Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HJELP! Skal sote bilen!

Reklame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og med ett ble jeg litt mer optimist med tanke på å gjøre dette selv. Har planer om å gjøre det på 3 ruter, de to bak samt bakruta.

Du brukte altså den tykkeste filmen fra Biltema, Spartan?

Er luftboblene jeg er så redd for, hver eneste gang jeg ser noen som har gjort det selv tyter det med små bobler overalt. Dèt orker jeg rett og slett ikke. Ser noen antydninger til det på toppen av sidevinduene der også, men ganske bra.

Lenke til kommentar

Ja, den er den tykkeste filmen som du kan ta av og på som jeg brukte.

Det var første gang jeg la på film. Ved senere anledninger har jeg lagt på film på andre biler og da ble resultatet enda bedre. Det er viktig at du får lagt filmen jevnt og bruker endel tid på å presse vannet ut med et godt redskap.

Det største problemet i etterkant, er som du ser at filmen løsner i øvre hjørnene på bakruta. Det skyldes dårlige heft og kan repareres med en god teip, men 100% proft blir det ikke med denne filmen.

På toppen av sidenevinduene er det forresten ingen problemer. Det er bare lysrefleksjon.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Jeg brukte kun en dråpe zalo, men vet ikke om det anbefales i det hele tatt.

I pakken fra Biltema lå det ved en liten plastgreie du kan bruke. Jeg brukte i tillegg en ca. 20 cm lang plaststang jeg hadde liggende.

Når du presser filmen på rute, ikke bruk for hard kraft da dette kan gi "riper" på filmen. Legg heller en ferdigskjært film midt på ruta og beveg plaststangen utover.

Den tykke utgaven av filmen er veldig lett å jobbe med hvis du er tålmodig og ikke bruker for mye kraft :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...