Gå til innhold

God bass på høye frekvenser

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Under lave frekvenser så er det nok av bass.. Realistisk og god lyd. :)

...og hvordan er bassen på høye frekvenser? :hmm:

God. Det er en veldig realistisk lydgjengivelse uansett.

Fisket en smule etter gullkorn da jeg postet svaret på posten hans, men hadde aldri trodd han kom til å gå på. Var snakk om IEMs (øreplugger), og han lille eksperten her var ute med sin brilliante lille minireview :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus! Dere er steike borte dere.

Da han snakker om høye bassfrekvenser så kan han jo mene opptil 200-300Hz. Og Lave diskant frekvenser fra feks 2000Hz-5000Hz.

Hehe, det var faktisk oppriktig ment. Hvis du har f.eks. en Drum'n Bass låt hvor det dundrer avgårde med lave og høye frekvenser, ergo f.eks. masse høye "klikkende" symbaler sammen med dyp bass, så vil disse lydene bli gjengitt veldig bra.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, det var faktisk oppriktig ment. Hvis du har f.eks. en Drum'n Bass låt hvor det dundrer avgårde med lave og høye frekvenser, ergo f.eks. masse høye "klikkende" symbaler sammen med dyp bass, så vil disse lydene bli gjengitt veldig bra.

Syns den var litt morsom :p

ROROROROROROROROROOOO din båt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jesus! Dere er steike borte dere.

Da han snakker om høye bassfrekvenser så kan han jo mene opptil 200-300Hz. Og Lave diskant frekvenser fra feks 2000Hz-5000Hz.

tror du får lese gjennom en gang til... JEG spurte han om bassen på HØYE FREKVENSER, ikke høye bassfrekvenser. Så det går ikke an å ro seg vekk på den måten.

Lenke til kommentar
tror du får lese gjennom en gang til... JEG spurte han om bassen på HØYE FREKVENSER, ikke høye bassfrekvenser. Så det går ikke an å ro seg vekk på den måten.

"Bassen på høye frekvenser" kan da fint forstås som "høye bassfrekvenser".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg tror kanskje ikke at øreproppene han nevner er så utrolig bra som han sier allikevel, med tanke på at symbalene blir "klikkelyder"

hahahaha det var det et gullkorn i seg selv xD

jada, samme som at "høy vannstand" på nyhetene fint kan tolkes til at dassen renner over

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Han som skrev gullkornet (ikke trådstarter) kan visst ikke så mye som han tror.

Er det noe jeg blir irritert over, så er det folk som later som de har god peiling på alt :hrm:

agreed... veldig stor forskjell på å måtte forklare noe fremfor å måtte motbevise ville teorier folk har. en jeg kjenner er ganske så skutt i hodet noen ganger, blandt diskusjonene jeg har hatt med (til) han er:

-hvorfor det heter ekspert på norsk selv om butikken heter expert

-hvorfor det ikke nødvendigvis er HD oppløsning på TV rips det står HDTV på (geez det tok sin tid)

Lenke til kommentar

jada, samme som at "høy vannstand" på nyhetene fint kan tolkes til at dassen renner over

Kan du forklare relevansen i utsagnet ditt? Jeg skjønte ikke helt den analogien...

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter her..

250-300 Hz som regnes å være de absolutt høyeste frekvensene som går under bass er da virkelig ikke høye frekvenser, selv ikke i lydsammenheng som tråden/utsagnet omhandler.

MiSP: Jeg tror du skjønte meget godt hva han mente med det. Det er åpenbart et virkemiddel i form av en sammenligning for å få fram et poeng. Hvis du ikke skjønte dèt, har du ikke mye å gjøre i gullkorn-forumet, som hovedsaklig handler om humoristiske innslag.

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...