Talker Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Jeg lurer fortsatt på hvilket lydkort jeg skal ha. Min bruk blir som følger: Et Logitech Z-5500 5.1 sett, som brukes til musikk, og spill/film med surround. Jeg er ikke akkurat audiofil, så jeg trenger vel ikke gå så langt opp i pris, før jeg får god nok lyd for min del. (?) Men jeg tenkte at det ville være bra med god støtte for surround. Vet at X-Fi har nyere EAX versjon osv, men vil det ha noe å si? Vil jeg merke dette? Samtidig hører jeg at det er endel problemer med X-fi Har tenkt endel på Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS kortet. Hvordan er surround støtten/mulighetene der? Er det lydkvalitetsmessig like bra som et XtremeGamer eller XtremeMusic kort? Og ER et ExtremeGamer kort bedre til spill?? Og Music til musikk? Mange spørsmål, lurer fælt! Endret 26. september 2007 av Talker Lenke til kommentar
Talker Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ingen? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 hva skal du med lydkort? det er som regel meget brukbare lydkort på dagens hovedkort. de støtter både 6kanals lyd på analoge og digitale kabler.. så hvorfor støtte et selskap som creative? Hercules har også noen lydkort og mange andre produsenter som er vesentlig bedre enn creative (som ikke gidder å lage mer enn beta-drivere med mange mange bugs til vista) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg lurer fortsatt på hvilket lydkort jeg skal ha. Min bruk blir som følger: Et Logitech Z-5500 5.1 sett, som brukes til musikk, og spill/film med surround.Jeg er ikke akkurat audiofil, så jeg trenger vel ikke gå så langt opp i pris, før jeg får god nok lyd for min del. (?) Men jeg tenkte at det ville være bra med god støtte for surround. Vet at X-Fi har nyere EAX versjon osv, men vil det ha noe å si? Vil jeg merke dette? Samtidig hører jeg at det er endel problemer med X-fi Har tenkt endel på Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS kortet. Hvordan er surround støtten/mulighetene der? Er det lydkvalitetsmessig like bra som et XtremeGamer eller XtremeMusic kort? Og ER et ExtremeGamer kort bedre til spill?? Og Music til musikk? Mange spørsmål, lurer fælt! 9583892[/snapback] Du vil nok få mange forskjellige svar på problemstillingen. Jeg selv sitter med en del lydkort fra Creative, blant annet x-fi fatal1ty og audigy 2 zs. Personlig må jeg innrømme at jeg liker audigy 2 zs bedre enn x-fi fordi jeg synes lyden er bedre når jeg hører musikk og ser film. Ulempen med dette kortet er jo at det ikke har støtte for siste EAX- versjon samt at det mangler x-ram'en til de dyreste x-fi- kortene. X-ram skal visst ha fordeler for ytelsen i spill som støtter dette, men for min del har jeg ikke hatt nytte av dette ennå. Jeg vil tørre å påstå at dersom du spiller mye spill, er x-fi mer framtidsrettet. Skal du bruke kortet mest til musikklytting og film holder audigy 2 zs i lange baner. Sånn rent musikkmessig er det verdt å vite at x-fi har en ny funksjon som heter "24-bit crystalizer" som skal gjøre lavkavlitets lydfiler bedre å høre på. Etter å ha brukt denne funksjonen en periode kan jeg ikke si annet enn at lyden høres "kunstig" og "tilgjort" ut. Jeg ser ikke nytten, annet enn ved bruk av dårlige høytalere eller headset. Uansett blir dette basert på min personlige mening, derfor vil mange si seg uenige. Mvh. Øystein Edit: Glemte forresten og si at det er stor sjanse for at lydkvaliteten føles mye bedre med nytt lydkort. Jeg har samme høytalersett og legger merke til stor forskjell i lydkvalitet med nytt lydkort. I tillegg unngår man gjerne forstyrrelsene man får i integrerte lydkort. Endret 27. september 2007 av ostenXX Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg kan forsikre deg at lyden er bedre i X-Fi enn Audigy. Kjøpte X-Fi-kortet i fjor, og det var en tydelig forskjell fra mitt forrige lydkort, Audigy 2. Bare sett kortet i Entertainment Mode, så skal jeg love deg skikkelig lyd. Se vedlagt bilde. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Har besttilt meg X-fi XtremeGamer jeg nå.. Men er det slik at jeg ikke vil kunne få skikkelig surround med film på f.eks dvd med dette kortet? Kommer til å ha et z-5500 sett koblet til PC-en. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 jeg instalerte mitt nye x-fi extreme music i går, jeg synes i allefall musikken hørtes bedre på dette kortet i forhold til mitt gammle audigy 2 kort. I spill var det også merkbare forskjeller, og når kortet er så billig så er det ikke noe å lure på :!: Tror det er bare PS.no som har disse korta inne. Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Skal du spille kjøp X-Fi Xtreme gamer, hvis du ikke spiller bruk det innebygde. Fortrinnsvis digitalt ut og inn i en rimelig dac/dekoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå