Gå til innhold

Nesten jorda-rundt, kom med innspill og kommentar!

nubcake

Anbefalte innlegg

Hei!

Lager denne tråden for å prøve å rydde litt opp i egne planer, og fordi jeg håper på å få noen innspill fra dere andre, og kanskje inspirere noen til å gjøre noe av det samme :)

Først litt om meg, jeg er en gutt på 23, som egentlig er litt lei av Norge og alt det trygge og vandte, så jeg vil prøve noe helt annet, og løsrive meg litt fra kulde og slaps. Jeg har alltid drømt og å reise, og har funnet ut at nå er tiden å gjøre det.

Litt om reisen:

Planlagt utreise er 1. Februar 2008, og da går turen til Bangkok. Så et par rolige uker med litt semi-luksus og strandliv (kom gjerne med tips til strender, ingen tips angående shopping helst, jeg liker ikke store byer eller å shoppe :)) i Thailand før turen går videre til Malaysia. Planlagt å reise med tog. I Malaysia blir det å titte på litt kultur, kanskje feste litt, se seg om, forhåpentligvis møte hyggelige folk, og ellers, strand, kos og avslapning!

Etter det blir det å komme seg til Australia, denne biten av reisen er ikke avklart enda, men tydelig at noe lurt må skje her.

Australia blir sannsynligvis preget av dykking/vannsport/sightseeing, men noe av skjønnheten med reisen blir å gjøre det jeg vil, når jeg vil :)

Etter Australia blir det en snartur til New Zealand for å se et land jeg alltid har drømt om å se, men regner med det blir ganske likt Australia.

Så flyr jeg fra NZ til Mexico, hvor det blir å sjekke ut livet og pikene, så går veien til Cuba, den nest siste destinasjonen på reisen. Cuba tror jeg blir et blast.

Siste del av turen blir i USA og der er planen å kjøpe en gammal feit drittbil og kjøre hele USA på tvers. Jeg har tidligere bodd i USA, så er relativt kjent der. Skal klare den delen fint.

Nå håper jeg dere kan komme med innspill, kritikk, ros, hva enn dere føler for! Jeg er ganske blank når det gjelder slike reiser, så hvis det er noen som har erfaring fra lignende er det bare å fyre løs.

Planlagt reisetid er alt fra 4 måneder til resten av livet, det blir opp til skjebnen. Planlagt budsjett er ca. 100.000 NOK.

Takk for at du tok deg tid til å lese.

<3 Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, litt av en tur du har planlagt! Du har ikke lyst til å ha med deg en reisepartner? :p

Den reiseruten ser temmelig bra ut, må jeg si!

(kom gjerne med tips til strender)

9584340[/snapback]

Krabi, Koh Samui og Khao Lak!

Malaysia blir det å titte på litt kultur, kanskje feste litt, se seg om, forhåpentligvis møte hyggelige folk, og ellers, strand, kos og avslapning!

9584340[/snapback]

Klubb: Club Zouk i Kuala Lumpur, rimelig stilig :)

Tioman Island, Langkawi og Penang er steder som er verdt å besøke...

Lenke til kommentar

Vel for å si det sånn, om noen vil være med så er egentlig det bare moro! Så bare å slenge seg på MindB! Hehe. Takk for tips forresten, men de strendene du nevnte, er ikke det sånn turistmagneter nummer 1? Jeg liker bedre å ha masse strand for meg selv, er ganske asosial sånn sett :)

Moro å høre at Australia og New Zealand er ganske forskjellige, da blir det enda morsommere :D

Nei, jeg trenger egentlig ikke ta alt dette i èn reise, men nå er det nå engang planlagt sånn, og jeg tror det blir fett. Hvis jeg finner ut at jeg liker meg så godt et sted at jeg vil være der lenger og oppleve mer, ja da gjør jeg det. Reiser på uspesifisert lengde :)

Lenke til kommentar

Hei,

Ta toget fra Bangkok til enten Chumpon (8t) eller Suratthani (12-14t) derfra kommer du deg ut til Koh Tao, Koh Phangan eller Koh Samui. Toget går ikke veldig fort men du får jo sett en del. Togene sørover går om morgenen fra Bankok. Koster fra ca 15 kr (45 bath sist gang jeg tok) 3kl men annbefaler deg å velge 2kl med eller uten aircon. Ser mere uten aircon da de kjører med vinduene åpne. Det er alltid ledig på 3 kl men bestill bilett et par dager før så er du sikker på og ikke havne på 3kl. 1kl koster ca 1500 bath. Koh Tao annbefales på det varmeste for de som har lyst til å dykke, både nybegynnere og erfarene. Mye fest og morro overalt men fullmåne på Koh Phangan ville jeg i alle fall fått med meg. Strendene er meget smukke på alle øyene stort sett. Toget videre til Malaysia går fra Suratthani.

mvh

e

Lenke til kommentar
Vel for å si det sånn, om noen vil være med så er egentlig det bare moro! Så bare å slenge seg på MindB! Hehe. Takk for tips forresten, men de strendene du nevnte, er ikke det sånn turistmagneter nummer 1?

Hehe, jeg hadde blitt med, hvis jeg hadde hatt råd :p

Vel, de strendene er ikke overbefolket med turister (ennå), tror jeg. Phuket og Pattaya er vel Thailands svar på syden - men hvis du ønsker å finne noen uberørte strender kan du dra på øyhopping fra Krabi :)

Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar, det så virkelig interessant ut å ta toget. Så det blei implementert i planen tenker jeg. Dykking har jeg ikke noe særlig forhold til, men er vel en sånn tur jeg må prøve alt.

Bare kom med flere ideer og forslag, alt settes pris på

Lenke til kommentar

Om du ikke tør eller finner anledningen til å dykke kan du få endel ut av å snorkle og selv om du dykker er det begrenset hvor mange minutter du kan være under vannet i løpet av en dag. Om du først blir fasiert av alt det spennende som er å se under havoverflaten er det fint å kunne spe på med litt snorkling etterpå.

Selv på det som ser ut som helt normale sendstrender finner man gjerne et grunt korallrev i den ene enden med masse spennende å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...