Laffe Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har begynt å mistet motivasjonen til å gjøre lekser. kommer aldri i gang, men når jeg er i gang.,så går det fint. Finnes det noen måter man kan øke motivasjonen, ganske irriterende å aldri komme i gang med leksene. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 greide meg fin jeg uten å gjøre leser jeg. gjorde bare lekser som var veldig viktige. men prøv å hør på no musikk til at du gjør lekser. noen greier det og noen ikke, men no serlig motivasjon for lekser har ingen Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Om jeg ikke er motivert så gjør jeg det samme som når jeg skal hoppe fra 10metern, jeg bare "hopper i det". Det vil si at jeg ikke tenker på at det er kjedelig, slitsomt e.l. men bare gjør det jeg må gjøre. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 kk, takktakk;D Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg pleier å lese på skolen. Går på NTNU. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 kan gjøre det jeg også men jeg klarer ikke;p blir så ufokusert! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 kan gjøre det jeg også men jeg klarer ikke;p blir så ufokusert! 9582770[/snapback] stemmer. For du blir jo ikke ufokusert hjemme med tv, anlegg, pc etc rundt deg. Les på skolen du Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 har du hørt om han som begynte å lese på ex.phil 2 dager før eksamen og fikk en C Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Slet litt med det samme tidligere. Anbefaler som de andre å bare hoppe i det. Hvis du er interessert i noe mer strukturert så hjelper det ofte å planlegge et tidspunkt, f.eks etter at Friends er ferdig elns. og dermed knytte det til leksegjøring. Og hvis du virkelig vil være organisert så er GTD (Getting things done) ganske populært! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lekser er noe dritt, ingen liker det, men alle må gjøre det. Det hjelper ikke å syte over at skolesystemet vi har er urettferdig eller ikke langt nær bra, Først må du nok lide deg igjennom alle åra som alle andre. De som ikke har noe bedre å gjøre på fritiden, får gode karakterer. Kort sagt, de som bare sitter hjemme og leser mye. Eller de som trener mye, de har jo en gratis sekser i gym. Et overtak resten av oss ikke har, siden vi ikke leker armyman på fritiden må vi lide her også. Tror det er en transe, la deg knekke og bare gjør det alle sier. FFS, selv vår kjære Einstein gjorde det ikke så altfor bra på skolen. Kort sagt, skal du motivere deg selv må du bare holde kjeft. Ikke spør spørsmål og la dritten flomme innover deg. Litt som når du vet du ikke klarer å stoppe bilen og den fine mercedesen foran deg kommer til å få en bulk. Eller når du snubler og du vet at dette kommer til å gjøre jævlig vondt. Bare aksepter lekser, som himmelen er blå. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 laffe, jeg mista også motivasjonen for å gjøre lekser. Det gjorde jeg i 8. (eller gjorde det før det, men da klarte jeg å gjøre de siden jeg skjønte hva vi dreiv med, men det gjorde jeg ikke etter at vi begynte i 8.) Det endte (ikke bare pga motivasjon til lekser) med at jeg slutta på skolen når jeg begynte på vdg. Uansett hvor lei du er, ikke gjør det. Må innrømme at det var veldig dumt gjort Hmm, men hva kan man gjøre for å få motivasjon til det..det er jeg usikker på, men du kan jo alltids inngå en slags avtale med foreldra dine at hvis du gjør det bra på skolen og gjør lekser så kan du f. eks få et eller annet hvis du gjør alle leksene dine til da de skal være ferdige, kanskje? Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Sliter litt med motivasjonen selv, og mitt beste tips er å prøve å få gjort så mye som mulig i timene på skolen, og så begynne med leksene med en gang du kommer hjem fra skolen, i stedet for å utsette det lenger og lenger, og til slutt droppe å gjøre dem. Det er bare å bite sammen tennene og stå på. (sitter selv og skulle gjort lekser, men henger på nettet i stedet ) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 jau, selv sitter jeg på nettet isteden for å gjøre lekser.. men de leksene jeg gjør er begregnet til å gjøre på PC-en,noe jeg prøver å unngå.. men siden alle lesker skal levers på fronter så kan ikke jeg gjøre noe med det:/ crapcrap Tida flyr noe inni helvete... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 kan jo sette deg på leseavlukke på biblioteket og håpe de ikke har internett der så skriver du det du skal i word før du drar hjem igjen. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er også av dem som mangler motivasjon. Jeg får gjort innleveringer ferdige til fristen, men det er stortsett alt jeg klarer. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Slutt å mas om motivasjon, det er så jævlig sløvt å høre på. Det går ikke på motivasjon, STOPP med det! Det handler om å få fingen ut og få gjort det man skal uten at dagen må være så jævlig perfekt, er du litt sulten, eller du er litt eller kanskje du har kranglet med kjæresten så får du ikke gjort en dritt? Akkurat. Det kan ikke være sånn, livet er aldri perfekt. Det handler om å yte maks, uavhengig av følelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå