Gå til innhold

Chuck - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingen som kritiserer denne episoden, for den var knallbra gjennomført. Dere må se den igjen, for den var full av fantastiske detaljer. Plottet var ikke tullete, å ta Intersecten fra Chuck kan bli genialt. Dette kan gjøre at han manner opp, og slutter fullstendig med whiningen. Det er så mange muligheter som står igjen nå, dette er en total game changer.

 

En av sesongens beste, om ikke seriens beste episoder. Spesielt rollen til Dalton var noe jeg elsket hvert øyeblikk av. Selv om han var stor i rollen som Tuttle var måten han gikk over til Volkoff var enda bedre. Jeg forventet noe sånt, men når det skjedde var det knallbra gjennomført. Den kalde tonen, likegyldigheten og alle de kjennetegnene på en god, moderne skurk var på plass.

 

Linda Hamilton gjør en fantastisk jobb som Frost, og det er umulig å tyde hvilken side hun egentlig er på. Her gjør også Lancaster en helsikkes bra jobb, for man kjenner virkelig følelsene til alle de tre kvinnelige karakterene under praten mellom Ellie og moren. Strahovski gjør også en knallbra jobb som den kalde agenten, som er på vei til å menneskeliggjøres. Man kunne kjenne hvor fremmed dette var for Sarah, og selv om hun sto i bakgrunnen kunne man føle at hun gikk gjennom følelsemessige forandringer. Det er nesten som om hun ønsker at moren er snill, og blir den moren Ellie og Chuck fortjener.

 

Chuck var mye mindre whiny enn vanligvis, og måten de gjennomførte krangelen på var kreativ og underholdende. Chuck drev ikke og snakket om følelser som en liten jente, men sa det som en mann mens de banket opp en haug av Volkoff-agenter. Han krever å bli tatt alvorlig som spion, og dette er klar utvikling fra den usikre karakteren som vi kjenner ham som. Krangelen var langt mindre, og slitsom enn det jeg trodde den kom til å bli. Kudos for å ha forbedret dette fra de forrige episodene.

 

Rørende, sjokkerende, morsom, underholdende episode. Dette er Chuck på sitt beste. Punktum

Endret av WCH
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huh. Og her trodde jeg at sånne ting var objektivt. Merkelig det der. Du burde sette noe av det der i spoiler btw eller kommer noen å biter av deg hodet.

Er greit nok at episoden i seg selv var greit, jeg likte også Dalton, men jeg liker ikke tanken på en Chuck uten intersecten, og jeg liker bare ikke Ellie, hun er en bitchy kjerring som legger seg alt for mye opp i andres saker, etter S03 takler jeg henne ikke i det hele tatt. Du har et poeng med at Chuck kanskje blir mer moden av det but I remain unconviced. Ingenting hadde gjort meg lykkeligere though.

Lenke til kommentar

Jeg likte episoden svært godt, og derfor føler jeg for å forsvare den. Dette er jo en del av fanopplevelsen, enten det gjelder TV, fotball eller andre ting en er fan av.

 

Angående spoilere, så har episoden gått i USA. Folk vet at episoden gikk for 12 timer siden, og det er deres egen feil hvis de går inn og ser ferske kommentarer. Jeg har vært der selv, men jeg er klar over at det var min feil og holdt munn. Hvis noen har noe imot det, så får de ta det opp med trådstarter og endre reglene i førsteposten.

 

Når det gjelder kritikken din, så er jeg uenig i det med Ellie fordi jeg liker både skuespilleren og karakteren godt. Antar at det du reagerer på er at hun ba Chuck slutte med spionjobben, og det var noe jeg ikke likte selv. Ellers er det en grei karakter, som viser en del av variasjonen i serien. Hun driver forresten med neurologi, noe som kan bety at hun er den som gir Intersecten tilbake til Chuck. Dette er dog bare spekulasjoner.

 

Whininga til Chuck liker jeg heller ikke, det var morsomt i begynnelsen men nå begynner jeg å bli mektig lei av det. Denne gangen var det gjennomført på en bedre måte, selv om jeg er også redd for at Chuck skal gå rundt og skrike/gjemme seg hver gang litt fare oppstår. Siterer meg selv her:

 

Mener dere det er dårlig skrevet eller Zach som ikke leverer?

Mest hvordan det er skrevet. Chuck er ikke den samme gamle fyren, som skriker og gjemmer seg hver gang det er en slåsskamp. Nå har han vunnet over Shaw, banket opp flere titalls skurker og er i stand til å ta vare på seg selv. Denne Chuck burde kanskje være mer selvsikker når det kommer til romantikk, og mellommenneskelige forhold. Føler at disse delene er dårlig balansert atm. Samtidig er det slitsomt med en slik type...

Endret av WCH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte episoden veldig godt, og litt Deadmau5 til kampscenen på flyet fungerte overraskende godt!

Ellers har WCH oppsummert episoden veldig godt, og kan ikke annet enn å si meg enig i så godt som samtlige punkter.

 

Men så kommer det store spørsmålet - mistet Chuck virkelig intersecten? Moren hans flashet han med noe, jada, men hun var også innom en eske for å hente det hun flashet med. Kan det ha vært farens arbeide?

Som vi har sett tidligere fungerer ikke intersecten når Chuck er under stort emosjonelt press, og det kan da umulig være noe som er verre enn å tro at din egen mor skal drepe deg?

Lenke til kommentar

Jeg tror han har mistet Intersecten for en liten stund. Dette velger jeg å begrunne med at han klarte å gi Shaw juling etter at han hadde drept faren hans, selv om det du sier får meg til å tenke. Jeg trodde hele Shaw-fighten avsluttet kapittelet hvor Chuck sleit med å flashe pga følelser, men en vet aldri. Nå gleder jeg meg enda mer til de neste episodene, om det er mulig.

 

Forøvrig var dramaet om Chuck skulle bli sammen med Sarah, eller ikke, verre enn sytingen til Chuck i denne sesongen. Det ble jo dratt ut som pokker. Nå husket jeg faktisk hvor mye jeg fremdeles hater Shaw, Gud bedre for en irriterende karakter. Sesong 4 virker bedre enn sesong 3 så langt, og det ligger enda mer potensiale der.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Har en teori om det Mama B viste Chuck var alt arbeidet nede i kjelleren, og at det pâ en mâte blokkerer Chucks muligheter for tilgang til Intersecten. Tror laptopen vil fâ en rolle i â fâ Intersecten i gang igjen, kansje det er en upgrade? ;)

Hva skal liksom oppgradere seg nå da? Skal han skyte lasere ut av øynene når han flasher? :tease:

Tja, en oppdatering av matrialet/intelet i Intersecten kan jo vaere lurt :p Lasere kunne vaert praktisk :!:

Lenke til kommentar

Jeg likte også bruken av Deadmau5-låta i episoden. Forresten gjestespilte selve Deadmau5 i en episode av CSI her forleden med blant annet Billy Gould, en hai, og en tidligere kjærste til Hugh Heffner. Hmm...rar casting CSI har gitt..

 

Over til Chuck igjen. Ikke sesongen værste episode, eller den beste. Men å si at episoden var dårlig skjønner jeg ikke. Virker som alle tar hodet ned i sanda bare fordi Chuck er uten intersect, hvertfall en som fungerer ordentlig.

 

I tillegg må jeg si Timothy Dalton var en herlig gjesteskuespiller, å det blir herlig å se mere av han. Startet veldig glad, også kom den twisten jeg tenkte på vil komme. Og Linda Hamilton som jeg stadig støtt forsetter å like mer(hun gjorde en bra rolle i Weeds denne sesongen og). Ikke så værst episode, en av de 4 beste episodene så langt denne sesongen synes jeg. Mye takket være Dalton og Hamilton.

Lenke til kommentar

 

 

Haha, hadde litt stein lyric:

 

Mi press trigger mi nuh press people button

Nuh bodda chat come face mi wid somethin

Like how mi have twenty two inna mi somethin

Ten haffi use so mi get di next dozen, fool

 

Press trigger mi nuh press people button

Nuh bodda chat come face mi wid somethin

Like how mi have twenty two inna mi somethin

Ten haffi use so mi get di next dozen (fool)

Anytime they ready punahussy start war

See who now fi spread it out more pon di tar

 

My style is di bom digi bom di deng di deng digigi uu uuu ?

carubuano peer with di bom digi bom di deng di deng digigi uu uuu??x2

 

Punahussy siddung and a watch how man a live

Watch yah man a own a own roll big

Siddung and a plan fi come put man pon fridge

Memba when yuh dig hole a two yuh fi dig

Certain likkle bwoy we a stop deal wid

Claim seh dem a friend and dem badmind deh friend

 

My style is di bom digi bom di deng di deng digigi uu uuu ?

carubuano peer with di bom digi bom di deng di deng digigi uu uuu??x2

 

Mi press trigger mi nuh press people button

Nuh bodda chat come face mi wid somethin

Like how mi have twenty two inna mi somethin

Claim seh dem a friend and dem badmind deh friend

 

Lenke til kommentar

Ganske god episode ja, men litt "fed up" med hele mamma story linen som ødelegger litt. På slutten der skulle jeg bare ønske at hun var helt ond. Som noen sa tidligere i tråden så blir det litt for mye av det dere "er hun ond eller ikke??" Det verste er jo også at dette har vært hovedplottet så spenning faktoren har vært forbundet med ho gjennom hele sesongen. Angående chuck så er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal tro om de greiene moren hans brukte på han. Synes Flashene hans fungerte veldig bra i denne episoden, spesielt på flyet. Musikken begynte å Flashe var plasert perfekt inn i action scenen. Enkelte ganger så føler jeg det blir litt krunglete med flashene hans litt sånn "get it over with" men her fungerte det perfekt.

 

En teori jeg har er at den greia frost viste gjorde at han uploadet alle flashene sine til hjernen. Altså at han ikke trenger å flashe lengre, all informasjonen har altså blitt opplastet så han kan Kung-fu, klatring, parkour osv. Eventuelt at han har lært alle ferdighetene og bare trenger å flashe for informasjon. Jaja blir spennende å se, håper bare virkelig ikke de kjører på med noe telepatisk super krefter eller noe i den retningen.

 

Edit: Ut fra traileren der ser det ut som episoden kommer til å handle om at Chuck skal få kreftene tilbake igjen. Hmm, håper de gjør en eller annen vri i det minste blir litt stygt om mora hans bare viste den greia uten noe baktanke.

 

Edit2: Vil bare legge til at det er på tide de begynner å grave litt mer i spesielt Sarah og Casey sine privat liv. Vi har fått sett litt, men chuck har hatt 2 sesonger nå som handler om foreldrene hans. Den overgangen som vi ser med Sarh og Casey fra spion til vanlig livet er interessan men det må blir litt saftigere.

Endret av Carlgutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...