Jason P. C. Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Fælt å høre at du har hatt en så forferdelig utleier. Selv har jeg et herlig pensjonistpar som husverter, og jeg stortrives! Så her har du hatt skikkelig uflaks. Håper du får det bedre der du flytter nå Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 I morgen skal jeg på jobb klokka 6 om morgenen... skal jeg sette på vaskemaskina bare for å være litt jævel jeg å tro ^^sette på vaskemaskin halv 6 en lørdagsmorgen ;D 9643598[/snapback] Kanskje ikke spesielt lurt, men veldig fristende. Uansett synes jeg mest synd på barna hennes ... de er heldige hvis de blir normale ... men de blir vel som henne stakkars ... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 parkerte henne inn natt til lørdag. Var sjåfør og hadde ingen plass å parkere så parkerte henne igjen ^^ Da var hu sikkert blid når hu skulle ut lørdag hehe... hu kom seg ut til slutt Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Vel, synes trådstarter begynner å bli litt barnslig. Men hvis du vil ha noe å konkret å angripe henne på så start med depositumet. Jeg antar da at dere ikke har opprettet en særlig depositumskonto i ditt navn. Det du gjør da, er å skriv et brev til utleier der du skriver at du vil opprette en slik konto i henhold til husleielovens § 3-5. Skriv også videre at du vil sette inn fremtidig husleie inn på denne kontoen til depositumet er kommet opp i det avtalete beløp samt renter. Pengene hun da har motatt for depositum, blir da å anse som din leie. Husk å legg inn det avtalte depositumsbeløp. Når det gjelder de pengene hun trakk fra depositumet ditt, har ikke dette skjedd med hjemmel i lov. Ergo er det ikke en lovlig handling, og du skal selvfølgelig ikke betale inn 1000 kr mindre på konto. Pass på å fotografer hver kvadratmeter av leiligheten. Hvis hun klager over noe når du flytter ut, vis henne da bildene. Hvis hun truer med å kaste deg ut, fortvil ikke. Hun må ha et tvangsgrunnlag for å få deg ut. Dette er en lang prosess, der du selvfølgelig har full anledning til å komme med din versjon av saken. Her vise du selvfølgelig fram bilder, avtaler og hva du har skrevet til henne. Protester på alt hun hevder at hun har sakt muntlig. Har hun det ikke skriftlig, blir ting svært vanskelig å bevise. Skal du være enda mer "kranglete" så har du full anledning til å ta opp alle samtaler der du er ene parten uten å informere vedkommende du snakker med. Send bilder og skriftlig klager til kommunen, brannvesenet og alle andre aktuelle organer på leiligheten. Gjør ditt beste for å få virksomheten hennes stengt ned. Skifter hun låser slik at du ikke kommer inn eller at du må flytte som følge av at leilihetene ikke blir godkjent av kommunen, ja da krever du henne for ekstra utgifter som følge av at hun ikke kan oppfylle kontrakten. Boken til Wyller om husleierett er en god ting å skaffe seg. Endret 18. oktober 2007 av KVTL Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Stå på, VikinGz. Her er et par flere ting du kan gjøre: -Lag noe forferdelig illeluktende mat. F.eks kan du koke rømmegrøt til den svir seg (lukter helt forferdelig), eller siden hun var så imot hvitløk, lag hvitløkssuppe av vann og 10 hvitløker. -La dusjen stå på 24\7. Helst med kokende vann. -Slutt å vaske, pass på at det er skittent og lukter helt for jævlig. -Fyr opp 2-3 panelovner, slik at du ligger på bristepunktet for at sikringa skal gå. Dette forbruker MYE strøm. -Stå opp om natta og brøl alt du klarer. Helst annenhver time fra kl. 1 og utover. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Brøke om kveldene vil bare føre til at man risikerer å bli kastet ut, samt få politiet på nakken. Med andre ord ingen god taktikk. Ikke er de andre taktikkene så veldig mye bedre heller, skal man først irritere så gjør det på en måte at man får full ryggdekning. Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Stå på, VikinGz. Her er et par flere ting du kan gjøre: -Lag noe forferdelig illeluktende mat. F.eks kan du koke rømmegrøt til den svir seg (lukter helt forferdelig), eller siden hun var så imot hvitløk, lag hvitløkssuppe av vann og 10 hvitløker. -La dusjen stå på 24\7. Helst med kokende vann. -Slutt å vaske, pass på at det er skittent og lukter helt for jævlig. -Fyr opp 2-3 panelovner, slik at du ligger på bristepunktet for at sikringa skal gå. Dette forbruker MYE strøm. -Stå opp om natta og brøl alt du klarer. Helst annenhver time fra kl. 1 og utover. Jeg mener du har en god sak mot henne. Å gjøre noe av det som står over vil bare være med å svekke din sak, og gi unnskyldninger til henne. Så mitt råd er gjør som KVTL sier. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg bor så og si på jobben, og har verken energi eller tid til å gjøre noe av det over Jeg kan fult lovlig stå opp klokka 6 i helgen og skru på vaskemaskinene klokka 7. Om jeg bråker om natta hva gjør det når hu bråker også, i natt drev hu å vaska eller noe, da klokka var 2 starta ett forferdelig rabalder (høres ut slik hos meg i vertfall) Jeg hører vært fotskritt som om jeg hadde sittet inne i en subbkasse når lyden sto på maks, det er så lav frekvens på lyden at jeg ikke får tatt den opp, men dere kjenner til hytter? når noen går i andreteasjen så hører du vært eneste skritt velgi ekstremt godt... da kan du tenke deg hvordan det er 24/7 og de apåte er 3 og en som løper hele tia... Det høres også ut som jeg bor i ett vannverk, jeg hører ekstremt godt at hu åpner kranen og vannet skyller ned. Og når hu stennger det blir det sånn DONK! Men,men skal flytte nå uansett... jeg kommer ikke til å bry meg mer. Men jeg snakket med en som jobber i brannvesenet (var en innom på jobb) Han sa følgende. Røminingsvei er ikke påkrevd om det er en sovebalkong (det mener hu jeg leier til er også) men en sovebalkong kan ikke regnes som ETT rom i en leiekontrakt og stå som sov (dette gjør det hos meg) Men uansett tror jeg ikke evt leieboer etter meg vill trives noe godt med alle lydene, mas og sutter hele tiden. Jeg har undersøkt hvem som har bod der tidligere. Først og fremst bode en bror av henne der i 4 år. Hu vaska for han, han var oppe og spiste etc så selvagt blir det ikke ille matlokt da, og da lukter jo det nyvaske ofte... Så bode en som drev politiutdanning i trondheim. Så han var så vidt innom i helgene... Så bode en annen bror av henne der i noen år... samme der som han andre... Så bode en leieboer der som ikke betalte eller noe... bodde der i 6mnd... Så bode han som var før meg der... han gikk skole og var nesten aldri hjemme, samt dro hjem i helgene etc når det var fri og ferie... og vaksa heller aldri klær der (ingen av de andre gjore det heller) Så ikke så rart at hu blir gretten, hu har jo alltid fått det som HU vill før... Nå er leilgheten noe rotete etc, er ikke så mye hjemme... så blir litt slik da, det står bare i kontrakten at utleier skal ha tilgang til leilgheten i oppsigelsestiden, og ikke at den skal være nyvaska vær dag, regner med jeg får spørsmål om det snart men da må jeg være hjemme hehe.. og det er jeg ikke xD Tenkte å lage meg fårikål en dag... det lukter vertfall ^^ Og parkere henne igjen det gjør jeg, for når jeg ikke har noe andre steder å parkere, er så vådt der jeg bor nå, så jeg setter meg fast alle andre steder... Uansett får jeg tilbake alle pengene mine. Men tror hu ble skremt når jeg sprakk da jeg snakka me hu... hehe, jeg har blitt sint bare en gang før og da fikk jeg bestekompisen min til å begynne å gråte så... ja... Hu sa til slutt "jeg har en advokat" Så jeg sa bare "jeg har skandianken" (det skulle ikke ha noe samenheng) Nye ligheten er 100kr dyrere i mnd Kjempe kar jeg skal leie til Kjempe flott og varm leilghet Vedfyring, eget kjøkken med kofyr Delt vaske rom med 2 andre... med tørketrommel ca samme størelse... internett og tv 5min til butikk/pizza sjappe etc (i dag har jeg 30/40min) 10min til jobb (i dag har jeg 30-40min) og ikke minst det leier 5 damer på min alder i samme huset Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Den nye leiligheten høres jo faktisk *bra* ut. Ps- det heter forresten "leie hos" når du leier hos noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå