Gå til innhold

Amotor: Toppfart: 414,26 km/t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pris? :p

9582108[/snapback]

 

 

Base Price: 2007 SSC Ultimate Aero - $654,500 / 538,400 € (last update: 9/17/2007)

 

http://www.rsportscars.com/eng/cars/ssc_ultimate.asp

 

 

:thumbup:

 

Edit: Prøvde med en avgiftskalkulator(600cm2/km er basert på at Bugatti Veyron slipper ut 574)

 

Personbil

Fakturapris i valuta: 654000

Valutakurs: 5.5

Tid siden 1.g. reg.: Mindre enn 1 mnd.

Vekt: 1249 kg

CO2-utslipp: 600 g/km

Effekt: 883 kw

Avgiftsutregning

Momsgrunnlag: 3597252 (= fakturapris, frakttillegg og klimaavgift)

Mva: 899313

Klimaavgift: 252

= Sum avg. ved import: 899565 Betales ved innførsel

 

&nbspVektavgift: 45289

+ Effektavgift: 1960421

+ CO2-avgift: 619640

= Sum engangsavgift: 2625350

- Bruksfradrag: 0 (0 prosent)

+ Vrakpantavgift: 1300

= Sum registreringsavgift: 2626650 Betales ved registrering

 

Total sum: 7 123 215

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar

Man kan slenge ut høyttalerne, så går den enda fortere. Kanskje det er en egen knapp til det: "Lose the speakers". :p

 

EDIT: Litt som svensken i ørkenen.

 

EDIT2: Nei, jeg tror faktisk at når man har en milliard hester som skal formidles ned i asfalten er litt ekstra vekt bare av det gode. Dette er en veldig lett bil til å være så sterk. Veyron fillerister denne i aks, men veier da også 500 kg mer og har firehjulstrekk, så det er kanskje ikke så rart.

Neste milepæl nå må vel bli den første serieproduserte bilen som sprenger 1 hk per kilo-grensen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Man kan slenge ut høyttalerne, så går den enda fortere. Kanskje det er en egen knapp til det: "Lose the speakers". :p

 

EDIT: Litt som svensken i ørkenen.

 

EDIT2: Nei, jeg tror faktisk at når man har en milliard hester som skal formidles ned i asfalten er litt ekstra vekt bare av det gode. Dette er en veldig lett bil til å være så sterk. Veyron fillerister denne i aks, men veier da også 500 kg mer og har firehjulstrekk, så det er kanskje ikke så rart.

Neste milepæl nå må vel bli den første serieproduserte bilen som sprenger 1 hk per kilo-grensen.

 

Hørt om Caparo T1?

 

 

1,000 bhp-per-Tone Power-to-Weight Ratio

 

The ultra lightweight T1, which weighs less than 1100 lbs, is a British designed 2-seater which has been developed using aerospace and high formula racing technology. The compact Caparo V8 engine develops approximately 500 bhp and the resultant 1,000 bhp-per-tone power-to-weight ratio endows the T1 with an extraordinary 0-60 mph time of 2.5 seconds, 0-100 mph time of 5 seconds and 0-100-0 mph time of less than 10 seconds making it the world's fastest accelerating and braking road car. It is also fast round corners with 3g braking and cornering ability equivalent to a Le Mans Prototype.

 

Lenke til kommentar
I beg your pardon?

 

Han mener den har bakhjuls-drift, og det vil dermed være begrenset hvor fort den kommer seg fra 0-100 km/t.

Er ikke bare å trykke gassen i bånn sjønner du, i motsetning til Veyron, som har 4wd.

 

Sier ikke at 4wd betyr at du kommer deg fra 0-100 på 2,5 sekunder uten å spinne, men veyron sin høye vekt + 4wd gjør at den får bra veigrep.

 

Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t.

Lenke til kommentar
Hørt om Caparo T1?

 

 

1,000 bhp-per-Tone Power-to-Weight Ratio

 

The ultra lightweight T1, which weighs less than 1100 lbs, is a British designed 2-seater which has been developed using aerospace and high formula racing technology. The compact Caparo V8 engine develops approximately 500 bhp and the resultant 1,000 bhp-per-tone power-to-weight ratio endows the T1 with an extraordinary 0-60 mph time of 2.5 seconds, 0-100 mph time of 5 seconds and 0-100-0 mph time of less than 10 seconds making it the world's fastest accelerating and braking road car. It is also fast round corners with 3g braking and cornering ability equivalent to a Le Mans Prototype.

Ikke den versjonen. Tror jeg må ha meg en sånn. Er det for tidlig å be om forskudd på arv når gamlingene er rundt 50, tror dere?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t.

 

bare litt fysikk her, en tung bil med mange haster spinner mere enn en lett bil med like mange hester da det skal mere til for hjula og sette en stor bil i fart enn en liten.

 

edit, det er også slik at jo mere prosent av bilens totale vekt er på bakhjula jo mindre spinner den

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t.

 

bare litt fysikk her, en tung bil med mange haster spinner mere enn en lett bil med like mange hester da det skal mere til for hjula og sette en stor bil i fart enn en liten.

 

edit, det er også slik at jo mere prosent av bilens totale vekt er på bakhjula jo mindre spinner den

 

Joda, sant nok. Men en tyngre bil vil jo ofte automatisk ha mer vekt på bakhjula, som sørger for bedre grep.

 

Eller er jeg helt på jordet her? Poenget var egentlig at man kommer seg fortere fra 0-100 med 4-hjulstrekk, men sjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...