Gå til innhold

Starte Windows i safemode etter GRUB

maxM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kødda litt på i registeret i Windows for å få til noen greier men instillingene mine blir tilbakestilt etter en restart. Så for å fikse det gjorde jeg så "sytem" ikke kan redigere filene i en mappe. Det likte Windows dårlig og lar meg ikke logge inn lenger. (men får botta til logg on screen)

Jeg trenger altså å kjøre i safemode uten nettverk men klarer ikke å få opp menyen siden jeg har Ubuntu også, og starter opp med GRUB.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg får opp menyen i oppstarten av Windows der jeg kan velge safemode o.l.? Har prøvd alle F<> tastene men får ikke opp menyen.

(Litt usikker på om jeg burde poste her eller i Windows forumet så beklager om det ble feil)

Mvh meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hamra på alle F<> tastene etter at jeg har valgt XP i Grub men den booter helt vanlig.

Jeg kan jo boote med Windows CDen og skrive i DOS. Men da må jeg få den riktige teksten som jeg må skrive for å boote i safemode... (noe som hører hjemme i Win forumet)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan jeg ikke har klart det før... brukte jo 10 min med alle F tasten i går kveld.

Men nå har jeg fått kjørt Recovery og fiksa det jeg skulle i registeret på riktig måte så takk for den lille hjelpen (som alikevel betyde mye).

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...