Megnus Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg skal bruke Acronis OS selector, men den finner ingen OS Så nå får jeg ikke bootet i det hele tatt! Det jeg kan gjøre er å velge et OS ved å finne en MBR som den kan bruke. Hvor ligger MBR i windows mappene? **trenger svar raskt** takk Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 den ligger ikke i windows mappene MBR = Master Boot Record Det er en del av styringsystemet til harddisken, og du kan ikke finne den via en filbehandler siden den ikke er en del av filsystemet. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 hvorfor vil Acronis OS Selector da at jeg skal finne en spesiell fil? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 fordi den vil at du skal finne en fil med MBR informasjon den kan bruke. Så vidt jeg vet finnes ikke slikt i windows, med mindre du laster ned noe elns Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 hmm. Shit, da faar jeg proove reparering av windows da Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_r...ng_MBR_Contents denne hjelper kanskje? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 MBR er den første sektoren på disken du vil boote fra (512 byte som regel, aldri sett eller hørt om noe annet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå