Nissen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg har fått i prosjekt av skolen å sette opp en handleliste over en komplett maskin som skal brukes til videoredigering, og en bærbar maskin som skal brukes til bl.a. Office og internett. Samlet skal ikke prisen overstige 20 000 kroner. Resultatet jeg har kommet frem til har jeg her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=55029 Ettersom jeg har funnet ut er det smart å ha mye RAM til en videoredigerings maskin i tillegg til en kjapp prosessor, det er derimot ikke så viktig med et raskt skjermkort, så lenge en har muligheten for å kople til flere skjermer og evt. tv. Skjermen har jeg valgt pga. at den er stor og oversiktelig, i tillegg til at jeg har god personlig erfaring med denne. Mye lagringsplass og raske harddisker er også smart i sammenheng med videoredigering, derfor har jeg lagt til 2 500GB harddisker som jeg vil sette i RAID-0 for å optimalisere ytelsen deres. Det skal ikke legges ved programvare for maskinen. Den bærbare maskinen har jeg bare plukket den billigste jeg fant, siden det ikke skal kjøres noe mer krevende enn office på denne. Er det noen som har noen forslag til forbedringer til det oppsettet jeg allerede har? Og dersom dere har det, kan dere da linke til en kilde som bekrefter at akkurat dette ville være en forbedring? Endret 27. september 2007 av Nissen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå