skvallerkaal Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har prøvd å installere driverne som fulgte med på cd og driver som jeg lasta ned fra net. Dette skal være vista drivere, men hver gang jeg prøver å installere disse så får jeg blue screen i vista. Vista installerer selv noen drivere fra 2002 som kun analog ut fungerer på. Jeg er kun ute etter optisk ut, og dette fungerer visst kun ved bruk av Auron Control Panel. (Som heller ikke vil starte eller la seg installere. XP versjonen installeres men virker selvsagt ikke) Noen som har fått til dette? Trenger virkelig litt hjelp her. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Fant ut av det hvis noen er interresert: Lasta ned siste vista drivere fra terratech, satte Setup.exe fila til Windows XP SP2 Compabilty mode, da funka installasjonen som den skulle Så var det bare å enable spdif i kontrollpanelet til Terratech og vips! 5.1 Lyd via digital Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Så Aureon 5.1 har optisk ut? I følge testen til Dinside (http://www.dinside.no/112641/full-surround-fra-baerbar-med-usb) så ser det bare ut som det er to minijack utanger som kan fungere som digital ut. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 5.1 lyd via digital? Vel, selv om du kan hente inn digital data (lyd) via toslink-overgangene, så er det vel i grunnen ingenting å hoppe i taket for - fordi jeg regner med DACen i denne er mer begredelig enn det som står i et vanlig lydkort i PCn. Dessuten kommer de fleste PCer med flerkanals lydkort + spdif utgang innebygd på lydkortet nå til dags. For de hardcore audiofile (som meg) vil det være mer gunstig å gå til anskaffelse av en dedikert DAC som tar inn digitalt signal, konverterer til analog, for så å sende videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå