Lightning Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Vel overskriften sier vel alt...lurer rett og slett på om jeg får det beste for pengene eller om jeg burde ha valgt noe anderledes? Her er lista over maskinvaren: Corsair strømforsyning 620W Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Western Digital 500GB S-ATA II 2 stk Asus P5K PREMIUM/WIFI-AP Black Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 2stk Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC6070BSCANDV2 Lian Li kortleser, Aluminium, Sort Arctic Silver 5 Termisk Pasta MSI GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 OC version Alle svar taes imot med takk Endret 26. september 2007 av Lightning Lenke til kommentar
tevil Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Fin den... Ville kjøpt en skjermkortkjøler også, hvis du er interessert i støydemping. f.eks Zalman vf-1000 elns Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Nå er standardviften på 8800 serien stillegående fra før spør du meg. Veldig fint oppsett Lightning! Lenke til kommentar
Poks Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du kan jo vurdere om du trenger en 4-kjerner? Kommer litt ann på hva du driver med om du vil utnytte alle 4. Ellers kan du kanskje få mer for pengene ved å kjøpe en kraftig 2-kjerne. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Takker for svar Vel...4 kjerners er mer fremtidsrettet. Det var jo snakk at med spill som f.eks som Crysis så fikk man større fordel av å ha flere kjerner enn nødvendigvis høyere hastighet på færre kjerner. Dessuten så skal maskina også brukes mye som mediasenter og da er det viktig at den er kraftig nok til å ta all full hd video jeg slenger mot den...dermed kjekt med de ekstra kjernene Er heller ingen hardcore spiller så de få framesene jeg taper nå vil jeg igjen vinne seinere når det kommer mer støtte for flere kjerner Men tar gjerne imot flere synspunkter på dette eller resten av oppsettet Endret 26. september 2007 av Lightning Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Forresten noen som vet om kjølevifta til cpuen vil passe godt med tanke på lian li kassa og asus hket? Endret 26. september 2007 av Lightning Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Forresten noen som vet om kjølevifta til cpuen vil passe godt med tanke på lian li kassa og asus hket? 9581892[/snapback] Har samme kabinett og fra mitt hk til døra er det 19 cm. Noctua NH-U12F er 15,5 høy. Med andre ord burde det gå bra. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Aaah kjempegreier! Ble litt usikker over at det ble advart om at den muligens ikke kunne passe ilag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Aaah kjempegreier!Ble litt usikker over at det ble advart om at den muligens ikke kunne passe ilag 9582017[/snapback] Det skal passe fint ja, innvendig har dette kabinettet samme mål som Lian-Li PC7B scand V3, som jeg vet at denne kjøleren passer til, har montert samme kjøleren i det kabinettet før, og nå monterer jeg enda en i et annet identisk kabinett... Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 kjempegreier! og med selve hket så bør det vel heller ikke være noe problem? forresten er det vanskelig å montere kjølern da? den veier jo hele 750 gram så må kanskje moteres på hovedkortet før man setter det inn i maskinen? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 litt ot.. men hva ble prisen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 kjempegreier! og med selve hket så bør det vel heller ikke være noe problem? forresten er det vanskelig å montere kjølern da? den veier jo hele 750 gram så må kanskje moteres på hovedkortet før man setter det inn i maskinen? 9582190[/snapback] Kjøleren må monteres før du setter i hovedkortet, siden denne kjøleren bruker en bakplate kjøleren skrues fast i (deler til det følger selvfølgelig med) Den er forholdsvis lett og montere, den har en super installasjonsmanual som er lett og følge. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Gode gode greier! Sparer meg for arbeid...blir å ta nok tid å skru ihop alt for så å begynne å installere og oppgradere bios osv.. Totalprisen ble 12400 inkludert frakt Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Så veldig bra ut Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Takker Noen som vet hvordan varmeutviklingen vil bli fra et slikt system? Vil kassa kunne ha problem med å trekke ut varmen? Er en stk 120 mm vifte i front, en bak samt en i døra pluss at strømforsyninga trekker ut også varmen via en 120 mm vifte Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Tror det skal fungere utmerket, det kabinettet har god luftgjennomstrømning Syns dessuten det er veldig stilrent og pent, og jeg valgte derfor det samme når jeg satte opp forslag til gamers choice(se sig) Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Har faktisk den tidligere versjonen av kabinettet i PC-en jeg kjører nå. Men der er det dessverre kun 2x 80mm vifter i front og en stk i bak uten noen vifte i døra. Har fungert greit med den maskinvaren jeg har nå men ville nok blitt alt for varmt med den nye. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har faktisk den tidligere versjonen av kabinettet i PC-en jeg kjører nå.Men der er det dessverre kun 2x 80mm vifter i front og en stk i bak uten noen vifte i døra. Har fungert greit med den maskinvaren jeg har nå men ville nok blitt alt for varmt med den nye. 9582687[/snapback] Da er det vel PC6070B du har og ikke PC6070BSCAND. Jeg har PC6070BSCAND og den har 120mm vifter, men ikke den i døren. Uansett, meget fin maskin. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 ja riktig...PC6070B kosta meg hele 2000 kr for 3 år sia...sukk Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ikke noe å si på det der nei.. kunne tenkt meg så å si samme oppsettet selv... det var bare de der pengene.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå