Gå til innhold

2 bilder ifra gatebil jeg vil ha litt kritikk på!


Azzido

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han har nok bråbremset ja.

 

Hjulet går ikke mye rundt, Mixy. Se på framhjulet. Ved 1/125s lukkertid vil alt som ikke står bånn i bøtta stille bli uklart. Framhjulet bremser som pokker, men bakhjulet har ikke mistet så mye fart enda.

 

Og siden dette er et asfalt-løp vil jeg ikke tro at en bil sladder så mye. Det ville bare tape tid, og det er vel om å gjøre å komme først i mål, vel?

9601270[/snapback]

 

Joda, du har noen gode poenger som jeg også tenkte på. Men ville stå på det jeg sa først, så jeg overså det :p

 

Uansett, dette er kara som kjører _mye_ bil, så de bør vite at man bremser best uten låste hjul. De burde også kjenne bilen godt nok til at de ikke låser det 100% med en gang. Det skal vel ligge rundt 70% av bremsingen på forhjulene, så det forklarer heller ikke hvorfor bakhjulene spinner såpass. Dette er mere vanlig i en sving, vil jeg tro. Uten at jeg skal si dette for sikkert.

 

Tror vi også kan si at panseret ikke spratt opp mens bildet ble tatt, og heller ikke de første sekundene før bildet ble tatt. Dette fordi det ligger helt i ro.

 

Siste jeg vil trekke frem er at sjåføren sitter stille i setet. Hvis jeg hadde fått panikk av ett panser som fløy mot meg, ville jeg så langt det var mulig prøvd å stikke hode ut av det åpne vinduet. Ja, jeg veit at disse kara sitter veldig fastspent, men her er det ikke tegn til at sjåføren rører seg i det hele tatt.

 

Ja, jeg vet også at det ikke ser ut som noen sving :p Ser egentlig mest ut som en liten burnout, men hva gjør da panseret der? Og hvordan har man fått til en panorering? :p

 

Tror man skulle vært ganske vill i fletta for å fortsatt løpet ^_^

9601541[/snapback]

 

Det fins mange slike i verden :p Og det ville som jeg nevner ikke vært første gangen noen kjørte i mål med panseret på frontruta.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer igjen her ;=)

 

Kamera jeg har brukt er ett ganske så enkelt Canon 350d.

 

Angående panseret på bilen så blåste det opp 1 sec føre jeg tok bildet. Bilen lå sidelengs i såkalt drift når panseret blåste opp. Føreren bremset i panikk for å stoppe bilen. Noe som gikk fint.

 

Årsaken til dette var 2 panserlåser som ikke var festet. Så var litt artig å få bilde av dette ;)

Lenke til kommentar

Hmmm. Dumt spørsmål kanskje, fra en som ikke kjenner motorsport så godt. Men i en sport hvor bilen lett får seg en dult, må jo dette skje ganske ofte. Hvorfor er panseret fortsatt hengslet langs frontruta og ikke foran eller på sidene? Og hva med explosive bolts i hengslene? Tenk så publikumsvennlig! :p

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Hmmm. Dumt spørsmål kanskje, fra en som ikke kjenner motorsport så godt. Men i en sport hvor bilen lett får seg en dult, må jo dette skje ganske ofte. Hvorfor er panseret fortsatt hengslet langs frontruta og ikke foran eller på sidene? Og hva med explosive bolts i hengslene? Tenk så publikumsvennlig! :p

9612807[/snapback]

 

Dette skjer faktisk svært sjelden, man har eksterne panserlåser som skal holde dette på plass... men når man glemmer å sette de på skjer sånt som dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...