UrgeLoL Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ikke det at jeg ønsker dette spillet, får nok med GT5, men sikkert noen som ønsker spillet til Ps3. Sept 25, 2007 Activision has bought Bizarre Creations, creator of the Project Gotham Racing series, and tucked it under the Activision umbrella of developers. Which, in the words of Bizarre's Ben Ward, means the developer is now "a truly multiplatform studio". So, PGR4 for PS3? "We're no longer tied to just one platform," Ward announces on the official Bizarre website, adding that "future titles can be on whatever [platform] we please". However, The Club will still be published by Sega, and Geometry Wars Galaxies will still be handled by Sierra. Bizarre is now working on two "AAA" titles for Activision. Ward bills these as "a racing game and a character game," which surely suggests a new PGR title - and one that could very possibly reach PlayStation 3, Wii and PC. But Activision won't be holding the reins. Ward sums up the business as thus: "Bizarre are happy because it means we're completely safe as a company, we all get to stay exactly the same, and we now have the opportunity to stretch our legs with some brand new game concepts. This is going to be fun..." Kilde Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Microsoft eier PGR navnet, så noe PGR blir det ikke, men et bilspill kan det jo bli. Kan ikke fatte at du ikke vil ha dette spillet. PGR er jo utrolig gøy. Ikke så "hardcore" som GT, men det perfekte semi-arcade bilspillet på markedet. Endret 26. september 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 MS kommenterer saken: GameDaily BIZ contacted Microsoft and a spokesperson said, "Bizarre Creations has been an great partner for Microsoft Game Studios and we wish them nothing but the best in the future. Project Gotham Racing is a signature racing franchise for Xbox 360 and Xbox LIVE and we plan to continue the series but we have nothing further to announce." Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 PGR4 kommer nok ikke til Ps3 med det første, siden dem har vell kommet ganske langt på utviklingen av spillet til 360 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jaja. Venter bare på at Microsoft kjøper opp Take-Two nå :O Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Take Two? det skjer vell ikke =/ Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 hehe.. de gjør nok det for å pisse off sony og ta rettigheter på gta.. men så flyr vel sony på ubisoft eller noe.. kjøper seg inn og nekter microsoft noe..så bitcher de hverandre når egentlig konsollene bør leve side om side som sex partnere:p å ikke fiender.. men men.. bra at sony kan få mer spennende tittler.. =) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Take two er et enormt selskap som huser blant annet Rockstar, i følge Wikipedia hadde de en omsetning på 1,037 billioner USD. Om MS skulle kjøpe opp hele Take 2 med pose og smekk så måtte de garantert bla opp enorme summer, og det betviler jeg på at selv MS vil ha stand til å kjøpe opp. Ubisoft er og et enormt selskap, og der har jeg ingen tvil om at Sony aldri vil klare å kjøpe opp hele pakken. EA kjøpte en andel aksjer i Ubisoft, og lite som det enn var anså Ubisoft det som alvorlig. De store, tunge selskapene som EA, Ubisoft og Take 2 tror jeg ikke dere skal være redd for blir kjøpt opp at storgigantene, de har en såpass veletablert feste i spillmarkedet at de trenger ikke binde seg til 1 konsoll og selge seg til 1 selskap. Om de ikke har begge deler av utvikler og utgiver studioer, har de nok penger til å leie inn hvilken som helst aktør på markedet de vil. Det er derimot små selskap som finske Remedy som raskt blir enten kjøpt opp av storgigantene eller får finansiell støtte fra storselskapene for å holde titlene ekslusivt til 1 selskap. Alan Wake ble X360 ekslusivt fordi MS kjøpte seg rettighetene til å gi ut Alan Wake og da sier det seg selv at det blir ekslusivt til MS sin konsoll. Når det gjelder Activisions oppkjøp av Bizzare får ikke dette noen konsekvenser for Microsoft. Ulikt Nintendo og Rare, sitter MS på alle rettighetene til PGR serien, så PS3 får ikke se den serien. Om det er bra eller ikke skal jeg ikke gå inn på for det blir da personelige preferanser og hva man liker og ikke noe tråden omhandler. Derimot kan det være bra å få frigort litt utviklere som lager spill til flere platformer. Jeg vil ikke at det skal ende med noen få utviklere som deler seg i 3 forskjellige grupper og utvikler kun spill til 1 konsoll. Jeg er for flere multiplatform spill, for det er mange nok ekslusive serier til alle konsollene, og mer som nok. Jeg vet at det er et blindt skudd i en mørk korridor, men tenk dere om X360 folket og PS3 folket for en gangs skyld samlet seg her inne på forumet og diskuterte et spill, fordeler og ulemper ved det, uten at det endte i krangel? Ja jeg vet det er å be om mye, og det er mer sannsynelig at Paven er Satanist, men tenk. Men nå rabler det utav meg her, realiteten med multiplatform spill blir at X360 folket og PS3 folket flyr i strupen på hverandre, slenger Cell her og GPU der, slenger bilder denne veien og videoer den andre veien og krangler til posten blir stengt. Fint som det er at flere platformer får samme spill, hadde jeg ønsket at vi for en gangs skyld kunne diskutert spillene som siviliserte mennesker, og ikke som en gjeng bavianer. God natt godt folk. Endret 26. september 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Multiplatform spil er hjertelig velkommen Men synes også det er flott med noen IP-er. Selv kunne jeg aldri tenkt meg Halo på en PlayStation. Heller MGS på Xbox. Men spill N4S, Madden, NBA, osv. er jo laget kun for multiplatform Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Min første tanke er endelig et skikkelig bilspill til Wii. Med salgstallene til Wii får tiden både tror og håper jeg det skjer. Strategisk oppkjøp av Activision som har savnet en racingutvikler. Nå kan de konkurrere mot EA og Need For Speed/Burnout på racingfronten. Så hva med PGR etter PGR4? Mitt tips er at Forza Motorsport-folka tar over den serien. Forøvrig andre racingutvikleren som MS mister eksklusiv avtale med. Rallisport Challenge-folka i Digital Illusions ble kjøpt opp av EA i 2004 og det er tvilsomt den serien vil gjenopplives. Jeg er forresten motstander av multiplattformspill da jeg liker at hver plattform og dens unike egenskaper utnyttes til det fulle. Endret 26. september 2007 av kilik Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vil faktisk tro at Bizarre Creations kommer til å lage noe annet enn et bilspill nå. Da de har fått økt ressurser, vil jeg tro de begynner på et litt mere eksperimentalt spill. Vi får bare vente å se Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Take two er et enormt selskap som huser blant annet Rockstar, i følge Wikipedia hadde de en omsetning på 1,037 billioner USD. Om MS skulle kjøpe opp hele Take 2 med pose og smekk så måtte de garantert bla opp enorme summer, og det betviler jeg på at selv MS vil ha stand til å kjøpe opp. Husk at 1 US-billion er det samme som en norsk milliard. Og amerikanske skilletegn. 1 milliard USD er ikke så mye for Microsoft hvis de ville, de hadde 14 milliarder USD i overskudd i fjor. Øystein Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Slang bare opp det med ubisoft som et eksempel. Skjønner ikke hva sony og microsoft har imot hverandre egentlig.. og skjønner ikke hvorfor alle snakker om at konsoll krigen er om de sine konsoller, noen som har glemt mestselgende wii?:o men men det får så være synd vi ikke får pgr 4 på ps3, det hadde vært uber=) Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Take two er et enormt selskap som huser blant annet Rockstar, i følge Wikipedia hadde de en omsetning på 1,037 billioner USD. Om MS skulle kjøpe opp hele Take 2 med pose og smekk så måtte de garantert bla opp enorme summer, og det betviler jeg på at selv MS vil ha stand til å kjøpe opp. Husk at 1 US-billion er det samme som en norsk milliard. Og amerikanske skilletegn. 1 milliard USD er ikke så mye for Microsoft hvis de ville, de hadde 14 milliarder USD i overskudd i fjor. Øystein 9585385[/snapback] Men ingen sier at omsetning = oppkjøpspris. Vil nok koste mye mer enn det. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva skjer med "The Club" nå da? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Take two er et enormt selskap som huser blant annet Rockstar, i følge Wikipedia hadde de en omsetning på 1,037 billioner USD. Om MS skulle kjøpe opp hele Take 2 med pose og smekk så måtte de garantert bla opp enorme summer, og det betviler jeg på at selv MS vil ha stand til å kjøpe opp. Husk at 1 US-billion er det samme som en norsk milliard. Og amerikanske skilletegn. 1 milliard USD er ikke så mye for Microsoft hvis de ville, de hadde 14 milliarder USD i overskudd i fjor. Øystein 9585385[/snapback] Men ingen sier at omsetning = oppkjøpspris. Vil nok koste mye mer enn det. 9585685[/snapback] MS kunne kjøpt Take 2 uten problemer hvis de ville. Selv med 10x pris på omsetnings så hadde de fint kunne klart det og enda hatt nok penger igjen til å salte maten til dommedag kommer. Take 2 på nasdaq I følge dagens kurs er Take 2 verdt ca 1,29 milliarder dollars. Dette er "lommerusk" for MS. Om de er interessert i Take 2 til den prisen er en helt annen sak. Edit: leif var her Endret 27. september 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Messier Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva skjer med "The Club" nå da? 9586042[/snapback] The Club har alltid vært 360/PS3 så det kommer nok ut som fastsatt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 7 milliarder kroner for MS er småpenger ja. Skulle ikke forundre meg om de er interessert i dem og overbyr akskjekursen ganske kraftig. MS betalte jo faktisk 50 millioner dollar bare for de 2 eksklusive GTA IV-episodene... MartinLande: The Club blir utgitt av Sega som planlagt. Det siste spillet de utvikler for andre enn Activision. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 millioner dollar bare for de 2 eksklusive GTA IV-episodene... 9586176[/snapback] blir det 2 episoder? trodde det bare var en episode jeg =P Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 To episoder skal vel inneholde masse nytt og flere timer med GTA IV Gleder meg! Og jeg håper rattet fungerer skikkelig til PGR4 så kjøper jeg det på flekken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå