IvarAasen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hei! Jeg er veldig usikker på om kostholdet mitt passer for meg. Og lurte på om noen kunne gi meg innspill på kostholdet mitt. Omega 3 om morgen og kveld. 08:00: ..... Havregrynsgrøt + 1 egg 09:30 - 16:00(lang skoledager): ..... 7 skiver (Vita hjertego') med laks/ost/tunfisk + egg. Før trening: ..... 50g TN Pro Balance 45 (50% karbohydrater, 45% proteiner) 17:00 trening: ..... RYP grunnprogram 18:15(ca): ..... 75g TN pro Balance 45 20:00(ca): ..... Kyllingfilet / laks + 1dl ris + ca 250g grønnsaker ("Selskaps blanding": maismais, minigullerøtter og aspargesbønner) Alder: 18 år Høyde: ca 180 Vekt: 105ish kg. (Lettere overvektig, vet ærlig talt ikke.) Trener: Jeg trener RYP grunnprogram på man, ons og tor, også prøver jeg og jogge litt lør/søn. På de andre dagene spiser jeg litt mindre på skolen, har middagen tidligere, og spiser litt brødmat til kvelds. Men ellers er jeg lite aktiv, sitter jo stille på skolen, jobber med skole osv hjemme. Målet mitt: Er egentlig litt usikker på hva målet mitt er. Altså, jeg ønsker jo i pose og sekk, ned i fettprosent og opp i muskelmasse... Men det er vel kanskje et urealistisk mål. Så egentlig vil jeg vel opp i muskelmasse, men minimalt opp i fett... Bryr meg ikke så mye om vekten min, vil bare se bedre ut. Noen som har noen tanker rundt kostholdet mitt? Og et spørsmål til, steker maten i olivenolje... Burde jeg begrense mengden olje så mye som mulig? Takker for svar. Endret 26. februar 2009 av IvarAasen Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg er veldig usikker på om kostholdet mitt passer for meg. Og lurte på om noen kunne gi meg innspill på kostholdet mitt. Omega 3 om morgen og kveld. 08:00: ..... Havregrynsgrøt + 1 egg 09:30 - 16:00(lang skoledager): ..... 7 skiver (Vita hjertego') med laks/ost/tunfisk + egg. Før trening: ..... 50g TN Pro Balance 45 (50% karbohydrater, 45% proteiner) 17:00 trening: ..... RYP grunnprogram 18:15(ca): ..... 75g TN pro Balance 45 20:00(ca): ..... Kyllingfilet / laks + 1dl ris + ca 250g grønnsaker ("Selskaps blanding": maismais, minigullerøtter og aspargesbønner) Alder: 18 år Høyde: ca 180 Vekt: 105ish kg. (Lettere overvektig, vet ærlig talt ikke.) Trener: Jeg trener RYP grunnprogram på man, ons og tor, også prøver jeg og jogge litt lør/søn. På de andre dagene spiser jeg litt mindre på skolen, har middagen tidligere, og spiser litt brødmat til kvelds. Men ellers er jeg lite aktiv, sitter jo stille på skolen, jobber med skole osv hjemme. Målet mitt: Er egentlig litt usikker på hva målet mitt er. Altså, jeg ønsker jo i pose og sekk, ned i fettprosent og opp i muskelmasse... Men det er vel kanskje et urealistisk mål. Så egentlig vil jeg vel opp i muskelmasse, men minimalt opp i fett... Bryr meg ikke så mye om vekten min, vil bare se bedre ut. Noen som har noen tanker rundt kostholdet mitt? Og et spørsmål til, steker maten i olivenolje... Burde jeg begrense mengden olje så mye som mulig? Takker for svar. PS: Legger ved et bilde, så kan dere se hvordan jeg ser ut...(Ikke for svake mennesker). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9583714[/snapback] Det ser bra ut dette her. Om det passer for deg, er det bare du som kan svare på. Hvordan folk reagerer på ulik mat og karb/prott/fett sammensetning er meget individuelt. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har spist slik som dette her, men etter et par uker bør du evaluere om du kommer nærmere ditt mål. Kommer du ikke nærmere, så går det i feil retning. Alle valgene du tar, putter deg enten et skritt nærmere, eller et skritt lenger i fra målet. Ingen ting står stille. Og det første du MÅ gjøre er å bestemme deg for ditt mål. Dette mener jeg er ekstremt viktig. Hvis du ikke vet hvor du skal, hvilken vei skal du da gå? Selv om du går ned i vekt, så trener du med vekter, og du vil forsatt få muskler. Siden du har fett på kroppen, klarer kroppen og mobilisere dette fettet lettere en hvis du hadde vært tynn. Ergo det er mulig å få «litt» i pose og sekk. Men allikevel bestemt deg for hva du vil. Når du har gjort det, kan du legge frem mål og delmål så du får styrt veien etter dette. Tro meg, jeg snakker av erfaring Vil du ned i vekt må du se om du kommer noe nærmere det målet her. Hvis du går sakte men sikkert ned er det bare å forsette. Går du litt opp i vekt eller står stille hadde jeg kuttet ned litt på brødet. Og kanskje droppet shaken før trening, og heller lagt inn en av de brødskivene du spiser til lunsj med fisk/kylling en til to timer før trening. Når det kommer til steking bør du bruke minimalt med olje. Oljen forandrer seg når den blir utsatt for høy varme, og dette er ikke bra. Så bruk olje i stekepannen med moderasjon. Endret 5. oktober 2007 av kengdal Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Synes det så bra ut jeg, du skulle vel spist litt mer på skolen men det e rdu sikkert klar over. Jeg villa avslutta dagen med en kaseinshake, men du kan jo godt spise noe istedet. Med mindre du legger deg etter det siste måltidet du har skrevet opp da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå