maxM Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei, jeg har kødda litt på i registeret i Windows for å få til noen greier men instillingene mine blir tilbakestilt etter en restart. Så for å fikse det gjorde jeg så "sytem" ikke kan redigere filene i en mappe. Det likte Windows dårlig og lar meg ikke logge inn lenger. (men får botta til logg on screen) Jeg trenger altså å kjøre i safemode uten nettverk men klarer ikke å få opp menyen siden jeg har Ubuntu også, og starter opp med GRUB. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får opp menyen i oppstarten av Windows der jeg kan velge safemode o.l.? Har prøvd alle F<> tastene men får ikke opp menyen. (Litt usikker på om jeg burde poste her eller i Windows forumet så beklager om det ble feil) Mvh meg Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg mener at safemode skal være F8 tasten. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Har hamra på alle F<> tastene etter at jeg har valgt XP i Grub men den booter helt vanlig. Jeg kan jo boote med Windows CDen og skrive i DOS. Men da må jeg få den riktige teksten som jeg må skrive for å boote i safemode... (noe som hører hjemme i Win forumet) Endret 27. september 2007 av maxM Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Nja, jeg mener det skal gå greit bare du er rask nok på tasten Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det skal gå om du er kjapp på F8. GRUB har ihvertfall ingen anledning til å sperre for dette. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Fatter ikke hvordan jeg ikke har klart det før... brukte jo 10 min med alle F tasten i går kveld. Men nå har jeg fått kjørt Recovery og fiksa det jeg skulle i registeret på riktig måte så takk for den lille hjelpen (som alikevel betyde mye). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå