Hayward Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 En 17-åring har blitt ekskludert fra Bodø Fotoklubb som følge av kommentarer 17-åringen har postet på klubbens bildekritikk. Har han opptrådt på en slik måte at ekskludering er på sin plass? Hele saken: http://www.ab24.no/default.asp?page=5349&item=31994,1&lang=1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg syns ikke denne Thomas gjorde noe som rettferdiggjør å kaste han ut. De må da tåle kritikk. Dette viser i mine øyne kun hvor useriøs klubben er. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Noen ganger finner man ut hvem vennene ens egentlig er. Jeg ville ikke ha fortsatt å være medlem i den klubben hvis jeg hadde blitt behandlet på slik en måte. edit: liten leif. (mente "ikke ha fortsatt å være medlem") Endret 27. september 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ut i fra den debatten det var linket til fra den siden så kan ikke jeg se at gutten fortjente å bli kastet ut av klubben. Jeg må faktisk si meg enig i det 17-åringen sier. Det ble vel for hard kost å bli irettesatt av en 17-åring tenker jeg. Gretne gamle gubber er det vel noe som heter. Jeg ville vært glad for å bli kastet ut av en slik klubb, hvis forholdene er slik at man ikke kan komme med konstruktiv og velfortjent negativ kritikk. Finn deg en skikkelig fotoklubb Thomas, hvor de setter pris på kritikk og ros. Ser også at Thomas ikke finnes under fotograflisten på hjemmesiden for klubben. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Nei, dette var ufortjent, men som andre sier, det er kanskje bedre å ikke være med enn å være med i en klubb med nikkedukker som har sagt klart i fra at de ikke ønsker å høre på, ta hensyn til eller engang tillate en å framføre egne meninger. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Leste først artikkelen og kommentarene, og tenkte at denne klubben var noe skjit. Så leste jeg de faktiske kommentarene til denne Tomass Jenssen, og lurte på hva det var for kverrulant - intill jeg skjønte at klubben redigerte vekk alle innleggene som var krass mot Tomas-karen. Så tok jeg en titt på diverse bildegallerier osv, virker som en skikkelig sammensatt gjeng av gamlinger som har hverandre på fornavn og vel så det :!: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det virker som en uberettiget ekskludering ja. Å true med ultimatum om å forlate klubben hvis ikke Thomas blir ekskludert høres veldig umodent ut. Noen har tydeligvis kontaktet moderator/admin og fått vedkommende kastet ut. Nå er ingen perfekte men det må gå an å innse at man som moderator/admin har blitt manipulert av grinebitere i den faste gjengen. Litt takhøyde for kritikk må man kunne ha og litt ydmykhet og evne til å innrømme feil. (Både han som la ut bildet og mod/admin). Thomas kunne sikkert også vært litt mer diplomatisk ved å gi seg etter et par innlegg i stedet for å gjenta seg selv så mange ganger. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er dette som kalles å skyte spurv med kanoner. Først vil jeg si at denne Tomas fremstår som en skikkelig kverulant. Det er helt greit å påpeke at man mener dette bildet ikke hører hjemme på en bildekritikk, men det er unødvendig å gjenta dette flere ganger. Da blir det kverulering motivert av et ønske om å krangle. Men å ekskludere et medlem på grunn av dette er svært drøyt. Det er jo også begått saksbehandlingsfeil da styret i fotoklubben ikke kan ekskludere medlemmer. Dette er det årsmøtet som skal vedta. Jeg tror kjernen i problemet er at denne lederen av styret som var blitt tatt for juks tidligere ikke tålte at Tomas henviste til dette jukset i kommentaren sin. I så fall er det en personstrid som lederen helt feilaktig har gjort om til en konflikt mellom et medlem og klubben. Dette har han klart som følge av at han er leder i klubben. Jeg har lest igjennom alle kommentarene både på nettavisen og fotoklubben og det er ganske ille lesning. Jeg er ikke i tvil om at det er begått et overgrep som må få konsekvenser. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Den klubben må ha utrolig liten takhøyde. De gretne kommentarene som Thomas fikk her taler for seg selv. Enig med Simen i at å true med å forlate klubben hvis ekskludering ikke ble gjennomført virker veldig umodent. Personlig ville jeg forlatt klubben i stillhet etter det som har skjedd. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 atter en gang slo norsk presse til med en ensidig artikkel. den sier lite detaljert om hvordan han argumenterte og all kranglingen som sikkert har oppstått i denne sakne. for alt vi/jeg vet så har vedkommende "stakkar" oppført seg som en drittsett. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 atter en gang slo norsk presse til med en ensidig artikkel. den sier lite detaljert om hvordan han argumenterte og all kranglingen som sikkert har oppstått i denne sakne. for alt vi/jeg vet så har vedkommende "stakkar" oppført seg som en drittsett. 9591760[/snapback] Det var jo linket til debatten i artikkelen, så artikkelen belyser vel hele saken på sitt vis. Hvis vi hadde hatt den samme strikse holdningen her så hadde det ikke vært så mange brukere igjen. De fleste som jeg har lest poster av og begynner å kjenne igjen har kommet med både krasse og kranglevorne poster. Er det forbudt å være en kranglefant? Fyren har jo rett da, man må faktisk ha tillatelse for å legge ut andres verker på Internett. Det er også for dumt å be om bildekritikk på ett bilde du ikke har tatt selv. Her ville ett slikt bilde blitt flyttet pga feilposting antar jeg. Her flyttes det jo poster daglig fra steder hvor de ikke hører hjemme. For meg ser det også ut til at lederen, som er tatt for juks, ikke tålte å bli påminnet nederlaget og derfor missbrukte sin makt for å kaste denne gutten ut av det «gode» selskap. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 atter en gang slo norsk presse til med en ensidig artikkel. den sier lite detaljert om hvordan han argumenterte og all kranglingen som sikkert har oppstått i denne sakne. for alt vi/jeg vet så har vedkommende "stakkar" oppført seg som en drittsett. 9591760[/snapback] Jeg tror du må lese hele debatten og kommentarene på bildekritikken. Jeg har lest alt og medlemmer av fotoklubben har kommentert saken. De mener at ekskluderingen er på sin plass siden Tomas har kommentert "uforskammet". Jeg minner om at ekskludering er noe som må oppfattes på livstid. Det er altså ikke en midlertidig utestengelse. Det er rart ikke styret i fotoklubben har lagt frem sin side av saken hvis de har en god sak. Den ekskluderte har jo selv bragt saken til media og motparten kan og bør da komme med sin versjon. Nettavisen skrev om saken den 24 og i dag er det den 28. Jeg vil tro de har hatt tid i massevis å kommentere dette. Jeg synes det blir for lettvint å skylde på nettavisen for å ha kommet med en ensidig artikkel. De har lagt all informasjon tilgjengelig via linker. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Artikkelen ser nå ut til å holde seg til god presseskikk. Begge parter får presentere sitt syn og leserne blir gjort oppmerksom på hvor man kan lese "kjernen" til saken. Påstandene fra begge parter kommer jo frem. Det er jo ikke slik at artikkelen konkluderer med at det var feil (eller riktig) å ekskludere 17-åringen. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Fyfaen... Fotoklubben er latterlig, mannen som «tok» bildet satt opp copyright. Er det riktig? Nei, det er grunnen at Thomas reagerte. Det gjør jeg også.. «Fotograf © Øystein Skog» Endret 28. september 2007 av Fox Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ser også at Thomas ikke finnes under fotograflisten på hjemmesiden for klubben. 9586703[/snapback] Ja, hadde vært interessant å se noen av hans bilder. Syns ikke han trengte å være så pågående og kunne ha gitt seg før, men han har selvfølgelig rett! Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Ser også at Thomas ikke finnes under fotograflisten på hjemmesiden for klubben. 9586703[/snapback] Ja, hadde vært interessant å se noen av hans bilder. 9592964[/snapback] Bodø Fotoklubb har slettet bildene hans fra bildekritikken. De lå der på tirsdag. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Noen som vet om han har noen hjememside eller no? Lenke til kommentar
auditman Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Noen som vet om han har noen hjememside eller no? 9593050[/snapback] Jeg gjorde et raskt googlesøk: http://www.brafoto.net/?p=welcome http://www.photosight.org/ownpage.php?authorid=5049 Han har jo absolutt noe å fare med som fotograf det må jeg innrømme. Rart at en fotoklubb ikke ønsker å ha et slikt talent med i klubben sin. Jeg har ikke mye tro på at det er hans manglende diskusjonstalent som er utslagsgivende når det gjelder ekskluderingen. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, likte flere av bildene hans kjempe godt. Er det ingen lover som beskytter medlemmer i klubber sånn som Bodø Fotoklubb? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Nei, fotoklubben er ikke en menneskerett men et tilbud man kan være med på under de regler som gjelder der. Ledelsen kommer ikke på kant med loven ved å frata medlemmer tilbudet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå