Lightning Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Emnetittelen sier vel alt håper jeg Det det dreier seg om er at jeg orginalt hadde tenkt å bestille et asus P5K premium hk, men etter å ha lest om store problemer med sata kontrolleren frister det mindre og mindre og når det da også kommer frem at det ikke har støtte for SLI mister jeg helt lysten. Derfor blir spørsmålet....hvilket hk er best for å kjøre quad og SLI med dette oppsettet? Corsair strømforsyning 620W Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Western Digital 500GB S-ATA II 2 stk Asus P5K PREMIUM/WIFI-AP Black Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 2stk Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC6070BSCANDV2 Lian Li kortleser, Aluminium, Sort Arctic Silver 5 Termisk Pasta MSI GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 OC version Håper folk kan anbefale kort under en pris av 2000 kr og som er del av netshop sitt sortiment. På forhånd tusen takk! Er desperat etter å finne en løsning! Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Har funnet et kort jeg tror jeg kommer til å gå for; Asus P5N32-E SLI nForce-680i Noen som har noen formening om hvordan det kommer til å funke med oppsettet mitt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det skal være et godt valg ja, men selv ville jeg gått for et P35-kort, som f.eks. dette. Men leste at P35 ikke støttet SLi? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Stemmer det, dessuten kjøres den ene PCI-E porten med lavere hastighet...lurer på om det ikke var 4x...da er det kanskje mer fornuftig å vente på X38 kortene som kommer snart men de blir dyrere samt tilbyr ikke noe nytt som jeg vet om som ikke 680i SLI kortene har fra før av...humm... Lenke til kommentar
pstub Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 X38 får støtte for 2x16x PCI-e, men fortsatt ikke støtte for SLI, bare Crossfire. Dette er ikke Intel sin feil, men nVidia som ikke vil muliggjøre det i driverene sine. De vil jo helst at folk skal kjøpe hovedkort med nVidia chipset også. Du kan eventuelt gå for ASUS Striker Extreme kortet! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Nå skal eVGA 680i SLI A1 rev være det kortet som visstnok klokker best med quadcore, så ville vel anbefalt det. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Har ikke planer om å klokke ekstremt siden jeg har kun tenkt på luftkjøling...samt at evga kortet koster 2200... men klokker ikke Asus P5N32-E SLI kortet bra med quad? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Nå skal eVGA 680i SLI A1 rev være det kortet som visstnok klokker best med quadcore, så ville vel anbefalt det. 9586148[/snapback] Eller Asus Striker Extreme 680i som nå i følge xtremesystems.org klokker enda bedre enn eVGA 680i SLI A1 kortet. Det er jo nyere revisjon av striker kortet nå enn da det først kom ut. Dette viste seg å være veldig bra for quad cpu i alle fall. Striker pwn eVGA @ XS Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Okej for har lest tidligere at det var null ytelsesforskjell mellom Asus P5N32-E SLI og Striker kortet. Men seff kommer kortet i ny revisjon så har det sikkert mye å si. Så Asus P5N32-E SLI har ennå ikke kommet i ny revisjon det? Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Okej for har lest tidligere at det var null ytelsesforskjell mellom Asus P5N32-E SLI og Striker kortet. Men seff kommer kortet i ny revisjon så har det sikkert mye å si.Så Asus P5N32-E SLI har ennå ikke kommet i ny revisjon det? 9586351[/snapback] Med oppdatert BIOS er det ingenting som feiler P5N32-E SLI. Teknisk sett er Striker Extreme identisk med P5N32-E SLI. På sistnevnte kan du faktisk rive av navne lappen på hovedkortet og det står Striker Extreme under. Forskjellen ligger i noe ekstra dingser på Striker Extreme. Skal du klokke et 680 chipset kan jeg varmt anbefale dette. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Har nå gått for Asus P5N32-E SLI, virket som det beste kjøpet for pengene. Får et kort med sli og som faktisk fungerer imot P5K premium kortet som hadde altfor mye problemer med sata kontrolleren...gleder meg skikkelig nå Men hvilken bios oppdatering bør jeg legge inn og på hvilken måte anbefales? Er vel kanskje best å legge inn fra usb stikke? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Artig lesing Nizzen, bra å se at striker extreme virkelig har blitt det det "lovte". Lenke til kommentar
mungo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ellers har du jo XFX NForce 680i LT SLi. Jeg får snart det kortet i posten og kan komme tilbake til hvordan kortet er om du ønsker det. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ja gjerne gjør det...men mest sannsynlig så blir det for seint, regner med at det utstyret blir sendt imorra Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Forresten ser at det er en del av hovedkorta til asus som blir levert med vista sideshow skjerm...er det noen som vet om det finnes andre highend kort som blir levert med dette siden de asus kortene er temmelig utdatert ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå