Sir Game Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 tittelen sier vel det meste: kan man slutte i jobben uten kjip oppsigelsestid, dersom man ikke har skrevet jobbkontrakt? Lenke til kommentar
CreativeCoding Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Muntlig avtale gjelder, hvis det er sagt noe da. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ok. Bare undrer, hva skjer dersom man gir f* i å møte på jobben under oppsigelsestiden ? hehe Lenke til kommentar
CreativeCoding Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Attesten din blir ikke en dritt verdt, hvis de ringer og sjekker hvor du jobbet sist. Hvis du da i det hele tatt har fått attest, tvinge deg på jobb kan vel ingen gjøre. (Praktisk sett i alle fall ) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 hvis du ikke har arbeidskontrakt så gjelder reglene som står i arbeidsmiljøloven. men det er vel lovstridig å ikke ha kontrakt? vel iallefal hvis man jobber over en hvis tid sånn som jeg har forstått det. dvs hvis du ikke har en arbeidskontrakt så har du 6 måneders prøvetid der du kan gå på dagen og etter det har du en måneds oppsigelsestid. hvis jeg husker riktig da. hvis du lar vær å møte opp kan vel arbeidsgiver forlenge oppsigelsestiden da du skal jobbe mens den tiden løper. jeg baserer mine uttalelser over på husken min og kan ikke garantere for at alt stemmer, men håper jo det meste er riktig. du vil jo også få en elendig attest og det kan ødelegge for fremtidige jobber. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har jobbet i en drøy mnd, deltidsarbeid. har meget gode attester fra tidligere, så ønsker ikke å øderlegge for fremtidlige jobber. Bare undret på hva som skjedde dersom man gav faen - rett å slett. Men jeg har ikke skrevet kontrakt, eller fått første lønning enda. edit: Meningen at jeg skal skrive kontrakt snart. Seriøs bedrift (Meny) Endret 7. desember 2007 av The Game Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå