Azzido Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Bildene var med i bildegalleriet jeg hadde på dagbladet.no for litt siden. Men hva syntes dere om de? Legger også med galleriet til dagbladet. http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/10/511584.html?i=1 E46 M3 Golf 1 Turbo m/rwd Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Meget imponert! Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Synes det siste bilde blir det beste, liker spesielt kontrastene mellom felgene Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det siste så skikkelig proft ut, kan jeg spørre åssen du får det til? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Det siste så skikkelig proft ut, kan jeg spørre åssen du får det til? 9585979[/snapback] Er ikke helt sikker, men trur han følgt bilen med kameraet med en relativt lav lukker og følt bevegelsen på bilen mens bilde blir tatt. Å så lenge bilen er fokusert så blir bilde sånn.. korrekt meg hvis jeg tar feil! Endret 27. september 2007 av Eirikant Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tipper også det er slik Eirikant sier. Uansett, jeg likte det første bilde best ^^ Nydelige kontraster, fine farger og god fokus. Kunne klart meg uten folka på høyre siden der da men Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Begge to er urolig gromme, med flott teknikk. Klapp deg selv på skuldern og hils fra meg! Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Takker for kommentarene Er helt korrekt som dere sier, jeg bruker en teknikk som kalles panorering. Det vil si at man følger bilen med litt lav lukker... Lå vel på ca 1/80 her. Det å få bildene klare er ikke lett de første gangene, men en teknikk man lærer seg etterhvert Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det siste bildet likte jeg skikkelig godt! Har du brukt AF-C fokus? Francis Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Meget bra Azzido, tror du har funnet din nisje her Ellers må jeg si at bildeserien på DB stoppet opp på bilde #3 for min del Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Har nok selv også finne ut at min nisje er bilfoto. Drive på med dette i 1-2 år på hobbybasis nå... men ting starter å utvikle seg. Angående AF-C fokus så husker jeg ikke helt. Legger ved et annet som kan kommenteres også. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Liker croppingen bedre her egentlig. Gir intrykk av at bilen "forlater" skjermen, og dermed har mye større fart. Pene farger på bilen og da. Bare litt pussig posisjon for pansere Lenke til kommentar
heier Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Veldig bra bilder. Dette er også den type bilder jeg liker veldig godt å ta, men jeg sliter litt med å få farger og kontraster slik som jeg vil. Kan jeg spørre hva slags kamera du brukte? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Liker croppingen bedre her egentlig. Gir intrykk av at bilen "forlater" skjermen, og dermed har mye større fart. Støtter ikke den helt. Liker croppingen bedre på første panorerings-bilde, men det siste er som sagt mer livlig i fargene. Bilen stikker seg mer ut fra bakgrunnen, og det er lettere å finne noe å feste øynene på. I tillegg liker jeg det lave kamerastandpunktet, som gir en god følelse av dybde. God panorering. Endret 29. september 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg sa at jeg likte croppingen bedre Ikke hele bildet ^^ Er i alle fall enig i at på det første panoreringsbildet, er det bedre kontraster. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Må bare spør angående det siste panoreringsbildet, var det meningen at panseret skulle ligge over frontruta mens han kjørte ? :O Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tviler på det. Det er "sånt som skjer" innen bilsport Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ved første blikk så jeg ikke panseret på bilen, og trodde bare den sladda for at det skal se tøft ut. Med ettertanke virker det mer som om panseret har flydd opp og han trøkker hardt på bremsen for å stoppe. "panic button" ;o Ville likt en fasit fra Azzido..? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Behøver ikke å stoppe, selv om panseret ligger foran frontruta Husker jeg ikke feil, så var Martin Skanke (ja, det er sikkert feil skrevet) på TV for ett par år siden, der han fortalte om hvordan han kjørte inn til seier ved å se i den lille "slissen" som danner seg under panseret, når det dekker resten av frontruta. Tviler på at dette fikk personen til å nødbremse. Hvis han hadde bremset så mye, syns jeg det er rart at hjulet går så mye rundt, med en lukkertid på 1/125s. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Han har nok bråbremset ja. Hjulet går ikke mye rundt, Mixy. Se på framhjulet. Ved 1/125s lukkertid vil alt som ikke står bånn i bøtta stille bli uklart. Framhjulet bremser som pokker, men bakhjulet har ikke mistet så mye fart enda. Og siden dette er et asfalt-løp vil jeg ikke tro at en bil sladder så mye. Det ville bare tape tid, og det er vel om å gjøre å komme først i mål, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå