Gå til innhold

Slutten på Halo 3. [IKKE les om du IKKE er ferdi]

hvit_lilje

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
..

det er fordi Master chief kan sove mens de lager noe annet, men så plutselig kommer det noen og finner dem og han våker igjen.. voila.... Halo 4

9602104[/snapback]

Det er det jeg håper på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper på at det blir flere spill om hvis ikke Halo, ihvertfall Master Chief og Cortana. Det spekuleres i om at det er Onyx som er planeten i bakgrunnen på slutten av filmen etter rulleteksten. Liker ihvertfall slutten veldig godt. Den avslutter alt som ble startet i Halo og Halo 2, samt at den ikke utelukker oppfølgere/ spin-offs. Sålenge Bungie gjør en god jobb med eventuelle ekstra spill så er det ikke meg imot å få flere spill.

9602035[/snapback]

Samme her. Flere geniale Action Sci Fi spill, ja takk :yes:

Lenke til kommentar

MS kommer garantert til å lage flere Halo-spill og spill med Master Chief. Ikke nødvendigvis "Halo 4", men MS lar ikke en så sterk merkevare gå i arkivet. Da er det mer sannsynlig at Nintendo slutter å lage Mario-spill. :p

Men jeg har et par ting jeg lurer på. Hvorfor dør ikke Master Chief når halo-en fyres av? Genmanipulert eller ikke, han er jo biologisk?

Og de snakker om at det er "The Ark" som ligger i det krateret i Afrika, men den saken som letter og flyr inn i portalen er jo mye mindre enn den massive greia du løper rundt på etter at du har fulgt etter gjennom portalen. Hva er den greia i krateret da?

Lenke til kommentar

eg trur at bungie lagte denne slutten på grunn av dei ikkje vil ha drapstrusler osv. eller gi oss et håp om eit fjerde spill med john (mc) i tilfelle dei kommer på nye problemmer for john. kansje flood våkner til live igjen etter det eg veit e noen av dei små bleksprut lignande parasitane lagra i tankar på forerunner plassar. som dei va på halo 2.

Lenke til kommentar

bare for å klare opp litt, den greia på jorda som covenant har gravd opp er ikke 'the ark' men portalen dit, 'the ark' er en halofabrikk og ligger et stykke utenfor melkeveien slik at forerunners kunne overleve avfyringen av haloene.

i det den uferdige halo (Installation 00) og the ark går i lufta mens MC, Cortana og arbiter er på vei vekk så kollapser portalen tilbake til jorda, kun den delen av skipet som arbiter er i kommer seg gjennom.

også, jeg skjønner godt at noen ikke fikk med seg dette, men 343 Guilty Spark, ytret på siste level følgende linje til MC: 'YOUmay be forerunner, but this is MY installation!'

noe som burde bety at mennesker er (etterkommerne av) forerunners.

Lenke til kommentar
bare for å klare opp litt, den greia på jorda som covenant har gravd opp er ikke 'the ark' men portalen dit, 'the ark' er en halofabrikk og ligger et stykke utenfor melkeveien slik at forerunners kunne overleve avfyringen av haloene.

i det den uferdige halo (Installation 00) og the ark går i lufta mens MC, Cortana og arbiter er på vei vekk så kollapser portalen tilbake til jorda, kun den delen av skipet som arbiter er i kommer seg gjennom.

også, jeg skjønner godt at noen ikke fikk med seg dette, men 343 Guilty Spark, ytret på siste level følgende linje til MC: 'YOUmay be forerunner, but this is MY installation!'

noe som burde bety at mennesker er (etterkommerne av) forerunners.

9606698[/snapback]

meget riktig men. Forerunners overlevde ikke avfyringen av haloene. I et av spillene nevnte 343 GS eller noen andre at Forerunners ødela alt liv i en spesiell radius, inkludert dem selv.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke utelukke et nytt Halo spill.. Men jeg vil tro at det da blir en spinn-off, men med Master Chief, Cortana, muligens andre Spartans, og kanskje Arbiter..

Andre kan si hva de vil om Arbiter, men jeg liker ham, han er jo kick ass i enkelte av levlene i Halo 3, når jeg har kverka 2-3 flood har han kverka 5-7 noen ganger.. Må si at jeg savnet å spille som Arbiter litt, siden jeg digger å gå rundt med stealth skjoldet oppe i Halo 2, leke litt Sam Fisher ;)

**edit : leif**

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Takker for oppklaring, Feil. Tenkte litt av det samme med den greia de fant i krateret, at det var en slags nøkkel til den egentlige "Ark". Da gir det jo forsåvidt mening at den var på jorda også, hvis mennesker er etterkommere av Forerunners.

Men jeg forstår fremdeles ikke hvordan MC kunne overleve å være så nærme en ring som ble fyrt av. Var det bare det at den var uferdig, slik at den ødela seg selv og "The Ark"? Kunne man være sikker på at Flood'en var stoppet da? (Vet ikke om Flood kan klare seg uten atmosfære...) På den annen side, hvis "Ark" ligger et stykke utenfor melkeveien, skal det vel endel til at evt. overlevende Flood finner veien tilbake til sivilisasjonen.

Men hvordan henger det sammen med Legendary-slutten? Hvor er det de kommer da? Og hvordan kommer de seg dit? Selv om det går tusen år vil de ikke drifte tilbake til Melkeveien hvis de ligger et stykke (noen hundre lysår (?)) utenfor galaksen. Det ville tatt mye lenger tid...

Spør og graver, jeg... :hmm:

Lenke til kommentar

Med tanke på oppfølger, eller en ny historie med MC er det jo verdt å nevne disse reklamene som er blitt laget... De foregår jo en god stund etter Halo 3, og de har ikke sett MC igjen.. Så en evt. oppfølger vil mest sansynlig være uten mennesker (fra jorda ihvertfall... hvem vet om han møter noen forerunners)

Endret av smelx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...