Gå til innhold

Beste kombinasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP 1800+ er bedre enn P4 1.7GHz...og dette kommer fra en P4-fan!

Personlig tror jeg at P4 er bedre til overklokking, men siden du skal bruke den som en server så vil jeg nok anbefale XP 1800+.

Dessuten har jeg ikke hørt om det aopen hovedkortet før.

Lenke til kommentar

hvis du skal ha server SKAL du ha intel, amd er overhode ikke stabil nok. men så skal det sies at du ikke trenger mye mer enn en p3 1 ghz som server, med mindre du skal bruke den som dbserver som jeg ikke regner med du skal.

greit at amd er raskere men som sagt er intel mer stabil, bråker mindre og avgir mindre varme

Lenke til kommentar
skal du ha som server så tar du intel.....om den da blir for varm så stopper systemet isteden for at CPU'en brenner opp........

Systemet stopper da på AMD også.. er bare gamle AMD'er som ikke gjør det, men ville uansett gått for intel..

Lenke til kommentar

har serlv to servere som er T-Bird baserte, og en p4 2.26 (533) server.

Er faktisk mere kødd med den p4-servern en ndet er med de to amd'ene.

Det er min erfaring da, P4'n rebbooter seg selv heletida (misteker gårent agp-kort) men cpu'en oppførere seg veldig rart til tider og.

Men uansett, AMD egner seg like mye som INTEL til SERVER bruk.

Dere får krangle videre, jeg har begge deler, og er fornøyd med hovedservnene (a: tbird 900, 768mb ram XXXGB disk/B:tbird 1200, 1.00gb ram, 60gb disk) mine og skal de-mote p4'servern til workstation igjen. (p4 2.26, 1gb xms ram, 3x60gb raid5)

Lykke til videre med det store "valget".

Lenke til kommentar
Nåja den var vel litt trøye jimmy, du kan bruke amd til servere og få den stabile. Hw.no bruker jo to amd cpu'er, men systemt bråker som en flymotor.

Ja, det var kanskje "litt" på spissen, men som jeg oppfattet det, skulle det være til privatbruk (?) og da er det ofte greit å ha en stille vifte, som f.eks boxed viften som følger med de fleste Intel Pentium 4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...