Mrfluesikring Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Yo Spiser masse havregryn, ris og frukt hver dag. Så skal jeg trene, men plutselig våkner jeg opp 4 timer senere. Hva er problemet? Skjer selv om jeg sover 5-9 timer om natten Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 YO sjøl TA en blodprøve og sjekk jernlagrene dine. C vitaminer og jern kan være tingen (f eks appelsinjuice og leverpostei m/jern) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 5t søvn er forøvrig altfor lite! For å være helt ærlig tror jeg at problemet ditt ligger der. Du sier at du sover mellom 5 og 9 timer hver natt, hvilket vil si at du varierer med mer en 4 timer! Med en så "ustabil" døgnrytme, er det ikke rart at du blir trøtt. Prøv f.eks å legge deg klokken 10:30, og stå opp 07:00 i en lengre periode. Se om dette hjelper. Mulig at jeg har tolket innlegget ditt feil. Hvis du med 5 til 9 timer mente "det spiller ingen rolle om jeg sover 5 eller 9", beklager jeg. Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 YO sjøl TA en blodprøve og sjekk jernlagrene dine. C vitaminer og jern kan være tingen (f eks appelsinjuice og leverpostei m/jern) Ærlig as hadde jernproblem før. Manglet jern og måtte ta jerntabletter. Kanskje jeg må ta meg en tur til legen igjen. Husker forrige gang jeg og mamma var hos legen ang det. Lege: Jernmangel kommer ofte av for mye masturbering Jeg: Ja ok Det var flaut as! Drikker forøvrig mellom 0.2l- 1l juice hver dag. Eple og Appelsin, tannlegen gir meg brell fordi jeg drikker for mye drikke som er syreskader. Konklusjon: Problemet kan være jernmangel! 5t søvn er forøvrig altfor lite! For å være helt ærlig tror jeg at problemet ditt ligger der. Du sier at du sover mellom 5 og 9 timer hver natt, hvilket vil si at du varierer med mer en 4 timer! Med en så "ustabil" døgnrytme, er det ikke rart at du blir trøtt. Prøv f.eks å legge deg klokken 10:30, og stå opp 07:00 i en lengre periode. Se om dette hjelper. Mulig at jeg har tolket innlegget ditt feil. Hvis du med 5 til 9 timer mente "det spiller ingen rolle om jeg sover 5 eller 9", beklager jeg. I går la jeg meg 2 og sto opp 8, det er 6 timer som jeg syns er passe. Men noen ganger blir det legge seg 3 og stå opp 7. Eller en annen gang kan jeg legge meg 8 og stå opp 9. Altså 13 timer. Konklusjon: Kanskje jeg må mekke søvntider bedre. Dobbel konklusjon: Ordne jernmangel og søvnproblem er nøkkelen til å ikke sovne hele tiden. Takk for svar begge 2 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Høres ut som at problemet ditt ligger i søvnmangel, ja. Prøv som sagt å bli litt mer rutinert. Sett faste leggetider, og en fast tid for når du står opp. For noen er sikkert 6t greit, men gjennomsnittet hos mennesker ligger på ca 8 timer. Og spesielt undom trenger litt ekstra med søvn, fordi man fortsatt vokser, utvikler seg selv osv. Hvis du i tillegg trener, er det veldig viktig å få nok søvn og hvile. Lege: Jernmangel kommer ofte av for mye masturbering Wtf. Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Høres ut som at problemet ditt ligger i søvnmangel, ja. Prøv som sagt å bli litt mer rutinert. Sett faste leggetider, og en fast tid for når du står opp. For noen er sikkert 6t greit, men gjennomsnittet hos mennesker ligger på ca 8 timer. Og spesielt undom trenger litt ekstra med søvn, fordi man fortsatt vokser, utvikler seg selv osv. Hvis du i tillegg trener, er det veldig viktig å få nok søvn og hvile. Lege: Jernmangel kommer ofte av for mye masturbering Wtf. 9582198[/snapback] Jeg nevnte ikke at legen min er fjeeeeeeeeeeeeern. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 hahaha, enn å si noe sånt Men enig med de over, prøv å sove mer! Jo mer du sover, jo mindre tid til å dra laksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå