GLN Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg takler ikke smaken av melk, jeg tåler det, men jeg brekker meg når jeg drikker ren melk. Så er det jo mange nyttige næringstoffer i melka. Det jeg får i meg er sjokolade melk, enten blandet med oboy eller nesquick pulver, men er dette "usunt" etter trening? eller har det lille ekstra sjokolade tilskudded noe å si? Ellers går det mye i gulost på alle måltider, dekker det mine behov? Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg takler ikke smaken av melk, jeg tåler det, men jeg brekker meg når jeg drikker ren melk. Så er det jo mange nyttige næringstoffer i melka. Det jeg får i meg er sjokolade melk, enten blandet med oboy eller nesquick pulver, men er dette "usunt" etter trening? eller har det lille ekstra sjokolade tilskudded noe å si? Ellers går det mye i gulost på alle måltider, dekker det mine behov? 9580522[/snapback] Tja, usunt ? For meg høres det mer ut som ditt forhold til hva du putter i deg er litt usunt, om du tvinger ned melk med eller uten Oboy fordi du vil ha "nyttige næringstoffer" Husk at det bare er her i Nord Europa at vi drikker melk. Melk er for kalver ikke for mennesker. Stygt oppskrytt som helsedrikk, og ikke mye å skryte av om du ikke liker smaken og drikker melk av den grunn. Om du spiser "normal" norsk mat med eller uten melk trenger du ikke dytte i deg ting på grunn av "nyttige næringstoffer". Btw - siden jeg først legge rmeg ut med melkemafiaen her - vanlig lett-melk har flere kalorier enn Cola (ikke lett). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) @avo: Hvorfor siterer du førsteposten (til og med når du er førstemann som svarer!)? Det er så utrolig lite vits. Trådstarter: Om "gulost" dekker ditt daglige behov, tviler jeg litt på. Hva trener du, og hvordan ser en gjennomsnittlig dag ut med tanke på kostholdet? Kan du skrive opp sånn ca hva du spiser til hvert måltid i løpet av en dag? Edit @avo: Det er greit nok at du ikke liker melk, men faktum er at melk inneholder mange stoffer som er veldig nyttige for mennesker. Bottom line, det er bra å drikke melk. Å sammenligne med cola blir litt dumt. Og hva er egentlig et "normalt norsk kosthold"? Går man noen tiår tilbake i tid, hadde et "normalt kosthold" en helt annen definisjon enn pr dags dato. I dag kan det f.eks hende at man på vei hjem fra jobb tar turen innom Shell, kjøper en pøle, og kaller dette for middag. Ergo har man erstattet et av dagens viktigste måltid med noe skvip (les: 1 pølse). Endret 26. september 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå