Gå til innhold

firma og QXL og angrefrist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du kilde?

9582776[/snapback]

www.lovdata.no er stedet for alle Norske Lover.

http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-001.html#2

"§ 2. Unntak fra lovens virkeområde

c) auksjonssalg av varer og andre tjenester enn finansielle tjenester. Loven gjelder likevel når det er lagt opp til at budgivningen utelukkende skal skje ved fjernkommunikasjon, og gjelder annet enn brukte varer og særskilt tilvirkede gjenstander. Loven gjelder uansett når auksjonssalg skjer som ledd i en salgsutflukt arrangert av selgeren eller tjenesteyteren."

Min utheving.

+ google gir deg mange linker til forbrukerradet.no ol om temaet.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Når du kjøper fra QXL så er mye det folk kjøper brukt...

Kjøper du en brukt gjenstand har du ikke rett på angrefrist men, om selger legger med en medfølgende kvittering på gjenstanden som ble kjøpt... så har du kun en garanti, da selfølgelig på den tiden som er igjen av den siden gjenstanden ble kjøpt ny...

Når det gjelder nyere varer som eneklte firma så har ikke qxl som et auksjonsfirma så mye med det og gjøre men det går også på garanti og den

har sannsynlig viss inntil 14 dagers agrefrist som er loven innen internett handel...

Ifølge det jeg leste er at handel av brukte varer skal ikke inngå i angrefristen siden det alleredde er brukt...

Det var min konklusjon ;D

Lenke til kommentar

ok takk for svar.

man har ikke angrerat på auksjoner

Unntak:

Angreretten gjelder ikke for:

· Salgsautomater

· Varer under 300 kroner kjøpt utenfor fast salgssted (inkludert frakt), typisk messesalg, dørsalg, homeparty

· DVD-er, CD-er og dataprogrammer med brutt forsegling.

· Mat og lignende varer som ikke kan returneres i samme stand og mengde.

· Konsertbilletter, feriereiser, flybilletter, hotellopphold (tjenester som skal leveres innenfor et bestemt tidsrom)

· Spille- og lotteritjenester (unntatt over telefon)

· Auksjoner

der tok jeg feil du har på Internettauksjoner (unntatt brukte varer)

Endret av astros
Lenke til kommentar
Hvordan er det med garanti og reklamasjon hvis en bedrift selger en gjenstand brukt over nett. Kan de på noen måte begrense reklamasjonstiden? feks ved å opplyse om kun 1 års reklamasjon?

9583599[/snapback]

Garanti er noe selger frivillig tilbyr så det har ikke noe med lovverket å gjøre . Garanti skal riktignok være noe utover den lovpålagte reklamasjonen.

Står om salg av brukte gjenstander også i Forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

jeg lage et bud inn på en ps3 fra ham her http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=515523590 som jeg vandt,

fandt ut at jeg ikke hade penge til det aligevelle så sporte om jeg kunne benytte mig av angreretten.han siger Hei. alle bud er bindende. pengene skal betales. dersom ikke blir betalt anmeldes det til qxl og blir og brukt innkasso til innkreving av pengene. betalingsfrist er 7 Dager. mvh alcaimport.

så blei vi eni om at jeg skulle betale300kr i gebyr,men dagen efter blev det 500kr. så nu har jeg ikke lyst til og betale ham

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke betalt han noen ting, siden angrefrist tydeligvis gjelder ved auksjoner av nye ting. Henvis til de tingene som står i linken til vg siden, og si at du ikke betaler. Det værste han kan gjøre er å gi deg dårlig karakter på qxl men da gir du han bare en enda værre i retur :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...