Woolly Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Når jeg skriver inn passord i log-in menyen blir jeg bare sendt tilbake, når jeg velger terminal-mode så får jeg logget på men når jeg prøver kommandoen "startx" så kommer denne feilmeldingen opp: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports: >Warning: Type "ONE_LEVEL" has one level, but <RALT> has 2 symbols > Ignoring extra symbols >Error: bad lenght in CompatMAP > Output file "/var/tmp/server-0.xkm" removed Errors from xkbcomp are not fatal to the X server (EE) xf860penSerial: Cannot open device /dev/input/wacom No such file or directory Error opening /dev/input/wacom : No such file or directory (EE) xf860penSerial: Cannot open device /dev/input/wacom No such file or directory Error opening /dev/input/wacom : No such file or directory (EE) xf860penSerial: Cannot open device /dev/input/wacom No such file or directory Error opening /dev/input/wacom : No such file or directory Could not init from path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc, removing from list! Could not init from path element /usr/share/fonts/X11/cyrillic, removing from list! Could not init from path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1, removing from list! FreeFontPath: FPE "/usr/share/fonts/X11/misc" refcount is 2, should be 1; fixing. Hvordan kan dette skjedd og hva betyr dette? EDIT: skrivefil... Endret 26. september 2007 av Woolly Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Skrivefeil? For du skriver startx ikke sant? Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Skrivefeil? For du skriver startx ikke sant? 9583635[/snapback] Stemmer det ja, skrev selvfølgelig startx Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ingen som vet? har ikke rota i noen filer i de mappene og hadde heller ikke root-rettigheter da det skjedde, recoverymode funka fint også. HD'en har vært stappfull i en liten periode, men det skal vel ikke gå ut over noe? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 har ikke rota i noen filer i de mappene og hadde heller ikke root-rettigheter da det skjedde, recoverymode funka fint også. HD'en har vært stappfull i en liten periode, men det skal vel ikke gå ut over noe? 9587772[/snapback] Hvilke mapper rota du da med? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Eg trur han seier at han ikkje har rota. Går det litt fort i svingane her, eller? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det jeg mener, er at han sier han ikke rota med noen av mappene som ble spyttet ut da han kjører startx. Roting med rettigheter på hjemmemappen kan også forhindre innlogging. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ingen av de feilene er kritisk for X, få se feilmeldingen fra loggfilen til X.org (ligger i /var/log). Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Det jeg mener, er at han sier han ikke rota med noen av mappene som ble spyttet ut da han kjører startx. Roting med rettigheter på hjemmemappen kan også forhindre innlogging. 9588243[/snapback] Rotet en del i hjemmemappen da jeg fikk beskjed om at disken var full (har bærbar med liten plass...), så det kan være en mulighet, men slettet bare distroer, musikk, etc. Ingen av de feilene er kritisk for X, få se feilmeldingen fra loggfilen til X.org (ligger i /var/log). 9588297[/snapback] Det er for seint nå, tok bare backup av det jeg trengte og installerte på nytt, men en ting jeg la merke til når jeg skulle logge meg ut da dette skjedde var en pop-up som dukket og forsvandt igjen før jeg fikk lest den helt, men det stod noe om at en eller annen log fil manglet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå