enmannen Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Har akkurat fått denne spilleren, installasjonen gikk bra, alt er koblet riktig (står som master på 2.ide) DMA er på, ingen feilmeldinger og alt ser fint ut. Når jeg skal åpne en hvilken som helst fil på en cd, får jeg feilmelding. "Setup.exe has generated errors, and will be closed by windows, an error log is being created.." Dette skjer uansett hva slags cd jeg prøver. Hva kan være galt? Takk! Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Fiksa det.. Det viste seg at ingenting funka så lenge ikke Dvd'n var satt som slave etter brenneren. Den ville ikke funke som Master uansett jumper-innstillinger. Typisk fjernt dataopplegg. [ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2002-01-04 01:02 ] Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 jepp man skal egentlig ikke ha to cd/dvd på samme kabel helst hd så en cd/dvd som slave :smile: Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 01:45, Danny skrev:jepp man skal egentlig ikke ha to cd/dvd på samme kabel helst hd så en cd/dvd som slave :smile: y? fordeler/ulemper? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 ulempen dataen kan bli corupta er ikke så god på det men leste et sted man ikke skal ha det Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 En ulempe med å ha både brenner og annen CD-rom på samme kabel er at IDE ikke kan lese og skrive samtidig på samme kanal. Med moderne kontrollere med DMA og buffer osv. merkes ikke så mye til dette når man bruker harddisker, men CD/DVD/brennere som ikke har support for ultra-DMA kan fungere dårlig sammen, få buffer-underrun ved brenning CD-CD osv. Da er det fint å ha ekstra IDE-kontrollere på hovedkort med RAID og sånn, så man får spredd utover flere kanaler. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå