martin_jansen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Med Ultimate Aero TT har Shelby Supercars laget verdens raskeste serieproduserte bil. Les mer Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 0-100 km/t på 2,78 sekunder. Det har sikkert veldig mye å si, hah. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Pris? 9582108[/snapback] Base Price: 2007 SSC Ultimate Aero - $654,500 / 538,400 € (last update: 9/17/2007) http://www.rsportscars.com/eng/cars/ssc_ultimate.asp Edit: Prøvde med en avgiftskalkulator(600cm2/km er basert på at Bugatti Veyron slipper ut 574) Personbil Fakturapris i valuta: 654000 Valutakurs: 5.5 Tid siden 1.g. reg.: Mindre enn 1 mnd. Vekt: 1249 kg CO2-utslipp: 600 g/km Effekt: 883 kw Avgiftsutregning Momsgrunnlag: 3597252 (= fakturapris, frakttillegg og klimaavgift) Mva: 899313 Klimaavgift: 252 = Sum avg. ved import: 899565 Betales ved innførsel  Vektavgift: 45289 + Effektavgift: 1960421 + CO2-avgift: 619640 = Sum engangsavgift: 2625350 - Bruksfradrag: 0 (0 prosent) + Vrakpantavgift: 1300 = Sum registreringsavgift: 2626650 Betales ved registrering Total sum: 7 123 215 Endret 26. september 2007 av Ole-P Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 654 500 U.S. dollars = 3.61592221 million Norwegian kroner Tja, får vel bare begynne å spare Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Var denne jeg bestilte til jul det ja Satan til BIL! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Håper både Top Gear og Fifth Gear (Tiff Needell) kan teste denne bilen. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Var ikke så slående rask fra 0-100 at det gjorde noe. Og hva skal man med 10stk høyttalere i en slik bil, hvis målet var at den skulle gå fort? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Man kan slenge ut høyttalerne, så går den enda fortere. Kanskje det er en egen knapp til det: "Lose the speakers". EDIT: Litt som svensken i ørkenen. EDIT2: Nei, jeg tror faktisk at når man har en milliard hester som skal formidles ned i asfalten er litt ekstra vekt bare av det gode. Dette er en veldig lett bil til å være så sterk. Veyron fillerister denne i aks, men veier da også 500 kg mer og har firehjulstrekk, så det er kanskje ikke så rart. Neste milepæl nå må vel bli den første serieproduserte bilen som sprenger 1 hk per kilo-grensen. Endret 1. oktober 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Man kan slenge ut høyttalerne, så går den enda fortere. Kanskje det er en egen knapp til det: "Lose the speakers". EDIT: Litt som svensken i ørkenen. EDIT2: Nei, jeg tror faktisk at når man har en milliard hester som skal formidles ned i asfalten er litt ekstra vekt bare av det gode. Dette er en veldig lett bil til å være så sterk. Veyron fillerister denne i aks, men veier da også 500 kg mer og har firehjulstrekk, så det er kanskje ikke så rart. Neste milepæl nå må vel bli den første serieproduserte bilen som sprenger 1 hk per kilo-grensen. Hørt om Caparo T1? 1,000 bhp-per-Tone Power-to-Weight Ratio The ultra lightweight T1, which weighs less than 1100 lbs, is a British designed 2-seater which has been developed using aerospace and high formula racing technology. The compact Caparo V8 engine develops approximately 500 bhp and the resultant 1,000 bhp-per-tone power-to-weight ratio endows the T1 with an extraordinary 0-60 mph time of 2.5 seconds, 0-100 mph time of 5 seconds and 0-100-0 mph time of less than 10 seconds making it the world's fastest accelerating and braking road car. It is also fast round corners with 3g braking and cornering ability equivalent to a Le Mans Prototype. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Var ikke så slående rask fra 0-100 at det gjorde noe. Et ord: Drev Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 I beg your pardon? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 I beg your pardon? Han mener den har bakhjuls-drift, og det vil dermed være begrenset hvor fort den kommer seg fra 0-100 km/t. Er ikke bare å trykke gassen i bånn sjønner du, i motsetning til Veyron, som har 4wd. Sier ikke at 4wd betyr at du kommer deg fra 0-100 på 2,5 sekunder uten å spinne, men veyron sin høye vekt + 4wd gjør at den får bra veigrep. Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hørt om Caparo T1? 1,000 bhp-per-Tone Power-to-Weight Ratio The ultra lightweight T1, which weighs less than 1100 lbs, is a British designed 2-seater which has been developed using aerospace and high formula racing technology. The compact Caparo V8 engine develops approximately 500 bhp and the resultant 1,000 bhp-per-tone power-to-weight ratio endows the T1 with an extraordinary 0-60 mph time of 2.5 seconds, 0-100 mph time of 5 seconds and 0-100-0 mph time of less than 10 seconds making it the world's fastest accelerating and braking road car. It is also fast round corners with 3g braking and cornering ability equivalent to a Le Mans Prototype. Ikke den versjonen. Tror jeg må ha meg en sånn. Er det for tidlig å be om forskudd på arv når gamlingene er rundt 50, tror dere? Endret 22. oktober 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Neida, men du kan jo alltids ta saken i egne hender Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Tipper den bilen står klar i garasjen til jul ja ... Endret 23. oktober 2007 av Stikko Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t. bare litt fysikk her, en tung bil med mange haster spinner mere enn en lett bil med like mange hester da det skal mere til for hjula og sette en stor bil i fart enn en liten. edit, det er også slik at jo mere prosent av bilens totale vekt er på bakhjula jo mindre spinner den Endret 23. oktober 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Trekk på bakhjulene + lite vekt, som det er snakk om her, er ikke den beste kombinasjonen for å komme seg sinnsykt fort opp i 100 km/t. bare litt fysikk her, en tung bil med mange haster spinner mere enn en lett bil med like mange hester da det skal mere til for hjula og sette en stor bil i fart enn en liten. edit, det er også slik at jo mere prosent av bilens totale vekt er på bakhjula jo mindre spinner den Joda, sant nok. Men en tyngre bil vil jo ofte automatisk ha mer vekt på bakhjula, som sørger for bedre grep. Eller er jeg helt på jordet her? Poenget var egentlig at man kommer seg fortere fra 0-100 med 4-hjulstrekk, men sjønner hva du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg