Dotish Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Jeg begnner med å quote RAM-FAQ. Ofte stilte spørsmål og svar tråden. Mitt hovedkort støtter bare opp til PC2100, kan jeg benytte PC3200 minne da?Ja, siden DDR ram er bakoverkompatible. Dette betyr at du fint kan benytte PC3200 minne på et hovedkort som bare støtter PC2100 minne, selv om minnet bare vil kjøre på PC2100 hastighet. Det samme gjelder omvendt. Du kan også bruke treigere minne. Jeg er er fullstendig blank når det kommer til Ram, så litt hjelp her. Spørsmålet er om denne ram'en her vil passe i min pc: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Nå siterer jeg direkte fra Dell user manual : Memory Type : 400- and 533-MHz DDR2 unbuffered SDRAM Memory connectors: Four Memory capcities: 128-, 256-, 512, org 1-GB non ECC Minimum memory : 256 MB Maximum memory : 4GB BIOS adress : F000h, hvis det sier dere noe Annet info : Pentium 4 3,2 GHz Intel 925X Express System clock 800-MHz data rate -DoTisH Endret 26. september 2007 av Dotish Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hvis noen kunne gitt meg et Ja eller nei så hadde det vært fint Sitter klar på Bestill knappen, eneste jeg mangler er egentlig en "go, go go" -DoTisH Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 DDR2 er også bakover kompatibel. Rammen vil mest sannsynlig kjøres på 533mhz. You are good to go. Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Takker The-flu du er sjefen på hardware.no Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du kan spare 184 kroner ved å kjøpe disse; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308492 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Som FAQ sier, det gjør ingenting å kjøpe RAM osm støtter høyere frekvens enn det du kan og evt. vil kjøre. Spesifikasjonen sier bare hva maksimum frekvens er, og du står fritt til å kjøre rammen på lavere frekvens enten ved at du spesifiserer det i BIOS, eller pga. hvoedkortet ikek støtter raskere RAM. Mistekravet for at RAM skal fungere i systemet er bare at den er av rett type. Dvs. EDO-RAM, DDR, DDR2, er forskjellige typer ram med forsskjelige typer fysiske spor som passer i maskinen. om brikken passer rent fysisk så vil den i teorien fungere om evt. ikke omptimalt avhengig av hva du har fra før. Det er vanskelig å svare deg på hva du bør kjøpe, i ogmed at du ikke oppgir (klart ihvertfall) hva hovedkort du har og hva frekvens systemt ditt bruker allerede. Det optimale er å kjøpe brikker osm akkurat klarer det de trenger. Det er som regle det billigste og bir mest for pengene. RAMen du oppgir vil med all sansynlighet fungere, men den virker overspefifikert for det du trenger hvis jeg forstår riktig i forhold til hva maskinevare du allerede har. Du betaler med andre ord kanskje for mye for RAM brikkene enn det du trenger, mne de vil fungere i og med at de er bakoverkompatible. -Stigma Endret 27. september 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå