Lyngfisk Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hallo, Jeg har tenkt til å søke på stuider i 2008 (sommerinnrykk). Da er jeg 20. Jeg fyller 21 i oktober. Vil jeg da få to alderspoeng, eller må jeg vente til 2009 før de begynner å telle? Lenke til kommentar
Forfe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Du får to alderspoeng per år fra og med fylte 20, dvs hvis du søker i 2008 så får du 2 alderspoeng i det inntaket. (Eller hvis du fyller 21 i oktober i år så får du altså 4 alderspoeng i inntaket neste år!) Fra samordnaopptak.no: "Alderspoeng Det blir gitt 2 poeng for kvart år, max 8 poeng for fire år. Alderspoenga blir gitt frå og med det året søkjaren fyller 20 år for søkjarar med: 3-årig vidaregåande utdanning fagbrev/sveinebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning teknisk fagskole" Endret 27. september 2007 av Forfe Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Fyller 21 i oktober 2008, så det blir det vel 2 poeng. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå