boundishh Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 det er rett og sleet hårreisende Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) For de av dere som spiller GT5:P, så er det nå lagt ut intervju med Kazunori Yamauch (direktøren i Polyphony Digital) som tester bilen, og snakker rundt om den med folkene bak GT-R 2007. Nürburgring i Tyskland har visst nå fått ny banerekord for personbiler; GT-R 2007 har den: According to Car Magazine at the Nurburgring, the GT-R V-Spec lapped the ring at an astounding 7:25 time. This is faster than the Porsche Carrera GT's 7:28 and Pagani Zonda F Clubsport's 7:27.82. Selve komponente som styrer firehjulsdriften i bilen veide mye, var snakk om 16-18kg og inneholdt en egen motor for å drifte drivakslingen (husker ikke helt). Wikipedia og GT5:P opplyser om at bilen veier 1740kg og henholdsvis 1750kg med ekstra airbags. Tross vekten, yter bilen noe vilt. Endret 11. april 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 info om Nissan GT-R V-Spec Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Oppdatert artikkelen med ny Nordschleife tid. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Lexus LF-A er noe anderledes enn GT-R, GT-R har V8'er, mens LF-A har V10, samt noen flere hester. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Lexus LF-A er noe anderledes enn GT-R, GT-R har V8'er, mens LF-A har V10, samt noen flere hester. Å? når telte det da? Skyline har Turbo det har ikke LF-A, så hvordan sammenligning driver egentlig du med? Se filmen hos Youtube ahhhh v10 og over 9000rpm, det der er skikkelig lyd ikke noe tvangs fora turbohester men skikkelige motor. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 LF-A'ens motor sammenlignes bare med en motor egentlig, LS9 som er i nye kommende Corvette. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvorfor det? LS9 har da kompressor. Sorry men ser ikke hvordan du kan sitte her å si hvordan motor den skal sammenlignes med? Porsche Carrera GT med godt over 600hk er greit å sammenligne med, da GT-R slo den, men ikke med LF-A som har ca samme HK antall. Det er greit å sammenligne med sportbiler med 600-700hk og over 1000hk som veyron har, da Skyline har slått de bilene på Bane. men så kommer en Toyota med 550hk og slår Skyline da kan det ikke sammenlignes? :!: Kom gjerne med en god forklaring på hvordan du kan sitte her å bestemme hva man skal sammenligne med og det du skriver om at de har målt GT-R 0-100 på 3.2sek i USA, Husk at en veldig vanlig feil er at de sammenligner 0-60mph til 0-100 dette er feil, da det er 0-62mph som er 0-100 og det er fort 3 hundredeler;) bare å se på flere biler med 100% samme motor som selges i USA og europa, når bilen kommer til USA er 0-60 fort nede i noen hundredeler bedre enn her. men det er 0-60mph og ikke 0-62mph. Bare et tips Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Dennis: det som de, og jeg mener, er at det er samme layout, FR og omtrent samme heste antall på begge biler samt samme vekt tall, og av det så har begge biler noen av de samme egenskaper, dette kan du selv se da begge biler skal delta i 24 timers løpet i Nurburgring (nye banen). Husk: andre regler for avgasser i USA, derav så kan det bety et anet eksos annlegg med mere "fri fly" en hva som kommer i Asia/Europa. I tillegg så har de alleredet tested GT-R'en i USA, som du ser i hoved artikkelen, og der er det bekreftet flere hester og mere torque enn i JDM/EUDM utgaven. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 For å få litt balanse i all denne fanboi-ismen her quoter jeg en tysker fra et annet forum hvor de prater om det samme: man, this thread is awesome, almost leaf-spring level jesus, you like some cars, you dislike others, it´s ok to discuss but it´s stupid to try to force your oppinion on others... This car has presumably been engineered quite well, and is not a case of someone slapping on a bunch of sensors and computers to compensate for a weak mechanical basis (see the last 7-series). If that was the case it wouldn´t be this quick, even with extra horsepower and superspecialawesometires. The ring is actually about as good an indicator as you will find if you´re trying to judge a car´s overall performance on the road. Remember that the track was originally conceived mainly as a test-track, with the goal of making german cars the best in the world. Just don´t get too excited about any laptimes. First, in this particular case, you don´t know much about how close the car is to the one you will see in the showroom. Second, on the ring there are about as many different ways of timing a lap as there are corners, Sport Auto doesn´t actually do a full lap, they leave out the whole bit at T13 and I´m pretty sure they do a standing start. Third, even assuming all other factors but the car being equal, the fact that it´s a few seconds faster than a 911 means little to nothing unless you´re a pro, because you won´t be able to find those last seconds anyway, and Walter Röhrl will still beat you with a 911 from the eighties. My 2 cents, I´ll let you get back to crunching numbers and discussing the quality of the GTR´s fanbase. I personally think this car is so spectacularly hideous, that it damn well better be fast. cheers Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det er ingen tvil om at GT-R er en «bang for the buck». Men det denne ''tyskeren'' argumenterer, er om hvordan tiden tas i Nürburgring, om det er hel runde som blir kjørt, eller stående start (kaldstart eller med oppvarming om det også kan diskuteres). Også dèt sier veldig lite (som ''tyskeren'' sier om sekundene mellom GT-R vs. 911), helt til han nevner hva slags person som sitter bak rattet: en profesjonell sjåfør. Det kan ikke nektes for at bilen yter bra, med tanke på hvor mye den koster, vekten og hestekreftene. En annen god argument som ''tyskeren'' trekker frem, er at bilen er utstyrt med mye teknologi, og er nok en av de største grunnene til at bilen gjør det bra på banen. Vil trekke frem at det å leke seg med bilen i GT5:P er utrolig kult, sett bortifra hvor realistisk bilen egentlig er i spillet i forhold til virkeligheten. GT-R har utrolig tett giring, man skulle nesten tro at bilen kjørte kun på et gir med den akselrasjonen den har. Men som sagt, jeg vet ikke. Det er slik bilen oppfører seg i spillet og GT5:P skal i praksis være en bilsimulator. Hvor realistiske bilene oppfører seg i spillet, kan diskuteres. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg håper ikke GT-R oppfører seg likt i virkeligheten som i GT5:P, for da er den helt forferdelig dårlig. (Ja, jeg har prøvd GT5:P) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Den girkassa i GT-R er faktisk helt enestående, og noe av det raskeste som finnes. Selvagt hjelper den, og ikke minst at GT-R har den minste "Drag prosenten" er også ett pluss. Men det som gjør en GT-R til en GT-R er uten tvil det berømte 4 hjuls trekk systemet og firhjuls styringen, Super HICAS og ATTESA ETS. MEN, en skal ikke glemme at dette er en bil, ikke noe super leke, en MÅ kjøre forsvarlig uansett. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Jeg håper ikke GT-R oppfører seg likt i virkeligheten som i GT5:P, for da er den helt forferdelig dårlig. (Ja, jeg har prøvd GT5:P) Javel. Jeg har ingen problemer med å håndtere bilen i spillet, trolig den snilleste av ''superbilene'' i spillet. Alt av hjelpeutstyr er slått av og kjører med pro-fysikk. Fritz0r: Ja, firehjulstrekk-systemet er visst noe for seg selv på denne bilen. Drivakslingen håndteres visst selvstendig av egen dedikert motor, og kontrolleres av kjøresystemet som du nevner. Endret 3. mai 2008 av Onyx Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg håper ikke GT-R oppfører seg likt i virkeligheten som i GT5:P, for da er den helt forferdelig dårlig. (Ja, jeg har prøvd GT5:P) Javel. Jeg har ingen problemer med å håndtere bilen i spillet, trolig den snilleste av ''superbilene'' i spillet. Alt av hjelpeutstyr er slått av og kjører med pro-fysikk. Det gjør jeg også. Om du kommer inn i en sving med for mye fart og girer ned som du ville gjort med en vanlig bil så bare spinner bilen ut. Den er ikke leken nok for min smak. Jeg ble uansett lei av å kjøre bane etter bane for å kjøpe noe mer morsomt (BMW M3), så jeg ga opp. Forza Motorsport 2 ftw. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er ikke Gtr og Lf-a 2 helt forskjellige biler? Man driter vel i den ene er 3-4 sekunder raskere på en bane som er så lang som "ringen". Jeg syns det er en utrolig bragd av Lexus, men jeg er ikke skuffet over Nissan. Forskjellen er at Nissan måtte prestere det beste med Gtr, med tanke på alle som ventet på den. Dette er derimot Lexus sitt første forsøk, og da blir jeg imponert i alle fall. Noen som vet hvor mye mer/mindre Lexusen vil koste? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) gtr har 4 seter og masse goodies , kan skreme vettet av 3 kompiser samtidig , ikke bare en, nå er ikke lexus (toyota ) helt nye på racing biler da rublings;) Endret 4. mai 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 gtr har 4 seter og masse goodies , kan skreme vettet av 3 kompiser samtidig , ikke bare en, nå er ikke lexus (toyota ) helt nye på racing biler da rublings;) Jeg er ikke dum, jeg vet at Lexus er Toyota sitt luksusmerke i statene. Alikevell er Lexus et eget bilmerke, og jeg vil gjerne at du viser meg "forrige" LF-A. Den kan selvsagt ha et toyotamerke i fronten, men ikke kom med Supra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå