Gå til innhold

wow eller rock, farlig uansett


Anbefalte innlegg

Alt som er dårlig i livet ditt kan skyldes på WoW hvis man spiller det.

 

Jeg gikk fra 5,3 i tiende klasse til 4,2 i første året av vgs. En vanlig idiot ville sagt at det tydeligvis skyldes at jeg spiller WoW. Men, jeg spilte WoW i tiende også. Grunnen her nok heller at jeg ble lat og ikke brydde meg like mye om karakterer første året, jeg ville rett og slett ikke stresse.

 

For mange kan nok WoW være grunnen til at de ikke gjør skolearbeid. For meg og sikkert mange andre typiske gamere er lekser det siste man tenker på når man kommer hjem, jeg ser heller på curling enn å gjøre skolearbeid.

 

Nå har jeg sluttet med WoW for et par uker tilbake, og ingenting har forandret seg. Jeg ser på TV eller gjør annet unødvendig.

 

Men, så har man de som prøver å slutte stadig men ikke klarer det. De som skylder på WoW istedenfor seg selv. Det er de som har et problem med spillet. Ikke den vanlig wow fyren.

Endret av cve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke sammenligne rock med WOW :nei:

9582547[/snapback]

 

Hva skjer med at ungene her på hw poster crap om at ting ikke kan sammenlignes fra tid til annen? :nei:

 

Det var forresten en bra post trådstarter. Må si at jeg humret litt for meg selv når jeg leste historien til han gutten i avisen.

9591546[/snapback]

 

Hvordan ville du sammenligne WoW med rock? Nå ble jeg litt nyskjerrig.

Lenke til kommentar

Begge tingene er ting du kan bli helt "avhengig" av. Eneste forskjellen er at å spille et instrument er mye mer sunt enn å spille ett PC spill, både fysisk og mentalt.

 

Og et instrument er også mye mer sosialt, ettersom en ofte spiller sammen med andre, for å lære av dem og for at det er jo mye gøyere, jeg har alltid ment at WoW er på ingen måte ett sosialt spill.

 

EDIT: Så konklusjonen er jo da selvsagt at dette er litt vanskelig å sammenligne ja, rock og wow, that is.

Endret av genetex
Lenke til kommentar

Når jeg kommer hjem fra jobben skal jeg sette meg ned å spille WoW og drikke 2 øl :p

 

Hahah.. herlig omskrevet forresten.

 

Selv spillte jeg et annet "MMORPG" spill før jeg startet med WoW (mens WoW var gitt ut), og da spillte jeg rundt dobbelt så mye som jeg gjør nå.. så det blir litt feil å henge ut ett spill istedenfor å ta en "oppgjør" med alle spill innenfor "MMORPG" kategorien.

 

Selv har jeg ikke noe problem med å gjøre andre ting enn å spille, er som regel ute i helgene og med venner flere dager i uka. At man synes det er mer gøy å spille WoW og nå noen mål innen spillet istedenfor å se på TV når man er hjemme er vel ikke akuratt et stort problem?

 

At rock ble brukt som et eksempel her synes jeg er helt ok, at det er fysiskt og mentalt sunt å spille et instrument er vel litt merkelig sagt? Jeg kjenner en som er ca. 160 høy og veier rundt 100 kg, alikavel er han utrolig god til å spille gitar, synth, bass og trommer.. så vil ikke si det er noe fysiskt krevende heller. Og hvis man vil bli god til å spille et instrument, så går det med utrolig mye tid til øving alene (som nevnt tidligere i tråden). Vil ikke si at dette er noe mer sosialt enn å spille et spill alene.

Lenke til kommentar
Mentalt blir man bedre, det er bevist, folk som spiller intrument lærer fortere og litt forskjellig enn andre mennesker.

9593594[/snapback]

 

Steiner-skole idioti. Man må være dum som et brød hvis man tror på noe så dumt som det der. Dine bevis er ingen, og ditt utsagn er dårlig. Slett deg selv fra jorden.

 

Hvis du var sarkastisk, så glem alt over og bytt det ut med "hehe".

Endret av cve
Lenke til kommentar
Mentalt blir man bedre, det er bevist, folk som spiller intrument lærer fortere og litt forskjellig enn andre mennesker.

9593594[/snapback]

 

Steiner-skole idioti. Man må være dum som et brød hvis man tror på noe så dumt som det der. Dine bevis er ingen, og ditt utsagn er dårlig. Slett deg selv fra jorden.

 

Hvis du var sarkastisk, så glem alt over og bytt det ut med "hehe".

9594141[/snapback]

 

Er du sikker på det der? Jeg mener å ha lest det samme, at barn som lærer å spille instrument tidlig i oppveksten kan ha en fordel når det gjelder videre læring. Mener å ha lest det var gjort studier på dette. Dette er ikke noe jeg har sjekket opp i, så det kan jo være at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan bevise det ved hjelp av studier gjort på hjernen så er det et tomt utsagn. Jeg vil i alle fall ikke lese om såkalte beviser gjort av en "forsker" på x antall personer som scorte bedre en gruppe y på en prøve.

 

Det handler heller om at hvis man simulerer hjernen i en ung alder vil man kanskje kunne lære fortere enn hvis man hadde ikke hadde simulert hjernen. Men dette kan være all slags aktiviteter.

 

Hvis man tror at det har noe med instrument spilling bør man oppsøke lege og få noen beroligende piller.

 

Oh, jeg spilte fiolin i 4 år.

Endret av cve
Lenke til kommentar
Mentalt blir man bedre, det er bevist, folk som spiller intrument lærer fortere og litt forskjellig enn andre mennesker.

9593594[/snapback]

 

Steiner-skole idioti. Man må være dum som et brød hvis man tror på noe så dumt som det der. Dine bevis er ingen, og ditt utsagn er dårlig. Slett deg selv fra jorden.

 

Hvis du var sarkastisk, så glem alt over og bytt det ut med "hehe".

9594141[/snapback]

 

Er du sikker på det der? Jeg mener å ha lest det samme, at barn som lærer å spille instrument tidlig i oppveksten kan ha en fordel når det gjelder videre læring. Mener å ha lest det var gjort studier på dette. Dette er ikke noe jeg har sjekket opp i, så det kan jo være at det ikke stemmer.

9594472[/snapback]

 

Unger er som en svamp, de absorberer det meste av informajonen de får, dette ser vi ved at de klarer å lære seg 2 språk i en tidlig alder. Prøver du å lære en voksen et språk så krever dette langt mer tid og konsentrasjon. Så har vi de som har et språkøre(???), de lærer språket raskt og enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...