Gå til innhold

Chuck - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en pokkers forutsigbar episode, jeg trengte ikke mer enn et par minutter for å se hvor dette ville ta veien. Ikke at jeg synes det er en dårlig ting, men de siste episodene har vært mer overraskende. Spesielt da Rye ble skutt, og hele jungelgreia til Sarah. I dag var dette fullstendig borte, jeg viste at Volkoff var ute etter en vanlig familiemiddag og at Chuck kom til å få Intersecten tilbake. Det eneste som var litt overraskende var å se Awesome så rett på sak, men dette er god karakterutvikling. Familien hans utvider seg, og da må han være mer beskyttende. Dog lurer jeg på hvordan han bortforklarte "bussulykken", da vi alle vet hvor dårlig til å lyve Awesome er.

 

Begynnelsen av episoden var knallbra, mtp. strippe-kravmagaen til Chuck og Morgan :!:. "Come with me if you want to live." fant jeg direkte komisk, da det var en åpenbar tilknytning til den første Terminator-filmen og passa så dårlig inn. Altfor tryhard. Synd at Morgan ikke blir gjort til ordentlig helt for en gangs skyld, hele tiden er det comic relief. Jeg begynner å bli litt lei av det, og hele teipscenen fant jeg teit. Die Hard-sitatet hjalp heller ikke. Dalton er det ikke mye å si om, han leverer gang på gang sammen med Linda Hamilton. Trusselscenene var geniale, og begge to kan det med å være forbanna skumle.

 

Alt i alt grei episode, men altfor lett å fordøye samtidig som jeg merker godt at det er Zach som har regissert den. Han er flink på humor-sakene, men det action ble det for lite av. Jeg vet ikke om det skyldes de tre siste episodene, men denne ble for treig. Kudos til Zach for å ha gitt gjesteskuespillerne en sjanse til å vise talentene sine fram og humoren. Håper neste episode gir mer action og framgang, for dette var en grei avslutning før pausen.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at denne episoden er den beste på lenge? Har lyst på en begrunnelse, fordi jeg klarer ikke å helt finne ut av det som var virkelig bra.

 

Satt midt i episoden og tenkte; "hvor er framgangen?" De forrige episodene har hatt et klart mål, finne Chuck og få Intersecten tilbake, men denne episoden skjønner jeg ikke greia med. Volkoff forsetter som før, og mama B er fremdeles stuck. Buymore har vært invandert før, det kule våpensystemet ble ikke brukt og Morgan ble ikke mer mandig. Argh, denne episoden mindfucker meg. Må slutte å lete etter et "hvorfor"...

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Tror ikke progresjon var viktig i sist episode. Den var vel mer laget for å få ting på skinner igjen, slik at de kan begynne med et nytt dilemma etter jul. Slik jeg ser det, er det ingen trusler eller overhengende farer (bortsett fra å redde verden hver dag, selvsagt) på dette punktet i serien. Det passer bra før en julepause, for det er jo forholdvis urealistisk at folk skal huske plotet i 5 uker.

 

Så grunnen til at du ikke så noen progresjon, var sikkert fordi det ikke var noen. Grunnen til at mange liker denne episoden, er fordi den gjør akkurat det den skal. Den rydder opp i dramaet, og åpner for et nytt. Ser bare LITT frem til 17. Januar, da blir den neste episoden lansert, så vi får se den 18.

Lenke til kommentar

Fått sett de to nyeste episodene nå. Sarah episoden var ganske fet, men merket de dro det litte grann for langt. Hadde vært bedre med mer action og mindre grining. Føler det har vært litt få Chuck action scener med god musikk denne sesongen, jeg var derfor svært fornøyd med de scenene med "Woman". Sarah "She male" kommentaren var ganske morsomt og selv om hun er Uuuuuuutrolig deilig er hun også veldig matcho og jeg skjønner hvordan han kan få det kallenavnet når hun er på sitt verste.

 

Den siste episoden var bare helt "meh" egentlig. Som noen nevne tidligere her så satt den egentlig alt på plass og gjorde klar scenen. Jeg tror og håper vi kommer til å se et par en episoders oppdrag eller "filler" episoder som noen kaller det fremover. Har vært litt for mye fokus på "Det store bilde" denne sesongen så det hadde vært deilig med litt avslappende klassiske chuck missions!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...