Gå til innhold

Hvor dypt er et standard gitarstativ?

Konnis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

du får staiv som er ca 20cm, men gitaren står skjevt slik at halsen peker ut så det er nesten umulig og plasere trangt,

hva med og henge den på veggen?

Lenke til kommentar

Bruker 3 veggstativ uten "pinne" fra Hercules, og kan trygt si at det ble en god del mere plass på rommet mitt etter at jeg fikk de :)

EDIT: Ganske gode stativer er det også, men liker ikke helt at det går ann å "svinge" på de...får sånn noia-følelse av at da går halsenene til helve...

Endret av Blikeng91
Lenke til kommentar

Noen som har link til gode veggfester som ikke kan justeres? Ble litt skeptisk til den du linket til, CastorFiber, jeg forstod den ikke helt :p

Foretrekker helst at man bare henger opp gitaren uten noe dilldall som gjør at den faller ned.

Og mens vi er i gang, vet noen om en bra kapo? :)

Lenke til kommentar

hercules veggstativer finnes i ulike utførelser. De som stikker langt ut er for å holde gitaren på siden (slik at du får plass til mange gitarer etter hverandre på veggen). De som har kort skaft er for å henge gitaren langs veggen for å ta opp minst plass ut rommet.

synest å huske mod 39 har kort skaft og mod 40 har langt.. eller så var det omvendt :)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

@Konnis-

Vær så skeptisk du vil, men det stativet er mer enn sterkt nok. Har en svinetung Stratgitar, laget av eik, hele kroppen er laget av ett trestykke, og som så har ligget i linolje i flere måneder. Den henger fint i "pinnestativet". Har ikke veid den, men den veier mye mer enn en standard Strat.. Så det er solid nok. Men som sagt, de finnes i "pinneløs" modell. Det som er genialt, er de to "fingrene" som låser gitaren til stativet, slik at den ikke faller ned hvis man ikke aktivt løfter den opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...