RandiA Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Finnes det noen konverteringsmåte i windows xp til å gjøre om word.doc til PDF-fil? Skal maile noe til noen som ikke har word på sin maskin. Eller finnes det noe gratis-program på nett som jeg kan laste ned. Har noe som heter renameus, men har bare fått til å bruke det på musikk-filer. RandiA Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) PrimoPDF burde fungere greit. Det fungerer slik at du skriver ut et dokument med en "PDF-printer", så det bør fungere fint med Word. De har i tillegg en online tjeneste som fungerer slik at du laster opp dokumentet du vil konvertere, og deretter sender de det til deg på mail. Det hele er automatisert, så det tar ikke lang tid. Endret 26. september 2007 av miCro Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hipp, hurra, det var kjekt. Tusen takk. Googlet litt selv også, men fant ikke noe.Men nå er dokumentet konvertert og sendt av gårde, og programmet lagt på skrivebordet. Har hatt bruk for det mange ganger. Her er det alltid kjekke folk som hjelper ja. Går ut ifra programmet er safe å bruke. Min Norton reagerte i hvert fall ikke på det. Kjempefint! RandiA Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg er absolutt tilhenger av å sende ut dokumenter i åpne formater men enkelte ganger kan det være upraktisk eller uhensiktsmessig. Et annet alternativ er at mottakeren laster ned og installerer Word Viewer som kan finnes gratis på MS sine sider: http://www.microsoft.com/downloads/details...89-ab826e7b8fdf Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Jeg er absolutt tilhenger av å sende ut dokumenter i åpne formater men enkelte ganger kan det være upraktisk eller uhensiktsmessig. Et annet alternativ er at mottakeren laster ned og installerer Word Viewer som kan finnes gratis på MS sine sider: http://www.microsoft.com/downloads/details...89-ab826e7b8fdf 9582083[/snapback] Akkurat det første forstår jeg ikke? Nei, vedkommende kan ikke laste ned word-viewer på denne jobb-maskinen..så dokumenter jeg sender dit må være i PDF. (Bruker ikke microsoft, men Linux) Men takk for nyttig link, uansett. RandiA Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Underlig at en person på en Linuxmaskin ikke kan åpne *.doc-dokumenter. Sikker på at det ikke er *.docx? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg er absolutt tilhenger av å sende ut dokumenter i åpne formater [9582083[/snapback] Akkurat det første forstår jeg ikke? 9582244[/snapback] Jeg mener å generelt sende dokumenter i åpne formater som kan leses på alle systemer, altså for eksempel pdf eller odf, og ikke proprietære formater (for eksempel doc) som krever at mottakeren har et bestemt operativsystem og programvare. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 OK, kjeklulf, da forstår jeg...har visst alltid vært litt vel microsoft og word-slave.. :!: RandiE Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Joda, du er ikke alene om det og jeg har ikke noe i mot MS som sådan. Men det er greit å ha noen alternativer for de som ikke er slaver som oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå