RufusRotte Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er det mulig å få tak i strømforsyninger til en eldre Fujitsu Siemens Xpert-1,2ghz athlon, eller vil det koste mer enn det smaker å få tak i deler til såpass gamle maskiner? Avkommet ønsker seg "egen pc" å herje rundt på, men hvis det er billigere å kjøpe ny maskin, så får vi heller gjøre det etterhvert. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er det mulig å få tak i strømforsyninger til en eldre Fujitsu Siemens Xpert-1,2ghz athlon, eller vil det koste mer enn det smaker å få tak i deler til såpass gamle maskiner?Avkommet ønsker seg "egen pc" å herje rundt på, men hvis det er billigere å kjøpe ny maskin, så får vi heller gjøre det etterhvert. 9586099[/snapback] Det tror jeg går helt fint. Så vidt jeg husker bruker Fujitsu Siemens standard størrelse på sine psu'er så det er bare å velge seg en svært billig en og teste om du får liv i "bestefar". Denne, Trust PW-5110 370W, koster ikke mer enn 130,- men burde klare oppgaven fint. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Bare husk på at Q-tec selges under navnet Trust, men om du bare skal bruke den til å drive en gammal maskin, så går det jo fint. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Bare husk på at Q-tec selges under navnet Trust, men om du bare skal bruke den til å drive en gammal maskin, så går det jo fint. 9586247[/snapback] Enig i at dette ikke er et kvalitetsprodukt, men det trengs vel heller ikke her. Hvis du slår av maskinen, trekker ut kontakten og slår av sikringen er det ikke sikkert at huset brenner ned. Endret 27. september 2007 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vil nok være tilstrekkelig. Som påpekt, en Athlon 1.2 GHz med tilhørende gammel hardware er jo snille på strømforbruket, så alt skal nok fungere greit her. Brukte selv en "blikkboks-PSU" til å drive en P4 tilbake i de dager. Men i dag bruker jeg dem helst som lerduer e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå