BlueEAGLE Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det ser ut som at Gerber har helt rett. Jeg la ikke merke til vikepliktlinjen over gul og grønn pil. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg vil nå si at det er rød pil som har retten på sin side. 9589836[/snapback] Enig. Det blir fasiten: 1) Gul og Grønn har begge vikeplikt for rød. Dette er merket i veibanen. 2) Gul har i tillegg vikeplikt for gørnn (feltskifte). Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Faktisk overså trådstarter tre forskjellige vikepliktsinstruksjoner. Ett skilt og to markeringer i asfalten. Endret 28. september 2007 av spøkelse Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Se der ja, noen som fikk med seg detaljene. Mer enn jeg gjorde Lenke til kommentar
Roy B.V. Skrevet 28. august 2023 Del Skrevet 28. august 2023 All felt-skifting medfører vikeplikt. Dette gjelder til og med ved glidelås-prinsippet hvor det er likeverdig vikeplikt og ingen har forkjørsrett. På vei frem til rundkjøringen er det markert med vikeplikt for begge felt, både Gul og Grønn i god tid før rundkjøringen men også før vei (den Røde) som kommer fra høyre. Dette betyr at de som kommer fra høyre/Rød vei, fritt kan velge hvilket felt denne ønsker å fortsette sin ferd frem til og inn i rundkjøringen. Dette kjøremønster, med skiltet og veimerket vikeplikt for disse to felt, har eksistert i minst 10 år. (ses på historiske bilder bakover til 1997) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå