Anathema Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Venter spent på bilder, jeg. Har tenkt å gjøre dette på min bil, men skepsisen ligger der enda fordi jeg har sett så utrolig mye ræva utførelse med biltema soting. Blir ditt bra, tar jeg sjansen på å prøve på min egen. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Biltema-filmen er ganske enkel å legge i motsettning til cd bildeler og mekonomen-film Endret 29. september 2007 av david_almli Lenke til kommentar
nagela Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis dere tilfeldigvis skulle planlegge en tur til Polen, koster soting av 5 vinduer på normalstor stasjonsvogn på et autorisert 3M verksted ca 950.- nok Brukte 3M Panther film, får 1 års "ripegaranti". Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du bør velge den litt tykkere utgaven film på Biltema. Den er mye lettere å jobbe med. Har hatt denne på min bil i 3 år nå Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du bør velge den litt tykkere utgaven film på Biltema. Den er mye lettere å jobbe med. Har hatt denne på min bil i 3 år nå 9598381[/snapback] Har du noen bilder av rutene du har sotet med den filmen? PM meg, eller post her om du gidder. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 På bakruta løsnet det filmet litt etter 2 år. Ellers må du passe på luftbobler. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Og med ett ble jeg litt mer optimist med tanke på å gjøre dette selv. Har planer om å gjøre det på 3 ruter, de to bak samt bakruta. Du brukte altså den tykkeste filmen fra Biltema, Spartan? Er luftboblene jeg er så redd for, hver eneste gang jeg ser noen som har gjort det selv tyter det med små bobler overalt. Dèt orker jeg rett og slett ikke. Ser noen antydninger til det på toppen av sidevinduene der også, men ganske bra. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Ja, den er den tykkeste filmen som du kan ta av og på som jeg brukte. Det var første gang jeg la på film. Ved senere anledninger har jeg lagt på film på andre biler og da ble resultatet enda bedre. Det er viktig at du får lagt filmen jevnt og bruker endel tid på å presse vannet ut med et godt redskap. Det største problemet i etterkant, er som du ser at filmen løsner i øvre hjørnene på bakruta. Det skyldes dårlige heft og kan repareres med en god teip, men 100% proft blir det ikke med denne filmen. På toppen av sidenevinduene er det forresten ingen problemer. Det er bare lysrefleksjon. Endret 29. september 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Takk for tipsene. Koster jo ikke mer enn en 50lapp å prøve, får ta meg god tid. Brukte du såpe i vannet forresten, og hva anser du som "et godt redskap" til å presse ut vannet med? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg brukte kun en dråpe zalo, men vet ikke om det anbefales i det hele tatt. I pakken fra Biltema lå det ved en liten plastgreie du kan bruke. Jeg brukte i tillegg en ca. 20 cm lang plaststang jeg hadde liggende. Når du presser filmen på rute, ikke bruk for hard kraft da dette kan gi "riper" på filmen. Legg heller en ferdigskjært film midt på ruta og beveg plaststangen utover. Den tykke utgaven av filmen er veldig lett å jobbe med hvis du er tålmodig og ikke bruker for mye kraft Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det hjelper godt på å jobbe i et skikkelig varmt rom. Sett varmekablene på badet på fullt Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jepp, etter jeg har rygget bilen gjennom veggen! :!: Sorry, kunne ikke la være. Endret 29. september 2007 av Anathema Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Fordel å ta ut rutene sånn på ein måda, jah... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jepp, etter jeg har rygget bilen gjennom veggen! :!: Oki, du er en av de som har så lite bad at det ble for liten veggplass til garasjeport inn? Jaja... du får kanskje prøve noe annet da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå