toth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 2 fast 2 furious går på nrk3 i dette øyeblikk.. Sett den flere ganger før, men aldri tenkt på dette: Eclipse Spyderen, den Rome kjører.. I filmen ser det veldig ut til at den er utstyrt med bakhjuls- eller firehjulstrekk. Det har riktignok vært én modell med AWD, nemlig Eclipse GSX. Men denne kom etter hva jeg vet ikke i spyder(cabriolet), dessuten mener jeg den gikk ut med generasjon 2(-1999), mens bilen i filmen er gen.3.. Jeg vet de bygde om skylinen fra AWD til RWD, har de bygd om eclipsen og? Noen som vet? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det å bygge om gtr ifra awd til kun rwd er ikke noe hokus pokus.. men det å å bygge fwd til rwd er værre.. Er nok filmtriks evnt heavy modifikasjoner. Ellers er awd systemet til mitsubishi ekstremt lekent så kan se ut som rwd. Men siden dette ikke ble levert til denne bilen så veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Bygde de om Skylinen? Det er vel nærmest bare å skrive et par linjer med kode så er bilen programmert slik at forhjulene ikke trekker i det hele tatt. Husker dessverre ikke akkurat det du prater om, er så lenge siden jeg så den sist. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ombygd eller omprogrammert.. Det vet jeg ikke.. "The Nissan Skyline driven by Paul Walker was originally equipped with an all wheel drive system. However, it was converted to rear wheel drive to make the car's maneuvers appear more dramatic." http://imdb.com/title/tt0322259/trivia Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Noen som vet? 9583612[/snapback] 3G (og 4G) Eclipser har KUN FWD, så ja, den må jo definitivt være ombygd dersom den i filmen ikke har FWD... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Noen som vet? 9583612[/snapback] 3G (og 4G) Eclipser har KUN FWD, så ja, den må jo definitivt være ombygd dersom den i filmen ikke har FWD... 9590856[/snapback] jepp det er de råe variantene gsx.. De nyere er amerikanisert dvs trege motorer\drivlinje det samme gjelder til en viss grad galant. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Bygde de om Skylinen? Det er vel nærmest bare å skrive et par linjer med kode så er bilen programmert slik at forhjulene ikke trekker i det hele tatt. Nei. I R32 holder det å dra ut en sikring, evt koble på en bryter, for å koble ut trekk på framakselen. På R33 og R34 er det langt mer jobb - og det er blant annet grunnen til at driftegutta kjører GT-S fremfor GT-R til tross for at GT-S har mindre motor. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Når vi er inpå drifting, hva med den Toyotaen som ofte brukes, AE85 eller noe slikt. Den har vel bakhjulsdrift, men hva er specsa på denne og hvorfor er den så ekstrem skjelden? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Kanskje det står no' interessant her Lenke til kommentar
spitz Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Når vi er inpå drifting, hva med den Toyotaen som ofte brukes, AE85 eller noe slikt. Den har vel bakhjulsdrift, men hva er specsa på denne og hvorfor er den så ekstrem skjelden? 9604359[/snapback] Den har vel ikke mer enn hundre hester omtrent, men takket være lav vekt og en plattform som er grei for videre trimming har den blitt populær. At den er sjelden er bare tull, AE86 er relativt enkel å få tak i ellers i Europa. Her i Norge ble den vel ikke solgt i mange eksemplarer, så her finnes det ikke så mange, men man skal visst ikke lenger enn til Danmark før den er grei å få tak på. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Når vi er inpå drifting, hva med den Toyotaen som ofte brukes, AE85 eller noe slikt. Den har vel bakhjulsdrift, men hva er specsa på denne og hvorfor er den så ekstrem skjelden? 9604359[/snapback] Den har vel ikke mer enn hundre hester omtrent, 9607301[/snapback] 130 i toppmodellen iflg. Wikipedia.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå