Gå til innhold

Spørsmål om ps3 som jeg lurer på.


Mikr89

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på følgende:

 

1:Noen som vet om det om ett års tid eller noe kommer en ny versjon av ps3,slik som elite gjorde hos xbox?

 

2:Hva er fordelene med linux,og hvilken distro er egentlig den beste,og mest brukervennlige og installere?

 

3:Kommer god of war 3 i 2008,noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Aner ikke hva nytt den evt. skulle legge til. Vi har allerede optisk audio og HDMI.

 

2. YDL (Yellow Dog Linux), siden den er mest fokusert på PPC (og har flest ps3-brukere). Fordelen? Tja, få utnyttet ps3 mer som en "pc", uten at jeg ser det heelt store i dette. Kanskje litt mer skikkelig surfing på internett, siden den innebygde browseren har enkelte issues med javascript og nyere flash.

 

3. Tviler på at noen vet. Wikipedia sier 2010, men jeg tror heller på 2008/09, men det er kun spekulasjon fra min side (http://en.wikipedia.org/wiki/God_of_War_III)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Lurer på følgende:

 

1:Noen som vet om det om ett års tid eller noe kommer en ny versjon av ps3,slik som elite gjorde hos xbox?

 

2:Hva er fordelene med linux,og hvilken distro er egentlig den beste,og mest brukervennlige og installere?

 

3:Kommer god of war 3 i 2008,noen som vet?

9584536[/snapback]

1. Det vil nok ikke komme en ny versjon før om tidligst 2 år. Kanskje de øker harddiskkapasiteten men det kan du jo fint gjøre selv også ved å sette inn en ny.

 

2. Fordelene med Linux er at det er åpent, bra og gratis. Åpen i den forstand at du i mye større grad enn i Windows kan tukle med akkurat hva du vil, samt at du har tilgang til kildekoden. Du finner svært mange gode og gratis programmer til Linux, selv om spillutvalget ikke er det helt store (derfor man har en konsoll å spille på).

 

Angående de forskjellige distroene så er ikke forskjellene så enorme, men det mest anbefalte for nybegynnere er vel Ubuntu. Det har etter hvert blitt ganske så brukervennlig.

 

3. Ingen som vet. Jeg tipper sent 2008 eller tidlig 2009.

Lenke til kommentar

Tvilar sterkt på at det blir noko "elite"-liknande utgåve av PS3, sidan konsollen allereie har det meste. Kva skulle ein legge til? Det einaste eg kan tenke meg er at det kan komme andre bundles, til dømes med rumble-kontrollarar i staden for SIXAXIS. Og kanskje med større harddisk som standard. Men som nemnt, harddisken i PS3 kan enkelt byttast ut med ein standard 2,5" harddisk. :thumbup:

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...