Ezekuel Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei I dag har jeg et DIGN H5 kabinett. Dette er DIGERT... Jeg må ha et nytt kabinett som ikke er så dypt. Helst bare rett over 30cm dypt. Tv reolen min er ikke så dyp.. Har planer om å sette i nytt hovedkort etc, så trenger ikke passe med det jeg har i dag. Noen som har forslag på kabinett med denne dybden? Har sett på Shuttle SG33G5M , men synes fort dette blir liitt vel dyrt.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 shuttle er en barbone, så kommer med hk, vifter og psu. men det viste du vel? Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Det er jeg klar over ja. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har dette, er veldig smekkert: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328932 Men kanskje litt for dypt, 34.8cm Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 34,8cm tror jeg skal gå bra. Men hvordan hardware har du i dette? 120W strømforsyning var ikke stort... Skulle gjerne hatt en rimelig core2 prosessor + Radeon HD2600Pro. Slik at jeg får spilt av HD filmer. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har et MSI m-atx kort med 479 sokkel, og en 1.86GHz CoreDuo prosessor, altså prosessor for laptop maskiner. Skjermkort er det interne, prøver å finne en etPCI-express riser kort som er lavt nok slik at jeg kan sette inn en ATI 2600 Pro. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Selger du Dign H5 kabinett, si i fra, muligens interessert, trenger et større kabinett til et kinorom på jobb. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva med dette? Lian Li Desktop/HTPC, Aluminium Dette kabinettet har en høyde på kun 86mm, og kanskje enda bedre - dybden er kun 340mm slik at den ikke bygger på utsiden av reolen du kanskje plasserer den i. Kabinettet tar microATX hovedkort og det er ikke plass til å bruke ekspansjonskort. Hovedkortet du monterer inn må med andre ord ha den nødvendige hardware integrert på hovedkortet. Strømforsyning på 300W medfølger. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCC35B&mcat=c434 Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 lqpl: Når jeg finner meg et nytt kabinett, så kan jeg godt selge deg Dign H5 ja. Mez: Problemet med Lian Li kabinettet er at det ikke er plass til noen ekstra utvidelseskort. Alt må være integrert på hovedkortet. Dette er litt dumt siden jeg gjerne skulle hatt et grafikkort og tv kort i PC-en. Hadde det ikke vært for dette, så ville Lian Li kabinettet vært perfekt. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da passer nok ikke kabinettet jeg tipset om heller, er maks et kort, og i utgangspunktet kun PCI Flott, kjøper gjerne kabinett, bare send melding! Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Så fryktelig vanskelig det skal være å finne et passende kabinett... Noen må jo ha et som passer for meg... lqpl: H5 kabinettet mitt har display også. Bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kjøp deg ny tvbenk. Jeg er ute etter et lite snedig htpc kabinett selv. Men jeg har ikke kommet over et kabinett som ikke er dypere enn 30 cm og i tillegg er funksjonelt. Selv kommer jeg til å gå for Antec Fusion 430. Men det er noe dypere. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Har sett en del rundt nå, og tror jeg må gå for Shuttle SG33G5M. Finner ingen andre som passer for meg. Eneste problemet er at ingen har denne på lager... Men et lite spørsmål som går utenfor forumkategorien; Hvordan prosessor trenger jeg i denne for å kunne spille av alt av HD filmer? Altså filmer i 1080P kodet i h.264. Skal bruke det integrerte skjermkortet. Vil C2D E6750 være bra nok? Eller klarer jeg meg med noe billigere? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, den vil være tilstrekkelig. Har planer om å gå for den samme selv. Om du kan gå for en billigere prosessor er jeg ikke helt sikker på med tanke på at du ikke skal bruke et skjermkort som har HD akselerasjon. I tillegg kommer det an på om du skal bruke heftige innstillinger i ffdshow f.eks. Men regner egentlig med at du kan gå for en billigere prosessor. Ta å forhør deg i denne tråden her. Det hvirker som om folk har peiling her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=839109&st=0 Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Må bare advare deg om at shuttle ikke akkurat er stillegående bokser, så ikke helt egnet til htpc bruk vil nå jeg si.. Bare et tips. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Må bare advare deg om at shuttle ikke akkurat er stillegående bokser, så ikke helt egnet til htpc bruk vil nå jeg si.. Bare et tips. 9647378[/snapback] sant det, men det var/er jo en 479m shuttle som ble delvis lovprist. med extern psu og kun en 9cm vifte. de burde strengt tatt oppdater denne med nytt chipsett https://prisguiden.no/product.php?productId=37711 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå