bjornidar Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Skal lage en kode som vist nedenfor, men har skikkelig problemer.. <SPØR OM DISTANSE> <REGN UT ANTALL RUNDER> <IF ANT_RUNDER > 0> <LØPERENS NUMMER (1 ELLER 2)> <if LOPER = 1 || LOPER = 2> <PASSERINGSTID> < if (TID.MIN > 0 && TID.MIN < 20 && TID.SEK > 0 && TID.SEK < 60 && TID.HUNDREDEL > 0 && TID.HUNDREDEL < 100) > COUT << MIN:SEK:HH; ant_runder--; <else echo << ukjent loper;> <KJØR LOOP TIL BEGGE LØPERENE ER FERDIG ( MÅLPASSERING)> <IF ANT_RUNDER < 0> < cout << MÅLPASSERING; > Koden ligger her... Noen som kunne tenke seg å hjelpe en stakkar i nød? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva er problemet? Hvilke feilmeldinger får du? Ørjan... Lenke til kommentar
bjornidar Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Det som er problemet.. Har ingen "feil" i den forstand at programmet ikke kjører, det er bare det at det ikke gjør det jeg vil Nå skal det sies at jeg er veldig uerfaren, dette er min 2. mnd med C++ programmering.. 1. ant_runder = distanse / 400; if(distanse % 400 != 0 ) // Regner ut hvor mange runder ant_runder ++; Nå teller den ned, men hvis jeg taster 1 rundetid for løper 1, og 1 for løper 2 så får jeg målpassering.. Oppdatert kode takker for all hjelp =) Endret 26. september 2007 av dreamastr Lenke til kommentar
Roptaty Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Nå har ikke jeg saumfart koden din, men det første som slår meg, er at du ikke setter en verdi på variablene dine. Du skriver f.eks: loper loper1; loper1.min; loper1.sek; loper1.hh; loper1.ant_passeringer; Dette henter inne verdien, men setter den ikke. Du MÅ sette en verdi før du velger å bruke verdien på variabelen, ellers er det helt tilfeldig hva verdien er. Så loper loper1; loper1.min = 0; loper1.sek = 0; loper1.hh = 0; loper1.ant_passeringer = 0; Eller at du lager en konstruktør i struct loper f.eks struct loper { loper() : min(0), sek(0), hh(0), hh(0) {} ... }; Happy bugsquashing Lenke til kommentar
bjornidar Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Takk takk! =) Lenke til kommentar
Mondain Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Oblig 3 i Grunnleggende programmering på HiG ser jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå