Moskus Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Dette er innleggene fra siste side. Pøh. Dere vet godt at både manus og skuespillere er middelmådige. Manuset består KUN av bad-guy etter bad-guy. Hvorfor? Haha, for en totalt latterlig begrunnelse. Tror du må innse at du går på tap. Noiz: Klart du går på tap. Du klarer jo ikke å komme med en ussel liten grunn til hvorfor chuck er en god tv-serie. Lightningwolf: Nå har ikke jeg fulgt med på alle seriene som du refererer til, men de som jeg ser på har ihvertfall litt endring fra episode til episode med tanke på karakter-utvikling og forhold mellom de. Chuck har bare den intercekt-greia (eller hvordan de skrives) som han har hatt hele tiden. Og den oppgraderingen som han hadde for en stund siden var bare håpløs. Og sist men ikke minst så har Chuck - Shara greia holdt på siden dag 1 og begynner bare rett og slett å bli litt flaut å se på. WCH: At du ikke klarer så skjønne hva jeg mener er bare trist. Det er ikke en unik tv-serie og det er vel en god blanding av både manus og skuespillere som er grunn i det. Dessuten så ser sikkert 70% av alle seerne kun på serien på grunn av Strahovski og det faktum at hun er relativt deilig og kanskje den beste skuespilleren i serien, derav den gode senen du postet. CTomassen: Du viker bare som en person helt uten baller til personlige meninger og bare dilter etter flertallet på siste side i tråden. Og vist dere på død og liv mener at dette er en så ufattelig bra serie med gode skuespillere og et godt manus, kan dere vennligst forklare hvorfor seer-tallene er så tragisk dårlig? Er vel kanskje derfor det ikke kommer en neste sesong. Hvis du ikke kan se at dette passer til definisjonen på et troll, så kan jeg ikke hjelpe deg. Utsagn som "Dere vet godt at...", "Manuset består KUN...", "Haha, for en totalt latterlig begrunnelse..." og "Du klarer jo ikke å komme med en ussel liten grunn..." brukes for å provosere følelsesmessig istedenfor å faktisk komme med et argument. Det er hersketeknikker, og brukere av hersketeknikker blir beskrevet som "troll" på internett. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Kan vi slutte å mate trollet og fortsette med det tråden egentlig handler om? Lenke til kommentar
Special P Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Moskus: Jeg bruker det ikke for å provosere følelsesmessig og jeg har kommet med mange både gode og saklige argument. Og det er vel stengt tatt ikke din oppgave å bestemme om jeg troller eller ikke, det er vel moderatorene så skal gjøre, eller hva? Xecuter: Som sagt så troller jeg ikke. Dette er en tråd for å diskutere Chuck. Og det er akkurat dette vi gjør. Men med en gang noen prøver å få fram noen av de dårlige sidene ved serien, så er det plutselig trolling og alle sitter seg på bakbeina og nekter å høre. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Vi diskuterer Chuck, du kommenterer bare hvor håpløse vi andre er som ikke har samme mening som deg. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Og vi inkluderer ikke meg? Har aldri sagt at dere er håpløse som ikke har samme mening som meg. Prøver bare å fortelle hva jeg synes er baksiden av serien, og så spør jeg dere hvorfor dere ikke synes at dette er en bakside. Hvis det er noen som ikke følger trådens tema så er det dere som er mer opptatt av å beskylde meg for trolling enn å respondere meg med gode og meningsfulle svar. Håper dog at dere er ferdig med det nå Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Moskus: Jeg bruker det ikke for å provosere følelsesmessig og jeg har kommet med mange både gode og saklige argument. At du ikke er bevisst på det selv er mulig en forklaring, men dessverre ingen unnskyldning. Og det er vel stengt tatt ikke din oppgave å bestemme om jeg troller eller ikke, det er vel moderatorene så skal gjøre, eller hva? Det er kanskje moderators oppgave, men siden du ikke var bevisst på hvordan dine utsagn ville tolkes fant jeg det riktig å informere om det. Så får moderatorene mindre å gjøre senere! Xecuter: Som sagt så troller jeg ikke. Jeg skal gi deg et tips om du ikke vil fremstå som troll: Argumenter, og hold deg til det. Argumentene skal enten være etterprøvbar fakta eller egne meninger. Sistnevnte krever en presisering at det er din mening, og må ikke prøve å fremstå som den universelle sannheten. Og for alt i verden, setninger som "Haha, for en totalt latterlig begrunnelse" har absolutt ingenting i en saklig diskusjon å gjøre. Sånn! Det var dagens tips, nå on topic: Jeg synes Chuck har begynt å tape seg litt i Sesong 3. Ja, jeg forstår at den nye intersect'en ikke fungerer når han ikke har kontroll på følelsene sine, men litt mer fremgang kunne man ønske seg. Den siste episoden var imidlertid meget bra, humoren er endelig tilbake slik den skal være! Chuck får endelig lettet litt på trykket, la oss håpe det holder seg i de neste episoder. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Og vi inkluderer ikke meg? Har aldri sagt at dere er håpløse som ikke har samme mening som meg. Prøver bare å fortelle hva jeg synes er baksiden av serien, og så spør jeg dere hvorfor dere ikke synes at dette er en bakside. Hvis det er noen som ikke følger trådens tema så er det dere som er mer opptatt av å beskylde meg for trolling enn å respondere meg med gode og meningsfulle svar. Håper dog at dere er ferdig med det nå poenget her er at du er fast bestemet på at dette er en dårlig serie, når du konfronteres med at oppsettet er en ganske (på godt og vondt) vanlig måte å sette opp serier og filmer på, som kan gjøre at ting blir litt lett skjønne da mener du at det vet ikke du noe om. men hvis du ikke vet noe om noe så blir det kanskje litt dumt å uttale seg så bastant i en negativ retning. at noen skuespillere kan være dårligere en andre er bare sånn det er, personlig så syntes jeg skuespillet i Chuck er av veldig variert grad noen presterer jevnt over bra noen middelmådig og andre er sprettball mellom dårlig og bra, det er noe jeg egentlig legger merke til i alle serier jeg ser som går en full sesong(regner da rundt tyve episoder) eller mer med dertil lang tidslinje for opptak. det som er gjennomgående her i diskusjonen er at vi som syntes serien er underholdene og gøye ikke får lov av deg å mene dette fordi vi ikke kan forklare det godt nok for deg. jeg liker serien for nerdehumoren som oftest treffer veldig bra jeg og den underholder meg rett og slett. hvis du vil død og liv hevde din rett i denne tråden så må du for det første forstå: 1. dette er en tråd om Chuck det vil være flest folk som liker serien rett g slett fordi den underholder ikke alle som legger dype refleksjoner for å finne ut hvorfor. de fleste i verden kan like uten å analysere, men for å mislike må de finne ut hvorfor. 2. du må slutte å snakke negativ om folkene for deres meninger, forklar din mening og lytt til andres mening hvis du er uenig så si det men ikke gå til angrep på personen eller meningen men gjerne kom med en gjenomtenkt forklaring hvorfor du er uenig. men det er bare min mening. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Javel, da gir jeg opp. Jeg mener fortsatt det jeg har sagt, med unntak av noen setninger som kanskje er litt på kanten med regelverket. Men nå må dere ikke glemme at dere ikke heller er helt uskyldige. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Javel, da gir jeg opp. Jeg mener fortsatt det jeg har sagt, med unntak av noen setninger som kanskje er litt på kanten med regelverket. Men nå må dere ikke glemme at dere ikke heller er helt uskyldige. hvis du føler du at det er blitt gjort personangrep på deg her så anbefaler jeg at du tar det på PM med personen(e) og hvis situasjonen ikke løser seg så ta det med en moderator. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) mener du at det er noen andre en deg som startet denne lille konflikten? Er i grunn en ganske dårlig serie, noe jeg tror de aller fleste er enige om. Men av en eller annen grunn liker jeg den godt nok til å følge med på den hver uke Er ikke alltid at man faller for det beste og dyreste... Dei aller fleste inkluderer hvertfall ikkje meg. DU begynte gsnske sakelig med en menings ytring. Men fortsetter med en usakelig "fakta" konstatering Pøh. Dere vet godt at både manus og skuespillere er middelmådige. Manuset består KUN av bad-guy etter bad-guy. er ikkje alle som har samme smak som deg, eg liker skuespilleren veldi godt, spesielt adam baldwin og yvonne stahovski så setter du spørsmål ved en mening, som er forsåvidt greit nok Hvorfor? Fordi Adam er rå og Yvonne berre liker eg så bare nekter du folk å ha sin egen mening Haha, for en totalt latterlig begrunnelse. Tror du må innse at du går på tap. Tap??? eg brur meg ikkje ka du seier, eg har berre sagt koffor eg liker serien og eg liker den godt. Er ingen måte eg kan gå på noken tap so lenge eg koser meg med serien trur det er du som går på tap og det trur eg ikkje eg er den eineste som meiner så fortsetter du Noiz: Klart du går på tap. Du klarer jo ikke å komme med en ussel liten grunn til hvorfor chuck er en god tv-serie. Lightningwolf: Nå har ikke jeg fulgt med på alle seriene som du refererer til, men de som jeg ser på har ihvertfall litt endring fra episode til episode med tanke på karakter-utvikling og forhold mellom de. Chuck har bare den intercekt-greia (eller hvordan de skrives) som han har hatt hele tiden. Og den oppgraderingen som han hadde for en stund siden var bare håpløs. Og sist men ikke minst så har Chuck - Shara greia holdt på siden dag 1 og begynner bare rett og slett å bli litt flaut å se på. WCH: At du ikke klarer så skjønne hva jeg mener er bare trist. Det er ikke en unik tv-serie og det er vel en god blanding av både manus og skuespillere som er grunn i det. Dessuten så ser sikkert 70% av alle seerne kun på serien på grunn av Strahovski og det faktum at hun er relativt deilig og kanskje den beste skuespilleren i serien, derav den gode senen du postet. CTomassen: Du viker bare som en person helt uten baller til personlige meninger og bare dilter etter flertallet på siste side i tråden. Og vist dere på død og liv mener at dette er en så ufattelig bra serie med gode skuespillere og et godt manus, kan dere vennligst forklare hvorfor seer-tallene er så tragisk dårlig? Er vel kanskje derfor det ikke kommer en neste sesong. den under er ref den over *snip* Grunn nok: Det er underholdende. Det er alt man trenger for å se på en TV-serie. det står gsnske så svart på hvitt her hvordan du har argumentert. Endret 18. mars 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Her har det vore mykje aktivitet siden sist eg var inne No får me berre legge temaet om chuck er bra eller dårligt bak oss, so kan dei som ikkje liker serien halde seg unna. Endret 18. mars 2010 av Noiz Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Fikk ihvertfall litt liv inn i tråden . Though så ble vi litt trollet, tbh så skjønte jeg det først når mitt andre forsøk på fornuftig argumentasjon gikk i do/ble ignorert... Uansett, kan like gjerne legge ut synopsen for neste episode så alle ser den: Chuck Versus the Final Exam Chuck’s fate as a spy rests on a single mission. He learns that his latest solo mission will be a final test to see if he is ready to be a spy and needs to put everything he has learned into action to avoid going back to his old life while Sarah and Shaw observe his every move. Ser ikke ut til at det blir mye fokus på Sarah/Shaw-greiene, og blir nok ikke mye utvikling rundt Casey heller. Dette er jo det mest spennende for min del akkurat nå, men jeg klarer nok å lide meg gjennom . Edit: BIlder fra neste episode. Endret 18. mars 2010 av WCH Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Gleder meg veldi til neste episode, får håpe den leverer. Einaste eg synes er litt synd er at Shaw er tilbake Endret 18. mars 2010 av Noiz Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Tror aldri det har vært så mye aktivitet på denne tråden x) Og Absolut, det er jeg absolutt ikke, men tro hva du vil. Er ikke uenig at Chuck er den "beste" serien, men synes Adam Baldwin er en god skuespiller, samme med Yvonne Strahovski. Grunnen til at jeg og mest sannsymlig de fleste digger serien er fordi vi er "nerder" rett og slett i tillegg til det så er konseptet ganske kreativt synes nå jeg da. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Tror aldri det har vært så mye aktivitet på denne tråden x) Og Absolut, det er jeg absolutt ikke, men tro hva du vil. Er ikke uenig at Chuck er den "beste" serien, men synes Adam Baldwin er en god skuespiller, samme med Yvonne Strahovski. Grunnen til at jeg og mest sannsymlig de fleste digger serien er fordi vi er "nerder" rett og slett i tillegg til det så er konseptet ganske kreativt synes nå jeg da. Det er mykje aktivitet her fordi eg har begynnt å sjå chuck Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Veit ikkje om dette høyrer heilt heime i Chuck forumet, men eg poster det her. Er ein Adam Baldwin film: Endret 19. mars 2010 av Noiz Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 Da var promen for neste episoden ute, og jeg kjenner jeg gleder meg sikkelig... ser lovende ut dette http://www.youtube.com/watch?v=L7hb55MTbso Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 Må innrømme at hvis ikke Chuck ser til helvete å lære seg å skyte terrorister snart så blir jeg irritert. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 23. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Sterk episode i dag, var flere sider av den som var uvant og som jeg ikke likte noe særlig. Spoiler: Det ble for dumt at Chuck skulle bli internasjonal spion, og han fokuserte tiden sin på Sarah. Get your priorities straight, goddammit... og hvorfor flashet han ikke på noen av russerne eller agenten? Det var litt skuffende at disse elementene ble borte i episoden. Oppdraget var litt merkelig det også, ettersom det var Chuck sitt første solo-misson og de sendte ham til å ta en fyr som drepte 7 agenter. Jeg vet at Chuck har erfaring og The Intersect, men det er da litt farlig for ham? Bortsett fra dette, så var episoden godt gjennomført. Det er fremdeles håp for Chuck og Sarah, men de begynner virkelig å melke dette plottet for sine siste dråper. Trodde endelig ting ville ta en vei, men atter en gang var det et steg tilbake og et halvt fram elns. Casey på BuyMore var ganske morsomt, og jeg elsker når de tar den pimp-biten med Big Mike. Godt å se at Casey stillte opp for Chuck også, selv om dette fucka opp ting med Sarah ytterligere. Alt i alt en ganske god episode, og cliffhangeren gjorde meg sulten på mer. Det skal bli spennende å følge med på utviklingen framover. Jeg gleder meg til neste uke, og nå har jeg også fått sesong 2 DVD-en jeg kan kose meg med. Mye innhold i den også... Endret 23. mars 2010 av WCH Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2010 Spoiler anbefales, WCH... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå