akzj0n Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 OI!! CPU Ext. Freq. (MHz) 100 - 400 , step 1 AGP/PCI freq (MHz) 66,66/33,33 - 104,46/52,23 CPU Vcore (Volt) 1,525 - 1,975 step 0,025 AGP Voltage 1,5 - 1,6 - 1,7 DDR Voltage 2,5 - 2,6 - 2,7 Skavvissseeee . . . . FSB på 400 MHz, det er 7,2 GHz på min CPU, det! Ja takk! Kjempegjerne! Wow! Bare til å begynne å klokke da..haha regner med det begynner å lukte svidd snart.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Litt liten prosessor? Kjøp deg ein som er raskere vel? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det har lukta svidd av min pc... Det var da eg sleit ut vifte ledninga når eg var inni og rota med noken hd'r Lenke til kommentar
getit Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det kommer vel P4/667 nå snart tenker jeg. Den har fsb på 166 default. Da må vi nok over 200 i fsb'n om vi skal overklokke skikkelig. Jeg leste også at P4/800 skulle komme snart, - men det er kanskje mer usikkert. Men om vi skal overklokke den, - må vi jo over 200 i fsb, som er default. Og det Aopen-hovedkortet som var omtalt på hw.no i dag hadde BIOS som tillot fsb opp til 255. | Så dere får satse på å få noen nyere prosessorer og klokke litt, - det nytter ikke med fsb på 150 Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Kan saktens være enig i at en boxed P4 2,4 533 ikke er all verdens. Men når jeg først skulle kjøpe nytt, tenkte jeg at jeg tar 2,4 nå, og så venter jeg til over sommeren med å oppgradere. I mellomtiden er HT blitt "allemannseie" (les: billigere enn 5-6 tusen), og så kan jeg ukritisk klokke den jeg har så lenge. Betalte bare 1.800 kr for CPUen, og den er tross alt et kvantesprang fra P-III 866 som jeg hadde inntil for 2 uker siden ! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Nå klokket jeg litt til, og fikk 13.985 i 3DMark2001SE Pro. Pokker da, skulle så gjerne sett 14k :-? Performance tok et kvantesprang ved å disable Vsync, både hva jeg kunne se og hva 3DMark gav i poeng. Men det blir vel veldig teoretisk likevel, om det er 13k eller 14k så er det vel godt nok til de fleste spill, skulle en kanskje kunne anta... Men det synes i alle fall som om valg av hovedkort har vært fremtidsrettet. Om det kommer nye CPUer som i stedet for 533 MHz kjører på 6xx eller til og med 8xx så skulle jeg vel være i stand til å "huse" dem. Inntil videre kjører jeg P4 2,4 533 Vcore 1,525 @ 2,7 600 med Vcore 1,575. Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Støtter Asus P4G8X Deluxe pc2700 ram? På asus sine sider, står det at hovedkortet støtter ram opptil pc2100?? Noen som vet Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 får 14300 med gf4ti4800se klokket til 330/700, så det er skjermkortet som holder deg tilbake nå kjedelige greier eh? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Rambus er fortsatt bedre enn dual ddr teknologien til Intel, så det er vel ikke noe så veldig stort med det hovedkortet er det vel ... 8x agp utgjør nesten ikke en dritt det heller, SiS sitt dual ddr oppsett ser mere lovende ut, men SiS er etter min erfaring ikke noe å satse på når det gjelder Intel. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Rambus er fortsatt bedre enn dual ddr teknologien til Intel, så det er vel ikke noe så veldig stort med det hovedkortet er det vel ... Tja, i Sisoft Sandra Memory Bandwith Benchmark får jeg: Stock, FSB=133 MHz RAM Int Buffered ISSE2 Bandwith 2956 MB/s RAM Float Buffered ISSE2 Bandwith 2943 MB/s OC FSB=150 MHz RAM Int Buffered ISSE2 Bandwith 3451 MB/s RAM Float Buffered ISSE2 Bandwith 3445 MB/s Sistnevnte resultater topper alle valg i Sandra. Hva mer kan man forlange? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 ...og da er kortet utsatt IGJEN! Denne gangen til 17.2 Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Uff det var kjedelig å høre. Er det noen som vet årsaken? Er det større etterspørsel enn tilbud, eller blir korta solgt før de får sendt noen avgårde til lille Norge? Det er jo "lenge" siden jeg fikk mitt kort nå (1 mnd) og en burde da kunne forvente stabile leveranser? Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Uff det var kjedelig å høre. Er det noen som vet årsaken? Er det større etterspørsel enn tilbud, eller blir korta solgt før de får sendt noen avgårde til lille Norge? Det er jo "lenge" siden jeg fikk mitt kort nå (1 mnd) og en burde da kunne forvente stabile leveranser? Jeg hadde et kort i bestilling fra Komplett, men fikk en mail fra Databutikken.com at de hadde fått inn kortet der. Avbestillte kortet fra Komplett, og sendte inn en bestilling til Databutikken. Fikk ikke noen bekreftelse på ordren før idag tidlig, men kortet er nå sendt. Får det vel på fredag tenker jeg. ...og for 3 minutter siden kom alt det andre jeg hadde bestillt på døra fra Komplett, så nå er det bare hovedkortet jeg mangler... Gleder meg som en liten unge! Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Har bestilt P4G8X jeg å, men har nesten bestilt et annet bare på grunn av utsettinga... Oppsettet er: P4 2.53 2*512 Twinmos pc3200 Asus P4G8X Skal vente til 2.66 blir billigere... Men lurer på om jeg heller skal kjøpe 2*256 corsair XMS3500 enn 2*512 Twinmos...??? Kan noen svare på dette..?? Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Ingen som kan svare??? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 ER noen som er heldige her:) Jeg sitter på mitt 1.5 år gamle Xp1600 oppsett. WOW har jeg hatt det så lenge. Siden jeg prioriterer andre ting, så skal jeg ikke oppgradere før etter sommeren (klarer jeg det da?) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har bestilt P4G8X jeg å, men har nesten bestilt et annet bare på grunn av utsettinga... Oppsettet er: P4 2.53 2*512 Twinmos pc3200 Asus P4G8X Skal vente til 2.66 blir billigere... Men lurer på om jeg heller skal kjøpe 2*256 corsair XMS3500 enn 2*512 Twinmos...??? Kan noen svare på dette..?? Mitt råd er som følger: Skal du snart skifte hovedkort igjen for å gå opp på 800MHz FSB P4, så kjøp XMMS. SKal du (som meg) selge hele skiten når du skifter, så holder det lenge med PC2700 TwinMOS CL2. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Rambus er fortsatt bedre enn dual ddr teknologien til Intel, så det er vel ikke noe så veldig stort med det hovedkortet er det vel ... Tja, i Sisoft Sandra Memory Bandwith Benchmark får jeg: Stock, FSB=133 MHz RAM Int Buffered ISSE2 Bandwith 2956 MB/s RAM Float Buffered ISSE2 Bandwith 2943 MB/s OC FSB=150 MHz RAM Int Buffered ISSE2 Bandwith 3451 MB/s RAM Float Buffered ISSE2 Bandwith 3445 MB/s Sistnevnte resultater topper alle valg i Sandra. Hva mer kan man forlange? Tja... Jeg har sagt det 7456 ganger tidligere, så en enkelt gang til kan vel ikke skade. Skal du sammenligne DDR og RAMBUS, så må du kjøre enten a) Begge på deafult instillinger eller B) Begge med samme overklokking. Noe annet er det jo ikke mye poeng i å sammenligne? Skal vedde ganske så mye på at samma faen hvor mye du klokker den DDRen din, så skal jeg klare å grave frem bilder som viser bedre scores av RAMBUS systemer... :-? Comprende? -KJ Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Noe annet er det jo ikke mye poeng i å sammenligne? Skal vedde ganske så mye på at samma skitt hvor mye du klokker den DDRen din, så skal jeg klare å grave frem bilder som viser bedre scores av RAMBUS systemer... :-? Foruten å ha en noe kritikkverdig undertone, synes jeg det er et interessant poeng vedkommende har i sitt innlegg. En kan ikke uten videre sammenlikne forskjellige teknologiske løsninger. Skulle en velge å se på forholdet mellom pris, ytelse og reellt behov i forbindelse med båndbredde for RAM, skulle vel de aller fleste måtte innrømme at Rambus neppe er veien å gå. Det er det nok flere som har innsett, og Rambus er på vei ut av markedet, les bare: http://www.hardware.no/nyheter/september02...2/no_rdram.html Og uansett hva vedkommende kan grave fram av scores for Rambus systemer, skal jeg nok klare å finne bedre resultater enn dette og, ved å se på supermaskiner med ørten CPUer og Petabytes med RAM osv. Vel og merke hvis ikke pris skal være av betydning.... Rambus-fanatikere kan jo lese hva Tom's mener her: http://www4.tomshardware.com/blurb/20000525/index.html Ellers kan jeg anbefale denne artikkelen: http://www17.tomshardware.com/mainboard/20...0501/index.html ...hvor konklusjonen forøvrig er: DDR400 Outperforms RDRAM (PC800) (med en båndbredde på 150-200 mer enn det jeg har med mine TwinMOS PC2700 på P4G8X, forøvrig til en langt lavere pris.....).... Synes du de ekstra 150 MB/s er verdt tusenvis av kroner, jevel ? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Her er det endel ting som bør kommenteres. 1) PC1066 rdram er den raskeste løsningen for P4. E7205 chipsettet er også raskt, men ikke like raskt. Begge er imidlertid dyre, men LIKEVEL velger mange å kjøpe dem. 2) Du har gravd frem anti-rambus artikler som er over 2 år gamle. Den ene sier faktisk også "Nevertheless, RDRAM with 533 MHz (PC1066) still sets the performance standard, even DDR400 is not quite able to reach the same performance level." Men du valgte å sitere noe helt annet, som går på den gamle pc800 standarden.... 3) Tomshardware har laget en NY artikkel der de peker på mange positive sider med rambus, og at de tidligere har vært for kritiske. Da er det ganske useriøst og spekulativt av deg å vise til den gamle artikkelen for å argumentere mot dem. http://www.tomshardware.com/column/20020215/index.html 4) Intel har langt i fra sagt at det er slutt med rdram, og med tanke på den økonomiske situasjonen til Micron, Infineon og Hynix (som lager DDR, og selger med stort tap), så er det slett ikke sannsynlig at rdram kan dukke opp i Intel sine roadmaps igjen, og at prisene per modul kommer langt nærmere DDR. SIS har rdram chipset inne i sine roadmaps, og det er nok en grunn til dette også. 5) Dyrt? Vel, E7205 er dyrt i forhold til ytelsesøkningen, det samme er Corsair XMS ram, og R9700pro, og 200Gb disker. Likevel kjøper folk disse tingene uten at noen angriper dem for å være uøkonomiske. Skal du tyne ut de siste 10-15% som er mulig av ytelse, så må du betale endel mer. Sånn er verden. 6) Fremdeles er PC1066 den raskeste løsningen for P4, selv med dual ddr chipset ute. Da kan vi vel ikke akkurat si at teknologien er dårlig, siden i850e chipsettet ikke lenger er det ferskeste heller. Følte at jeg måtte balansere litt i forhold til hva som ble sagt her. Det er mange som tydeligvis ikke liker selskapet Rambus, men det blir feil å la det skinne igjennom i en teknisk diskusjon som denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå