Thlom Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Mange slike hobbyklubber består av ei kjerne gamle kompiser som fryser ut alle som ikke applauderer den harde kjerne. Enten det, eller så er det beinhard maktkamp. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg leste artikkelen, spent på å finne noen skikkelig saftige kommentarer som gjorde at han fortjente utestengelse... Stor ble skuffelsen da jeg faktisk leste "debatten". Maken til tannløse greier skal man lete lenge etter. Ble han ekskludert for dette, er denne klubben en av tidenes største vitser Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Da holder vi oss til temaet i denne tråden Noen poster borte vekk... Endret 29. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Noen som kan gi meg en link til debatten? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 det er en link til debatten i artikkelen det vises til i første post. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Fant den. Latterlig grunnlag for utestenging. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Etter hans fjerde post kommer angrepet fra motdebatantene. De var i alle fall snare med å klubbe han ned og ....... Vel quoter det i stede. QUOTE(Bodø fotoklubb @ Kåre Lundby23.09.07 20:37) Virker som om Tomas ikke er særlig interessert i foto generelt som er utenfor hans genre, sin egen lille 'boks'. Tomas, du lage så mye kvalme nu at miljøet i klubben går rett i dass! Så nei denne eksluderinga var ikke rettmessig. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette er noe av det mest latterlige jeg har både sett og hørt! Makan til grinebitere skal man lete lenge etter! Typisk at gamle konservatoriske gubber ikke liker nyskapende unge talenter. Det var til og med noen som kommenterte at Thomas kun tok bilder av halvnakne 15-16-åringer! Damn må jeg bare si! Damn.. Lurer på hvilken stein de gamle grinerne har bodd under de siste 30 årene. Virker på meg som at Thomas er en person som prøver å gjøre litt mer ut av fotografiene sine enn "elg i solnedgang", noe som som de gamle ikke forstår. Har de aldri sett i en Ellos-katalog?? Er mye mer "halvnakne" jenger der enn i hans bilder! Bortsett fra étt da, men herre, de burde tåle såpass ass. Skulle likt å sett de gamle folka der dratt til New York for å bli professjonelle fotografer! Sett hvordan det har gått! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis jeg hadde hatt muligheten ville jeg også fotografert halvnakne 15-16 åringer når jeg var 17 år selv. Dessuten er det et profesjonelt preg over bildene så jeg ser ikke poenget med en sånn slengbemerkning. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Bortsett fra at "15-16-åringen" faktisk er 23 da! Lenke til kommentar
auditman Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Noen som vet noe om hvordan det gikk videre med denne saken? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Saken endte med at årsmøtet ekskluderte medlemmet. http://www.ab24.no/content.asp?page=5349&a...06,1&lang=1 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Shjukt! Har lest gjennom saken nå Hayward og jeg må si at det begynner å dukke opp litt av hvert her nå! Body Fotoklubb hadde "bevis" på at noen typer spam hadde blitt publisert på siden deres og at denne spamen kom fra en gitt IP-adresse som da skulle være Thomas sin. Hvordan Bodø Fotoklubb har fått tak i denne type informasjon er for meg ganske uforståelig.. Tror det meste her er iscenesatt jeg. Først var det kanskje litt uskyldig, men så ble vel styret tatt i litt av hvert og så har de siden desperat prøvd å dekke det til. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Mitt utgangspunkt i denne saken var at jeg skulle ha en nøytral holdning til partene. Jeg tenkte det kunne være en interessant sak å diskutere med drevne forumbrukere og drevne forumrøktere. En eksklusjon er vel omtrent det samme som permanently banned. Noe jeg i min fartstid som nettbruker sjelden har opplevd å se at brukere blir. Det er mer vanlig med en tidsbegrenset ban, ikke sant? Jeg så for meg at dette kunne bli en god prinsippdiskusjon. Men etter å ha satt meg så godt inn i saken som mulig skjønner jeg at dette ikke handler om prinsipper for nettbruk eller regler for forumbruk og straff for brudd på slike. Denne saken handler om maktmisbruk, løgner, svik og mobbing. Det forstod jeg ikke når jeg startet denne tråden. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Finner det uberettig at han skal eksluderes ut av klubben grunnet sterke meninger. Skulle man kjørt samme policy på forumet her, tror jeg mange hadde blitt kastet ut, og mange hadde reist i protest. Viser hvor useriøs klubben er. Han fortjener noe bedre! Birger Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg leste artikkelen, spent på å finne noen skikkelig saftige kommentarer som gjorde at han fortjente utestengelse... Stor ble skuffelsen da jeg faktisk leste "debatten". Maken til tannløse greier skal man lete lenge etter. Ble han ekskludert for dette, er denne klubben en av tidenes største vitser Ventet også på noe heftige greier men ingenting.... Glad for takhøyden her er himmelhøy i forhold! Med tanke på våre deilige Frp-debatter hadde begge to nok blitt oppsøkt hjemme av et hissig moderator team! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Finner det uberettig at han skal eksluderes ut av klubben grunnet sterke meninger. Skulle man kjørt samme policy på forumet her, tror jeg mange hadde blitt kastet ut, og mange hadde reist i protest. Viser hvor useriøs klubben er. Han fortjener noe bedre! Birger Nå er det meg revnende likegyldig hva folk foretar seg i en privat fotoklubb. Men noen generelle betraktninger har jeg siden folk sammenligner dette med disusjon.no: Diskusjon.no er som navnet sier et diskusjonsforum, det er opprettet for at folk skal få lov til å diskutere. Det er neppe formålet med nevnte fotoklubb. Der møtes folk for å pleie felles interesser og hygge seg med det. Og det ser jeg ikke noe galt med. Jeg antar at nettopp hygge er en viktig del av klubbens formål, her kan folk som har nok av hverdagens kav og krangler på andre områder finne et lite pustehull hvor de slipper dette og kan kose seg med sin hobby i fred og fordragelighet. Dette står i kontrast til diskusjon.no som folk blir medlem av for å få utløp for sin diskusjonstrang. Det hender vi har folk her også som ønsker å få ha sine meninger i fred, men da er de kommet til feil forum, så enkelt er det. Men med en fotoklubb er ikke det nødvendigvis formålet. Hvis "gamlingene" i klubben (vi vet vel strengt tatt ikke noe om alderen) ikke ønsker denne kritikken så er det deres privilegium å si at "dette vil vi ikke ha noe av". Det er jo ikke billedkritikk Tomas Jenssen kommer med, han bruker anledningen til å starte en debatt om hva slags bilder folk skal kunne få poste. Det er strengt tatt hva vi her ville kalt "off topic" og noe han burde tatt opp i en annen sammenheng. Det er derfor vi har en egen kategori for tilbakemeldinger her på forumet, så folk ikke skal bruke diskusjonstråder til å diskutere forumets regler og policy. Hadde noen startet en diskusjon om hva slags bilder man skulle ha lov til å poste i billedkritikken så hadde vi bedt dem ta den i riktig kategori, ikke i tråden om det angjeldende bildet. Det er sikkert et relevant spørsmål Jenssen stiller, og som utenforstående har jeg sans for hans argument, men her har han tilsynelatende de andre medlemmene mot seg og burde ta det til etterretning. De ønsker å tillate reprofoto, han er alene om å ikke gjøre det. Da kan han ta det opp i de rette kanaler for å få endret på det. Det er opplagt forstokket og hårsårt av klubben å reagere som de gjør, men rent prinsipielt synes jeg at en privat klubb må kunne operere med de regler de vil og ønsker, inklusive å velge hvem de vil ha som medlemmer. Og er takhøyden så lav at man må gå krumbøyd så kan man alltids starte sin egen klubb. Tomas Jenssen er velkommen hit til forumet også, hvis han ønsker å kunne diskutere fotografi med likesinnede. Geir Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hmm, hadde tenkt å svare et langt svar imot. Men regner vel med at du har rett som alltid Han kunne gjerne kommet til Diskusjon.no.. Birger Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Merkelig avgjørelse, virker som om denne fotoklubben ikke liker negativ kritikk. Jeg er også veldig enig i det Thomas skriver, så dette synes jeg bare er flaut for Bodø Fotoklubbs skyld. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Tror ikke de for en strøm av nye medlemmer nei. Ingen som vil bli kuet av de som sitter høyere opp. Skulle ikke forundre meg at noe forlot klubben grunnet dette. Men hva vet jeg. Geir vet alt Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå