Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med Clarion spiller.

C_D_R

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle ordne antennekabel på spilleren i bilen, også klarte jeg uheldigvis å få en pen liten kortsluttning(ene ledningen fra bak spilleren ble litt dratt ut å da kom borti metall som lagde god lukt og pent lys).

Testa litt med multimeter, og ingen av sikringene har gått, og alle kabler har strøm. Men spilleren vil ikke slå seg på. Målte da det jeg antar var + og - polene bak på spilleren og der var det ikke noe liv. Tenkte da at jeg måtte bytte en sikring på spilleren. Men hvor er den? Den er ikke bakpå. Å det er vel sikring på spilleren som kan byttes, eller har den virkelig tatt kvelden? Det er en Clarion DXZ468RMP. Bilen er en Audi 80 om det hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt hva du mente...

Du målte på kontakten bak på spilleren?

Mellom Rød og Svart

og mellom Gul og Svart?

Du skal ha ca 12 V ved begge målingene (med tenning på).

Om du ikke har det, har du;

A: kontakt feil

B: Sikring i bilen har gått.

Om du ikke finner noe strøm bak spilleren,

må du følge ledningen(e) til du finner strøm.

Da vil du nok finne feilen også tenker jeg.

Tviler på at spilleren har tatt skade om det var enten den Røde eller den Gul ledningen (som går inn til spilleren) som ble kortsluttet.

Du nevnte at den ene ledningen løstnet.

Er du sikker på at det er kontakt der?

Lenke til kommentar

Altså, kontakta som går inn til spilleren er sjekket og er strøm i. Er den som den kontakta blir plugga inn i på spilleren som jeg ikke måler noen strøm, da mellom gul og svart. Kontakta er intakt og slikt, er den som den blir plugga inn i som ikke er noe liv i. Den røde ledningen jeg snakker om er en som sitter i forbindelse med den gule som har sikring. Hvis du skjønner meg. Og jeg fant ikke noen sikring bak på spilleren selv når jeg skrudde av dekselst bak.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg rett har du åpnet spilleren og målt ifra innsiden på kontakten der, og der var det ikke strøm?

Har du instalasjons manualen foran deg?

Der er det bilde av hvor sikkringen er.

Du skulle ikke ha ett bilde av spilleren og koblingen bak?

Edit:

Fant manualen her.

Du har ISO kontakter som går inn i spilleren.

Sikkringen sitter til høyre for den.

Edit 2:

Dette er manual for en lignende spiller av den du har,

regner med koblingene er de samme.

Endret av Tor Haakon
Lenke til kommentar

Målte på inngangen til spilleren, altså den hvite du stapper (iso?)kontakten inn. Vet det er en sikring på kontakten, men den er fortsatt intakt. Er det noen steder i norge jeg kan ta med, og få dem til å sjekke den(bor i Fredrikstad)? Eller må jeg dra helt til Tvboden i sverige der jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...