phonzo betalte jeg: etabl. 49 + nummerportering 152 = 201 kr

Hos IPlink hadde jeg måttet betalt: etabl. 199 + nummerportering 159 + porto 89 = 447 kr

Det er faktisk mer enn dobbelt så dyrt å etablere et kundeforhold med IPlink vs. Phonzo. 246 kr forskjell. Det betyr at prisforskjellen på 10 kr i minimumsfakturering (89 hos dere, 99 hos phonzo) er ubetydelig. Det vil ta 2 år før man har tjent inn forskjellen på etableringsgebyrene. Når det har gått 2 år, vil prisene i markedet være svært forskjellige fra det de er i dag.

Jeg vil dermed hevde at Phonzo også er billigst når det gjelder ringing til fasttelefoner og mobil, selv om du påstår det motsette. Det er klart at dere ser billigst ut på papiret hos f. eks. telepriser.no, men tar man alle kostnader med i betrakningen, så er dere akterutseilt til de grader.

Lenke til kommentar

Du var litt rask i regnestykket ditt Cyclo. :)

Porto skal selvsagt ikke inn i noe slikt regnestykke, da det kun gjelder for de som skal få tilsendt startpakke.

I stedet for å argumentere disse to løsningene opp mot hverandre, sørget jeg for at vi gikk inn å endret betingelsene våre i stedet.

Etableringsprisen på 199,- har ikke vært praktisert på en stund, og derfor har vi endret hjemmesiden vår og gjort dette gratis!

Har man eget utstyr, kan man dermed etablere helt uten etableringspris.

Eneste kostnad er evt portering av eksisterende nummer.

Se forøvrig: http://www.iplink.no/eget.php

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPlink AS :thumbup:

Lenke til kommentar

Nuvell. Da jeg sjekket opp saken før jeg bestillte stod det "- Sender vi pakken kommer porto på kr. 89 i tillegg" på eget utstyr. Var ikke særlig greit å tolke hva dette betydde, dermed ble det med i regnestykke av "føre var" årsaker. For alt jeg kunne vite kunne det betydd at dere sendte påloggingsinfo som rekomandert sending, og det var dette man betalte for.

For øvrig. Flott tiltak. Skulle ønske det ble gjort for 2 mnd siden, da hadde valget klart fallt på IPLink i stedet for phonzo. Men nå er det litt seint for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Bare for å nevne det, som tråden egentlig startet med ;) så har jeg ringt inn til ventelo et par ganger til, og etter mye om og men fikk jeg til slutt prate med 2.linje teknikerne (er det ikke det de heter) som forklarte meg at de registrerer alle ata adapter de sender ut, og kun disse vil godtas av ventelos systemer. Å registrere eget utstyr manuelt koster de vel mer i timelønn enn de noen gang kommer til å tjene på meg som kunde uansett..

Så kanskje det ikke er mulig allikevel..uansett dårlige greier.

Tenkte bare å kommentere det med eget utstyr også. Jeg er klar over at enkelte operatører har eget abb. til "eget utstyr", men nå skal jeg først og fremt bruke ip telefonen hjemme, så da blir mobil-delen bare en bonus ved siden av når jeg drar til utlandet. Men det er klart det er viktig at muligheten er der når man først trenger det

Lenke til kommentar

Det er bare ventelos vellvilje det går på. At de har valgt å lage et system hvor alt må registreres manuelt betyr bare at de ikke er interessert i at kunder bruker eget utstyr.

Hos alle leverandører jeg har vært borti som tillater bruk av eget utstyr skjer denne registreringen automatisk første gang man kobler til.

Konklusjonen er at ventelo ikke ønsker at kundene skal kunne bruke eget ustyr, og har dermed lagt opp et system som ikke tillater dette. Å skylde på at det er teknisk umulig er bare en unnskyldning.

Lenke til kommentar

Interessant tråd dette. Kanskje først og fremst fordi jeg valgte å kjøpe telefon uten WLAN og derav ikke har satt meg særlig inn i hvilke muligheter som finnes for mobil ip-telefoni.

Enda mer interessant virker det pga at jeg sannsynligvis snart flytter utenlands og at min nye hjemby etter sigende har gratis WLAN. Å tegne et abbonnement før man flytter og samtidig bytte telefon virker som en god idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...