anaconda Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei Fest på lørdag Sist gang tok jeg en zyrtec før jeg dro ut. Hjalp nok litt, selv om jeg ble dårlig søndag, var jeg ikke så dårlig som jeg bruker å være. Kanskje skal jeg øke dosen til 2 denne gangen. Men når bør jeg egentlig ta de? Før eller etter? Noen andre tips? Drikker jo en masse vann som jeg har lest er bra, men hjelper ikke på meg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Bare vann etter fylla hjelper ikke så vanvittig mye. Du bør spise godt også. Brød, rundstykker, kebab, pasta eller masse chips. Fyll innpå sånn at du kjenner at det ikke bare er væske i magen. Så drikker du en liter vann, og du blir minimalt fyllesyk. Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Holdt også på med Zyrtec en stund.... man bør ikke overstige den anbefalte døgndosen. Er jeg edru nok når jeg legger meg (dvs at jeg husker på det) - så tar jeg en zyrtec da. Det hjelper enormt ilag med vann. En av bivirkningene til Zyrtec er at man blir trøtt.... litt dumt når man skal ut på festings.... btw: det finnes et billigere kopiprodukt av Zyrtec, uten at jeg nå husker hva det heter...... Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Hehe, ja, det er det billige kopiproduktet jeg bruker. Har aldri blitt trøtt av å ta zyrtec før.. Jeg bruker allergimedisin hele sommeren mot allergiplager. Kanskje jeg skal prøve å ta før jeg legger meg, hvis det hjelper bedre. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 tar dere allergimedisin før dere drikker? det må da være farlig. piller og alkohol hører ikke sammen. denne burde stenges slik at ikke flere får ideen, så lenge jeg ikke har missforstått noe da. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Neida zyrtec er ikke noe sterke piller og er ikke spesielt farlig med alkohol(med mindre man spiser en del av de da),men å ta det før man drikker er helt meningsløst. Du må ta en dagen etterpå når du våkner,da beroliger den deg littegranne. Men en Ibux funker mye bedre. Ceterizin heter billigproduktet,er omtrent det samme bare det er subsidiert av staten og en annen produsent. Endret 27. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 tar dere allergimedisin før dere drikker? det må da være farlig. piller og alkohol hører ikke sammen. 9587608[/snapback] det er ikke entydig at alle kapsler dreper deg hvis du tilsetter alkohol. det er stor forskjell på tyngre stoffer som smertestillende og lignende som faktisk omsettes i lever og sånt enn lettere stoffer. har drukket en rekke ganger mens jeg har allergimedisin innabords, and I'm still standing. hva med jenter på p-piller, de drikker. varför dør inte dom? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Piller kan inneholde alle mulige slags stoffer. Det er ikke sånn at piller sammen med alkohol er farlig, men en rekke stoffer bør ikke tas sammen med inntak av alkohol. Om du tar disse stoffene i form av pille, pulver, drikke eller sprøyte har ingenting å si. Zyrtec er ikke farlig sammen med alkohol, men det er heller aldri bevist at middelet har en virkelig effekt på å redusere fyllesjuke. Både Ceterizin og Zyrtec er legemidler basert på virkestoffet ceterizin. De inneholder med andre ord akkurat det samme stoffet, og skal derfor være identiske i virkning. Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Piller kan inneholde alle mulige slags stoffer. Det er ikke sånn at piller sammen med alkohol er farlig, men en rekke stoffer bør ikke tas sammen med inntak av alkohol. Om du tar disse stoffene i form av pille, pulver, drikke eller sprøyte har ingenting å si. Zyrtec er ikke farlig sammen med alkohol, men det er heller aldri bevist at middelet har en virkelig effekt på å redusere fyllesjuke. Både Ceterizin og Zyrtec er legemidler basert på virkestoffet ceterizin. De inneholder med andre ord akkurat det samme stoffet, og skal derfor være identiske i virkning. 9594994[/snapback] Vel - kroppen behandler alkohol som en gift. Er derfor mange kaster opp etter å ha drukket for mye. Kroppen reagerer - og vil ha gifta ut.... Zyrtec er en allergimedisin, som går på å få ut giftige stoffer av kroppen. Derfor er det mange som bruker det aktivt - med det for øye å slippe å være fyllesyk Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sparer forumet for en drikketråd til Jeg tok min første alkoholholdige drikke idag (hurra...). Men jeg merker ikke noe til fylla. Ikke ubalansert eller påvirket. Hvorfor? Det var en Rusbrus 4.7% Smirnoff Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sparer forumet for en drikketråd til Jeg tok min første alkoholholdige drikke idag (hurra...). Men jeg merker ikke noe til fylla. Ikke ubalansert eller påvirket. Hvorfor? Det var en Rusbrus 4.7% Smirnoff 9596776[/snapback] En alkoholenhet gir sjelden noe særlig virkning... om man ikke er ilag med en svær gjeng. Noen blir da "full" av å drikke vann....... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vel - kroppen behandler alkohol som en gift. Er derfor mange kaster opp etter å ha drukket for mye. Kroppen reagerer - og vil ha gifta ut.... Zyrtec er en allergimedisin, som går på å få ut giftige stoffer av kroppen. Derfor er det mange som bruker det aktivt - med det for øye å slippe å være fyllesyk 9596757[/snapback] Så du påstår med andre ord at Ceterizine fjerner gift fra kroppen, inkludert alkohol? Ceterizine er et antihistamin, altså et stoff som motvirker effekten av Histamin. Histamin er et stoff som kroppen skiller ut under en allergisk reaksjon. Histamin gir en rekke ubehagelige effekter, eller det vi kjenner som allergi. Alkohol (Etanol) og Histamin er to helt forskjellige stoffer. Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Vel - kroppen behandler alkohol som en gift. Er derfor mange kaster opp etter å ha drukket for mye. Kroppen reagerer - og vil ha gifta ut.... Zyrtec er en allergimedisin, som går på å få ut giftige stoffer av kroppen. Derfor er det mange som bruker det aktivt - med det for øye å slippe å være fyllesyk 9596757[/snapback] Så du påstår med andre ord at Ceterizine fjerner gift fra kroppen, inkludert alkohol? Ceterizine er et antihistamin, altså et stoff som motvirker effekten av Histamin. Histamin er et stoff som kroppen skiller ut under en allergisk reaksjon. Histamin gir en rekke ubehagelige effekter, eller det vi kjenner som allergi. Alkohol (Etanol) og Histamin er to helt forskjellige stoffer. 9597557[/snapback] hrmf..... litt av en tid på døgnet å drible dette emnet, da! anywhy: slik jeg har forstått ting når det gjelder Zyrtec, så har kroppen(les: menneskets generelle kropp) så vil tabletten(e) sørge for at man demper reaksjonen mange har når de drikker/etter de drikker alkohol ..... Og - for en normal kropp (som ikke er avhengig av alko) så vil den omtalte tablett sørge for at man kommer mer i vater!! Dvs at man ikke lider under alkoholvirkning når man ikke vil. Endret 29. september 2007 av villhoppe Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Lurte bare på om det er best å ta før man drikker, eller etter. Det er ingen tvil om at allergimedisin hjelper, det har jeg erfart selv. Kanskje prøve 1 før, og 1 etter? Eller kan det være farlig? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Om det står at to tabletter om dagen er ufarlig så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå