Gå til innhold

Hvordan konvertere word.doc til pdf. fil?

RandiA

Anbefalte innlegg

Finnes det noen konverteringsmåte i windows xp til å gjøre om word.doc til PDF-fil? Skal maile noe til noen som ikke har word på sin maskin. Eller finnes det noe gratis-program på nett som jeg kan laste ned. Har noe som heter renameus, men har bare fått til å bruke det på musikk-filer.

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hipp, hurra, det var kjekt. Tusen takk. Googlet litt selv også, men fant ikke noe.Men nå er dokumentet konvertert og sendt av gårde, og programmet lagt på skrivebordet. Har hatt bruk for det mange ganger. Her er det alltid kjekke folk som hjelper ja. :thumbup:

Går ut ifra programmet er safe å bruke. Min Norton reagerte i hvert fall ikke på det.

Kjempefint!

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg er absolutt tilhenger av å sende ut dokumenter i åpne formater men enkelte ganger kan det være upraktisk eller uhensiktsmessig. Et annet alternativ er at mottakeren laster ned og installerer Word Viewer som kan finnes gratis på MS sine sider:

http://www.microsoft.com/downloads/details...89-ab826e7b8fdf

9582083[/snapback]

Akkurat det første forstår jeg ikke? Nei, vedkommende kan ikke laste ned word-viewer på denne jobb-maskinen..så dokumenter jeg sender dit må være i PDF. (Bruker ikke microsoft, men Linux)

Men takk for nyttig link, uansett.

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg er absolutt tilhenger av å sende ut dokumenter i åpne formater [

9582083[/snapback]

Akkurat det første forstår jeg ikke?

9582244[/snapback]

Jeg mener å generelt sende dokumenter i åpne formater som kan leses på alle systemer, altså for eksempel pdf eller odf, og ikke proprietære formater (for eksempel doc) som krever at mottakeren har et bestemt operativsystem og programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...