Gå til innhold

Nikon SB600 til 200kr!

Anbefalte innlegg

Idag tror jeg at jeg gjorde mitt livs beste kjøp noen sinne!

Den lokale fotobutikken; Preus foto skal bygge om til å bli Teleringen, og i den sammenheng prøver de å bli kvitt alt de har av kamerautstyr.

Jeg så et 90% rabatt skilt inne i et glasskabinett og kikket nysgjerrig bort. Til min store overraskelse lå den en Nikon SB600 blitz på hylla sammen men en gammel Pentax blitz. Jeg kunne ikke tro mine egne øyner, men etter å ha sjekket med en av de ansatte så det ut til å stemme. Jeg var ganske glad når jeg drog kort på 200,-

Jeg gleder meg til å teste den i mørket!

Francis :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Damn!

Blitz eller 2 burgere, blitz eller 2 burgere.... I'll eat later...

9581195[/snapback]

Enig der, mister. Jeg vil forresten legge til at det ikke nødvendigvis i mørket at man får mest bruk for en god blits.

Jeg ser at den tyske stavingen av ordet blits har tatt helt over her på forumet. Dere vet at ordet blits har vært i bruk i det norske språk i mange, mange år. Det er ikke et av disse moderne fornorskede uttrykkene a-la sørvis, men et for lengst etablert norsk ord (og et godt, sådan). Blits på norsk.

Lenke til kommentar
I manualen som fulgte med SB-800 og makro'n så sto det blitz

9586820[/snapback]

Og Sony kaller solblender for linsehette. Blitz er feil ord på norsk, men du kan absolutely bruke tyske ord hvis du skulle ønske det. Det er fremdeles ikke illegal å bruke foreign ord i dagligtale, men blits er den korrekte spelling på norwegian.

Hvis det norske språk er holy for noen, så må man kalle gadgeten for blits. Hvis dere ikke er så particular i deres demands, så kan dere fortsette å bruke ordet blitz.

Word.

Lenke til kommentar

9586820[/snapback]

Og Sony kaller solblender for linsehette. Blitz er feil ord på norsk, men du kan absolutely bruke tyske ord hvis du skulle ønske det. Det er fremdeles ikke illegal å bruke foreign ord i dagligtale, men blits er den korrekte spelling på norwegian.

Hvis det norske språk er holy for noen, så må man kalle gadgeten for blits. Hvis dere ikke er så particular i deres demands, så kan dere fortsette å bruke ordet blitz.

Word.

9586947[/snapback]

Takk.

Lenke til kommentar
Damn!

9581195[/snapback]

Enig der, mister. Jeg vil forresten legge til at det ikke nødvendigvis i mørket at man får mest bruk for en god blits.

Jeg ser at den tyske stavingen av ordet blits har tatt helt over her på forumet. Dere vet at ordet blits har vært i bruk i det norske språk i mange, mange år. Det er ikke et av disse moderne fornorskede uttrykkene a-la sørvis, men et for lengst etablert norsk ord (og et godt, sådan). Blits på norsk.

9586320[/snapback]

Blitz ble fornorsket til blits på samme møte som exhaust ble eksos, tought ble tøff, service ble sørvis og guide ble gaid. Den eneste forskjellen er tidspunktet det skjedde og ingen av gangen var det smertefritt. Det er alltid noen som stritter mot forandringer. JA til fornorskede ord nye som gamle. :tease:

Lenke til kommentar

9586820[/snapback]

Word.

9586947[/snapback]

:rofl: Det er sjeldent jeg ler så godt som når jeg leser enkelte av dine kommentarer PMnormal..

On Topic: wow. Det var seriøst billig! Grattis! Jeg som synes at 1500kr for en ubrukt SB800 var billig!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

9586820[/snapback]

Word.

9586947[/snapback]

:rofl: Det er sjeldent jeg ler så godt som når jeg leser enkelte av dine kommentarer PMnormal..

On Topic: wow. Det var seriøst billig! Grattis! Jeg som synes at 1500kr for en ubrukt SB800 var billig!

9589303[/snapback]

Hvis dere vil ha billige sb-600'er, så reis til statene. Bestilte min sb-600 for latterlige 1200kr inkl. moms!

Og til trådstarter. Gratulerer med tidenes beste kjøp:)

Lenke til kommentar
Damn!

9581195[/snapback]

9586320[/snapback]

Blitz ble fornorsket til blits på samme møte som exhaust ble eksos, tought ble tøff, service ble sørvis og guide ble gaid. Den eneste forskjellen er tidspunktet det skjedde og ingen av gangen var det smertefritt. Det er alltid noen som stritter mot forandringer. JA til fornorskede ord nye som gamle. :tease:

9589292[/snapback]

Vet ikke om dette var ironi?

Men du vet at engelsk har tatt over 900 ord fra Skandinavia?

Grattis med et virkelig røverkjøp! :)

Lenke til kommentar
Syns det virker som om dte er litt mye styr med betaling og slikt. Scanne bankkort (Tar vel bare en spesiell type, ikke noe en 16 åring kan ha?)

Noen som kan avkrefte at det er mye styr?

9590752[/snapback]

Kan definitivt bekrefte at det ikke er noe styr. Faktisk så er det litt for lite styr :p Fort gjort å bestille noe lommeboka kanskje ikke var helt enig i..

Scanninga tar jo 2min og er mye enklere enn å sende inn via brev/fax osv. Ingen fare for svindel heller. BH er meget seriøse og har også en svær butikk i NY.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...