Red Frostraven Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har kjøpt tre live-Arcade spill som er så absurd vanskelig at jeg foreløpig har gitt dem opp. #1 er Alien Hominid, sidescroller. 1 treff og du er død. Gamle fiender spawner på nytt konstant når du ikke går, også bak og over deg. Alle motstanderene dine kan skyte, og alle skudd er fatale. Bossene tåler hundrevis av enkeltskudd eller dusinvis av oppladede skudd. Jeg har gitt opp spillet helt, selv på letteste vanskelighetsgrad, da jeg ikke kommer lengre enn akt 2. Spillet er refleks og hurkommelsesbasert. #2 er Geometry Wars, space invaders-aktig. 1 treff og du er død. Fiendene spawner konstant og antall og variasjoner varier fra spill til spill. I motsetning til i Space Invaders må du fly rundt hele skjermen og skyte i alle retninger, mens fiendene spawner i hjørnene. Noen fiender er målsøkende, noen er tilfeldige, noen har skjold, noen er målsøkende men unngår skuddene dine, noen splitter når de dør og noen splittes i 20 deler når de dør. Det kan til tider være 50-100 fiender på sjermen som alle bevegers seg raskere enn deg, noe som betyr at du *MÅ* skyte bakover, mens du forsøker å lirke deg mellom de målsøkende fiendene som etter all logikk burde truffet deg rett på -- og som ofte gjør akkurat det. #3 er Missile Command. space invaders-aktig. I det orginale spillet skyter du missiler som eksploderer på et punkt du angir, hvor eksplosjonen ødelegger prosjektiler of forhindrer at de faller ned mot bakken og knuser byene dine. I den nye versjonen skyter du tesla, og mens du i orginalen så missilene fly oppover og eksplodere, får du bare se lyn som enten treffer prosjektilene som faller mot byen, eller ikke -- uten at du noensinne kan vite om prosjektilet eksploderte for tidlig eller for sent. Ikke så vanskelig som de to foregående -- men alvorlig talt..! Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er helt enig med deg på de to første.. sistnevnte har eg ikke brukt noe tid på! Har spilt gjennom Alien Hominid.. tror det var på letteste.. men for et slit!! Men det er verdt det.. Du kommer deg etterhvert! Meget morro! Slutten er jo helt på trynet kaotisk.. Men det løser seg det også! Geometry Wars: Retro Evolved .. der har jeg aldri scoret de virkelig store poengsummene.. det er helt utrolig vanskelig!! Frustrerende! Men gud kor morro det er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå