discostu Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kjører 2 maskiner nå, en som laster ned/msn/div dritt og en jeg spiller på, såkalt hovedmaskin. Nedlastingsmaskinen står på hele dagene og slik, aldri hatt noe problemer med den. Om kvelden setter jeg den bare i ventemodus og slår den på om morran. Så til problemet. Skjedde helt brått nå uten videre. Brukte ikke maskinen aktivt engang så slo den seg av. Wtf tenkte jeg. Prøvde å skru den på igjen men den var mer eller mindre død. Så venta jeg litt. Slo den på og da starta den. Den kom så langt som til windowsloadingscreenen før den slo seg av igjen... Hva kan være galt? Har PSU'en røket? Litt rart at den startet opp etter en liten "cooldown" hvis psun er vrak. Er somsagt en eldre maskin (tipper en 4-5 år). Skal la den være på cooldown til i morgen. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Prøv: Annen psu En og en minnebrikke Sjekk om alt sitter som det skal(cpu, kjølere, kabler ol) Formatere? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Prøv:Annen psu En og en minnebrikke Sjekk om alt sitter som det skal(cpu, kjølere, kabler ol) Formatere? 9583607[/snapback] Kan bli litt vanskelig å prøve en annen psu, men en og en minnebrikke og sjekken skal jeg nok klare. Litt rart at ting ikke skulle sittet som de skal. Mener, har ikke flyttet på maskinen siden slutten av sommeren 2006. Formatere har jeg gjort nylig (3 uker siden). Lenke til kommentar
Doktor9 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hadde nylig samme problemet, viste seg at det var hovedkortet som var gåent... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 I den tidsperioden du beskriver så ble det slolgt en del hovedkort som sliter med kondensatorer med en feil i designet, som gjør at den guggen inni utvider seg. Da vil den gå i stykker. Dette skjer etter 4-5 år. Se på toppen av alle kondensatorer på hovedkortet og se om noen buler lett ut, eller om du kan se noe hvitt på toppen. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ai, det var ikke gode nyheter. Fikk startet den igjen nå da. Virker, men etter 5 minutter slo jeg den av selv da jeg hadde planer om å legge meg. Skal skru den på i morgen for å se om det har skjedd noe nytt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 I den tidsperioden du beskriver så ble det slolgt en del hovedkort som sliter med kondensatorer med en feil i designet, som gjør at den guggen inni utvider seg. Da vil den gå i stykker. Dette skjer etter 4-5 år. Se på toppen av alle kondensatorer på hovedkortet og se om noen buler lett ut, eller om du kan se noe hvitt på toppen. 9584036[/snapback] Gjør som denne karen sier. Høres veldig fornuftig ut. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Sjekk også temperaturer (og støv) i maskin, vifter, kjøleribber og power. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå